Volvo 360 GLE '83 van Steven
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Lucluc;203768 schreef : Kijk maar uit, daar is mijn 1e 340 in de vernieling gereden :drool2:
:woops:, sorry dat ik je er aan herinner J-L.
Had mij natuurlijk ook wel kunnen overkomen, ??n flinke olievlek en dan houd je er niets meer aan, dat was ook wel het punt van de toenmalige japanner, de einde grip grens lag vrij ver weg. (voor een nono coureur als ik dan he..)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;203771 schreef : Eh, sindsdien is regel 1: leen nooit je auto uit aan wie dan ook
Ai, da's wel heel zuur zeg. Verder wel goed gekomen? Geen gewonden maar wel 'n vergoeding etc.?
- Mark Smeets
- Moderator
-
Maurits Cassee;203777 schreef : Ai, da's wel heel zuur zeg. Verder wel goed gekomen? Geen gewonden maar wel 'n vergoeding etc.?
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=2777
- V300 register
- Verbannen
-
Vanmiddag eens met de schroevendraaier en boormachine + staalborstel bezig geweest onder de motorkap bij de veerpoot zeg maar. Daar zit/zat roest. Resultaat: een gapend gat, precies tot het randje in de wielkast waar alle zut achter blijft hangen.
Ik heb de middelen om het zo goed en zo kwaad als het gaat te beschermen en ik ben al aan het sparen voor 't laswerk. Fertan heeft nu trouwens ook een spray-versie van antiroest. Nu de eerste laag, morgen alles weer wegslijpen en dan nogmaals. Daarna afsluiten met menie, de echte met lood kon ik hier niet vinden, dus maar weer Hammerite, 2 in 1 met primer, daarna aflakken 2x.
Maar ik wil toch graag dat gat tijdelijk dicht hebben, omdat nu alle prut zo vanaf het wiel de motorruimte in kan vliegen. Heeft iemand ervaring met 2-componenten kneedmassa?
Dat spul heb ik eens gehaald voor opvullen van gaten en mijn ervaring is positief. Bij een klein gat in de achterklep van de Blue Special 1 heb ik dat eens gebruikt, ik geloof dat het er nog steeds op zit...zonder dat er al te veel roest dat bij is gekomen, en toen heb ik het niet eens voorbehandeld. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Overigens is binnenkort de achterzijde bij de vulslang aan de beurt...ben benieuwd wat ik daar aantref. Genoeg te herstellen voor de komende APK (volgend jaar mei) ben ik bang.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Ik zit nu ook met het roestplekje op 't schuifdak, wat als ik dat weghaal...kga het toch weghalen denk ik. Ik moet er even over denken. Ook bij de antenne achter ga ik mee aan de slag. Ik heb nu bedacht wat ik doe als het gat iets groter wordt...iets met een fietsband.
Verder zijn er aan de onderkant al 1 of 2 adviespunten, maar die wist ik al. Daar is al eens wat aangepakt op een beetje lelijke manier, maar zolang dat nog houdt...over een aantal jaar verwacht/hoop ik dat ik er een volledige restauratie voor over heb (moneywise).
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Iets waar ik me nog niet aan heb durven wagen (ook vanwege andere prio's) doe jij al wel, aanpakken die verrekte roestduivel!