show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '83 van Steven

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2012 20:53 #909904 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
het kastje in de bestuurdersportier heeft g??n motortje (kan dus de deur niet openen als het slot van de bijrijdersdeur gebruikt wordt), maar wel een schakel/timer mechanisme dat wordt aangestuurd door het stangetje.

Je hoort bij bedienen van deze schakelaar dat de andere motortjes een tijdje stroom krijgen, er klikt wat binnenin.

Dus hoewel de kastjes er vergelijkbaar uitzien, is het een heel ander iets als in de andere deuren zit.

Overigens moet het volgens mij vrij eenvoudig zijn om een universe afstandsbediening aan te sluiten op dit systeem. De kabelboom voor het CV systeem is helemaal apart en de voedings aansluitingen (roze/bruin) komen achter de kachelunit onder het dash aan het boordnet te hangen.

Je zou dus de ontvanger van het CV setje achter de kachelunit kunnen plaatsen, daar aansluiten op de voeding. De oorspronkelijke voedingsdraden sluit je aan op de uitgang van het kastje. In de deur sluit je de 4 draden '2 aan 2' aan op een kastje met motor.

Hierdoor:
+ is de centrale vergrendeling werkzaam op alle 4 de portieren, en kan op afstand bediend worden
- wordt de vergrendeling alleen nog geactiveerd met de afstandsbediening

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2012 20:58 #909905 door V300 register

Wouter;202203 schreef : het kastje in de bestuurdersportier heeft g??n motortje (kan dus de deur niet openen als het slot van de bijrijdersdeur gebruikt wordt), maar wel een schakel/timer mechanisme dat wordt aangestuurd door het stangetje.

Je hoort bij bedienen van deze schakelaar dat de andere motortjes een tijdje stroom krijgen, er klikt wat binnenin.

Dus hoewel de kastjes er vergelijkbaar uitzien, is het een heel ander iets als in de andere deuren zit.

Overigens moet het volgens mij vrij eenvoudig zijn om een universe afstandsbediening aan te sluiten op dit systeem. De kabelboom voor het CV systeem is helemaal apart en de voedings aansluitingen (roze/bruin) komen achter de kachelunit onder het dash aan het boordnet te hangen.

Je zou dus de ontvanger van het CV setje achter de kachelunit kunnen plaatsen, daar aansluiten op de voeding. De oorspronkelijke voedingsdraden sluit je aan op de uitgang van het kastje. In de deur sluit je de 4 draden '2 aan 2' aan op een kastje met motor.

Hierdoor:
+ is de centrale vergrendeling werkzaam op alle 4 de portieren, en kan op afstand bediend worden
- wordt de vergrendeling alleen nog geactiveerd met de afstandsbediening

he dus leuk, dat wil ik nog gaan inbouwen te samen met een klap sleutel

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2012 22:08 #909909 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Doe je er dan zo'n mooie aansluiting op de knipperlichten bij met een geluidje als de deuren openen en sluiten :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2012 02:30 #909912 door V300 register
Dat vind ik allemaal veel te modern! ;)

Wouter;202203 schreef : het kastje in de bestuurdersportier heeft g??n motortje (kan dus de deur niet openen als het slot van de bijrijdersdeur gebruikt wordt), maar wel een schakel/timer mechanisme dat wordt aangestuurd door het stangetje.

Dat vermoedde ik al, omdat je gewoon de sleutel gebruikt, dus waarom nog zo'n motortje voor die deur. Maar wat zegt dit over 't plaatje wat ik postte?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2012 15:19 #909946 door V300 register
uh, je ziet op de foto links onder een slave unit met motortje, en rechts boven een master unit met alleen maar schakelaars en wat elektronica.

uiterlijk verschil is vrij duidelijk adhv 1 of 2 stekkers lijkt me, en ik zie ook dat het oogje voor de stangetjes anders van kleur is!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2012 16:38 #909950 door V300 register
Ok?. Ik dacht dat de master unit er dan heeeeel anders uit zou zien, dat valt dus reuze mee :D De meeste verschillen vallen me nu eigenlijk pas op :+ Volgende keer even wachten met posten tot de volgende dag...

Wat ik nog even wilde toevoegen is dat op de foto niet de juiste stangetjes te zien zijn. De unit komt gewoon tussen/in het voorgevormde stangetje die van de deurknop binnenin (dus niet de deurhendel) naar het slot loopt.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2012 16:52 #909952 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Zijn wel de goede stangetjes maar deze komen uit de voorportieren

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2012 17:32 #909954 door V300 register
Ah! Ik heb niks gezegd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2012 22:06 #910010 door V300 register
bestuurdersdeur zit ook meestal vooraan, toch? :+

om het er nog maar even in te wrijven :P

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2012 23:39 #910020 door V300 register
Die snap ik niet? Maar ik zal vast nog iets over het hoofd zien...ik wist niet dat de voorportierstangetjes anders waren, ik snap dat die masterunit in de voordeur zit, maar dat zegt nog niets over die stangetjes. Daar had ik gewoon niets over moeten zeggen :+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC