show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '83 van Steven

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2012 16:55 #917844 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Ik vond dit ook nog wel mooi. Er hing een vaal oud bord van Uniroyal, de 300-serie stond er gewoon nog bij:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2012 17:06 #917846 door V300 register
Is er ooit een 360 GL 1.8 geweest?
(zie onder 343 85- bij ''360'')

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2012 17:17 #917848 door V300 register
Haha, nee dus. Misschien bedoelde ze de 1.7?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2012 18:45 #917855 door V300 register
Positief afronden FTW!
De Duitsers hebben daar een mooi woord voor:
Aufrunden. Naar beneden afronden is abrunden, je moet er maar opkomen.
Fijn dat het uitlijnen zoveel verschil maakt, dan is het z'n geld extra waard. In Haarlem zit gelukkig ook zo'n professional die goede tweedehands banden heeft en waar het uitlijnen ook niet al te duur is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2012 21:32 #917861 door V300 register
er bestaan wel 1.8 redblocks trouwens, iets met gunstigere belastingen in het buitenland (volgens mij gewoon hogere zuigers en kortere drijfstangen)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-11-2012 21:41 #917863 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Goed om te lezen dat de 360 nu weer trillingsvrij rondrijd!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2012 22:34 #917867 door V300 register

Joris;207971 schreef : er bestaan wel 1.8 redblocks trouwens, iets met gunstigere belastingen in het buitenland (volgens mij gewoon hogere zuigers en kortere drijfstangen)

en een andere krukas, mag je aannemen :lol: anders verandert er nog niet veel :crock:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2012 21:57 #918179 door V300 register
Ik heb een vreemde constatering gedaan, het kan op toeval berusten, maar ik wil het toch hier even voorleggen.

Ik had vaak (niet altijd) een vreemde high-pitch ratel die onder de motorkap vandaan kwam in het hoge toerenbereik, met name vanaf de derde versnelling. In eerste instantie leek het even opgelost door nieuwe goede bougiekabels erop te zetten. Toch bleek het niet helemaal weg te zijn. Kleppen stellen is daarna ook gebeurd, geen vreemde ontdekkingen gedaan, wel bijgesteld. Geratel werd naar mijn smaak wel iets minder, maar op de terugweg van de sleuteldag heb ik het Wouter B. nog laten horen (die reed toen mee terug). Hopelijk weet je dat nog Wouter?

Ik heb lange tijd en met name in de periode t/m kleppen stellen alleen op euro 95 gereden. De laatste tankbeurten heb ik alleen nog maar euro 98 getankt, want dat rijdt toch lekkerder vind ik. En na wat opmerkingen hier op forum gelezen te hebben, ben ik toch tot de conclusie gekomen dat zo'n B19E dat best wil lusten.

Tijdens deze "98-periode" is me dat geratel/getik niet of nauwelijks meer opgevallen, ik was het al bijna weer vergeten. 't Was me al wel eens eerder opgevallen dat het minder was bij een tank met bijna alleen maar euro 98, ik schreef het toen aan het toeval toe (aangezien het sowieso niet altijd aanwezig was).

Tot vanochtend; de tank was bijna leeg en ik heb toch maar weer eens euro 95 erin gegooid. En ja hoor, 't was weer zover bij flink hard optrekken met name in versnelling 3, 4 en 5.

Wat kan dit zijn? Rij ik nou te lomp dat ik echt beter op 98 kan rijden? Want door de opmerking dat je bij "normaal gebruik" (en dus bij sportief gebruik niet) gerust euro 95 kan tanken, begin ik hieraan te twijfelen. Echter, ik ben zo'n zelfde ervaring nog niet tegengekomen, dus ik doe het al snel af als een 'toevalstreffer' en zoek andere oorzaken....: het zal wel aan 't wellicht lekke spruitstuk liggen die weer kuren krijgt bij koudere temperaturen, of toch weer aan slechte vonkoverslag, ofzo...

Graag uw mening hierover. Fact or fiction? :D

edit: vergeten te zeggen, ik merk het natuurlijk alleen bij warme motor, omdat ik niet met koude motor ga lopen roppen met m'n waggie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2012 23:18 #918184 door V300 register
Een vreemde high-pitch ratel. Dit zou best wel eens pingelen kunnen zijn wat je hoort...

Redblocks zijn degelijk maar pingelen kan geen een motor tegen.
mogelijke oorzaken:
- ontsteking wat verlopen? B19E heeft volgens mij een hallsensor in de verdeler zitten, en ik weet niet 100% zeker of je die nou kunt afstellen of niet! is niet zo foolproof als een renix iig.
- koolaanslag in de verbrandingskamer
- originele specificatie RON 96?

Als je ontsteking goed staat/niet versteld kan worden, zou ik lekker op 98 blijven rijden...

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-11-2012 23:37 #918185 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Eerlijk gezegd kan ik me dat niet meer herinneren Steven, als je er na E98 tanken geen last van hebt dan sluit ik me aan bij de onderste regel van mijn naamgenoot.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC