Volvo 360 GLE '83 van Steven
- V300 register
- Verbannen
-
Doet ie het weer ondertussen??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik denk dat het optisch nog net iets mooier wordt als je eens nieuwe koplamp(reflector)en zou monteren. Die glimmen nog net wat harder

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;202577 schreef :
Kan zeker geen kwaad, hoe meer 'shine' hoe beter. Staat overigens wel ergens onderaan de to-do-list.
Kan toch niet zo moeilijk zijn om die koplampen dan nu bovenaan te zetten toch?

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Over dat (stang)klemmetje weer op z'n plaats krijgen:
AvdAkker;202137 schreef : ja dat is een erg prettig karweitje, heb het pas ook ingebouwd in mijn 360 dus kan erover meepraten :+ ene deur even een tijdje zoet geweest met uitvogelen, de andere deur was zo klaar
Same here

Als je een brede bril draagt, zet hem af! Zie je niet genoeg, koop lenzen! Anders kun je gewoon niet diep genoeg in de deur kijken. Dit is de zoveelste keer dat ik merk dat een bril dragen irritant is bij klussen. Zweetdruppels, glijdt van je kop onder het kleppenstellen etc.
Als je 't motortje weer op z'n plaats hebt (dus met stangetje door 't palletje geschoven): klik het betreffende stangetje alvast in het scharniertje, dat gaat redelijk makkelijk met wat gepriegel. Neem in je linkerhand (voor linkerdeur) alvast een platte schroevendraaier. Met in je rechterhand zo'n klemmetje ga je in het onderste gat van de deur, zo kun je die arm helemaal naar boven wrikken totdat je bij het slot komt (voor diegenen met een dikkere arm: het kan pijnlijk zijn). Priegel daar met ??n hand 't kopje/gaatje van het klemmetje over het stangetje, wring de rest eromheen m.b.v. de schroevendraaier, zet veel kracht en zorg ervoor dat de schroevendraaier niet wegspringt; met zoveel vingers als er bij passen :+
Zoiets...

AvdAkker;202137 schreef : klemmetje ligt overigens meestal gewoon onderin de deur, hij rolt aardig naar beneden zeg maar (en anders een blokje rijden en een paar keer hard remmen)
Nog een tip: wees voorzichtig met je zoekactie onderin de deur, niet te hard duwen, aai de bodem. Ik heb het voor elkaar gekregen om ??n zo'n clipje muurvast in de naad onderin de deur te krijgen :+