show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '83 van Steven

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-08-2012 14:29 #911402 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven

Lucluc;203768 schreef : Kijk maar uit, daar is mijn 1e 340 in de vernieling gereden :drool2:

:woops:, sorry dat ik je er aan herinner J-L.

Had mij natuurlijk ook wel kunnen overkomen, ??n flinke olievlek en dan houd je er niets meer aan, dat was ook wel het punt van de toenmalige japanner, de einde grip grens lag vrij ver weg. (voor een nono coureur als ik dan he..)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2012 15:17 #911406 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven

Lucluc;203771 schreef : Eh, sindsdien is regel 1: leen nooit je auto uit aan wie dan ook :(

Ai, da's wel heel zuur zeg. Verder wel goed gekomen? Geen gewonden maar wel 'n vergoeding etc.?

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
08-08-2012 16:01 #911408 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven

Maurits Cassee;203777 schreef : Ai, da's wel heel zuur zeg. Verder wel goed gekomen? Geen gewonden maar wel 'n vergoeding etc.?

forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=2777

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2012 17:40 #911413 door V300 register
Oei, ja dat verhaal ken ik! Om de pret nog wat meer te drukken:

Vanmiddag eens met de schroevendraaier en boormachine + staalborstel bezig geweest onder de motorkap bij de veerpoot zeg maar. Daar zit/zat roest. Resultaat: een gapend gat, precies tot het randje in de wielkast waar alle zut achter blijft hangen.

Ik heb de middelen om het zo goed en zo kwaad als het gaat te beschermen en ik ben al aan het sparen voor 't laswerk. Fertan heeft nu trouwens ook een spray-versie van antiroest. Nu de eerste laag, morgen alles weer wegslijpen en dan nogmaals. Daarna afsluiten met menie, de echte met lood kon ik hier niet vinden, dus maar weer Hammerite, 2 in 1 met primer, daarna aflakken 2x.

Maar ik wil toch graag dat gat tijdelijk dicht hebben, omdat nu alle prut zo vanaf het wiel de motorruimte in kan vliegen. Heeft iemand ervaring met 2-componenten kneedmassa?

Dat spul heb ik eens gehaald voor opvullen van gaten en mijn ervaring is positief. Bij een klein gat in de achterklep van de Blue Special 1 heb ik dat eens gebruikt, ik geloof dat het er nog steeds op zit...zonder dat er al te veel roest dat bij is gekomen, en toen heb ik het niet eens voorbehandeld. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Overigens is binnenkort de achterzijde bij de vulslang aan de beurt...ben benieuwd wat ik daar aantref. Genoeg te herstellen voor de komende APK (volgend jaar mei) ben ik bang.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2012 09:25 #911428 door V300 register
Als je er nu op tijd bij bent, valt het allemaal mee. Dat is ook de reden dat ik m'n GLS heb laten aanpakken (hij is over 2 maanden klaar :D). Al met al niet eens zo slecht, maar allemaal beginnende dingetjes als je flink met de staalborstel aan de gang gaat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2012 12:22 #911432 door V300 register
H? over 2 maanden! Echt? Nice! Ben heul benieuwd.

Ik zit nu ook met het roestplekje op 't schuifdak, wat als ik dat weghaal...kga het toch weghalen denk ik. Ik moet er even over denken. Ook bij de antenne achter ga ik mee aan de slag. Ik heb nu bedacht wat ik doe als het gat iets groter wordt...iets met een fietsband.

Verder zijn er aan de onderkant al 1 of 2 adviespunten, maar die wist ik al. Daar is al eens wat aangepakt op een beetje lelijke manier, maar zolang dat nog houdt...over een aantal jaar verwacht/hoop ik dat ik er een volledige restauratie voor over heb (moneywise).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2012 12:39 #911435 door V300 register
JL, goed nieuws! :D tell us more

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2012 13:35 #911441 door V300 register
Eh, geen topic hack hier. Eerst maar ff afwachten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2012 15:43 #911445 door V300 register
Zo, tweede keer alles geslepen en ingesmeerd met antiroestspul, nu met volle accu voor boormachine, dus ik kon grondig te werk gaan. Dat antiroest werkt wel goed op die manier. Het omgezette spul slijp je er zo weer af, ik zag al veel meer mooi blank staal. Direct even de slotvanger achterklep meegenomen, dat viel me gelukkkig erg mee (geen plaatwerk verloren gegaan). Dat behandel ik maar 1 keer en dan dik dichtsmeren. Verder even alle krasjes en putjes zonder roest aangestipt (en soms gesmeerd) met lakstift. Kleurcode was goed, kleur die eruit kwam niet, goh wat een verrassing ;) Beter iets dan niets.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-08-2012 20:34 #911459 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Wat kan ik nog zeggen Steven...ow ja; "goed bezig" ;-)

Iets waar ik me nog niet aan heb durven wagen (ook vanwege andere prio's) doe jij al wel, aanpakken die verrekte roestduivel!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC