Volvo 360 GLE '83 van Steven
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
(zie onder 343 85- bij ''360'')
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De Duitsers hebben daar een mooi woord voor:
Aufrunden. Naar beneden afronden is abrunden, je moet er maar opkomen.
Fijn dat het uitlijnen zoveel verschil maakt, dan is het z'n geld extra waard. In Haarlem zit gelukkig ook zo'n professional die goede tweedehands banden heeft en waar het uitlijnen ook niet al te duur is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Joris;207971 schreef : er bestaan wel 1.8 redblocks trouwens, iets met gunstigere belastingen in het buitenland (volgens mij gewoon hogere zuigers en kortere drijfstangen)
en een andere krukas, mag je aannemen :lol: anders verandert er nog niet veel :crock:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik had vaak (niet altijd) een vreemde high-pitch ratel die onder de motorkap vandaan kwam in het hoge toerenbereik, met name vanaf de derde versnelling. In eerste instantie leek het even opgelost door nieuwe goede bougiekabels erop te zetten. Toch bleek het niet helemaal weg te zijn. Kleppen stellen is daarna ook gebeurd, geen vreemde ontdekkingen gedaan, wel bijgesteld. Geratel werd naar mijn smaak wel iets minder, maar op de terugweg van de sleuteldag heb ik het Wouter B. nog laten horen (die reed toen mee terug). Hopelijk weet je dat nog Wouter?
Ik heb lange tijd en met name in de periode t/m kleppen stellen alleen op euro 95 gereden. De laatste tankbeurten heb ik alleen nog maar euro 98 getankt, want dat rijdt toch lekkerder vind ik. En na wat opmerkingen hier op forum gelezen te hebben, ben ik toch tot de conclusie gekomen dat zo'n B19E dat best wil lusten.
Tijdens deze "98-periode" is me dat geratel/getik niet of nauwelijks meer opgevallen, ik was het al bijna weer vergeten. 't Was me al wel eens eerder opgevallen dat het minder was bij een tank met bijna alleen maar euro 98, ik schreef het toen aan het toeval toe (aangezien het sowieso niet altijd aanwezig was).
Tot vanochtend; de tank was bijna leeg en ik heb toch maar weer eens euro 95 erin gegooid. En ja hoor, 't was weer zover bij flink hard optrekken met name in versnelling 3, 4 en 5.
Wat kan dit zijn? Rij ik nou te lomp dat ik echt beter op 98 kan rijden? Want door de opmerking dat je bij "normaal gebruik" (en dus bij sportief gebruik niet) gerust euro 95 kan tanken, begin ik hieraan te twijfelen. Echter, ik ben zo'n zelfde ervaring nog niet tegengekomen, dus ik doe het al snel af als een 'toevalstreffer' en zoek andere oorzaken....: het zal wel aan 't wellicht lekke spruitstuk liggen die weer kuren krijgt bij koudere temperaturen, of toch weer aan slechte vonkoverslag, ofzo...
Graag uw mening hierover. Fact or fiction?

edit: vergeten te zeggen, ik merk het natuurlijk alleen bij warme motor, omdat ik niet met koude motor ga lopen roppen met m'n waggie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Redblocks zijn degelijk maar pingelen kan geen een motor tegen.
mogelijke oorzaken:
- ontsteking wat verlopen? B19E heeft volgens mij een hallsensor in de verdeler zitten, en ik weet niet 100% zeker of je die nou kunt afstellen of niet! is niet zo foolproof als een renix iig.
- koolaanslag in de verbrandingskamer
- originele specificatie RON 96?
Als je ontsteking goed staat/niet versteld kan worden, zou ik lekker op 98 blijven rijden...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.