show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Bart's 340 GLE Millionaire
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2012 21:50 #907990
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Nu ben ik de wissers aan het aansluiten...
Het pompje er bij zetten was ontzettend eenvoudig
De 2 draadjes doorverbinden met een stukje draad (van de zelfde kleur uiteraard), et voila!
(Voor de 2 stekkertjes op het onderste pompje moet ik nog 2 gewone in de plaats zetten)
Nu het lastigere deel... De wissertjes. Deze zou ik graag aansluiten zodat ze wissen zoals de ruitenwissers. Kan ik hiervoor gewoon aftakken van de aansluiting van de ruitenwissermotor (zie foto), of ligt dat toch wat ingewikkelder?
Op de foto zijn de contacten met het stekkertje er op de massa en de +12V van de ruitenwisser. Het middelste contact is een constante +12V geschakeld via het contact.
Kan ik op de blote stukjes tussenin gewoon 3 draden solderen voor de koplampwissers?
De bedoeling is dan eigenlijk dat i.p.v. de puls van het aangaan van het sproeipompje, nu de puls van het aangaan van de ruitenwissers gebruikt wordt om de koplampwissers te bedienen.
Het pompje er bij zetten was ontzettend eenvoudig
De 2 draadjes doorverbinden met een stukje draad (van de zelfde kleur uiteraard), et voila!(Voor de 2 stekkertjes op het onderste pompje moet ik nog 2 gewone in de plaats zetten)
Nu het lastigere deel... De wissertjes. Deze zou ik graag aansluiten zodat ze wissen zoals de ruitenwissers. Kan ik hiervoor gewoon aftakken van de aansluiting van de ruitenwissermotor (zie foto), of ligt dat toch wat ingewikkelder?
Op de foto zijn de contacten met het stekkertje er op de massa en de +12V van de ruitenwisser. Het middelste contact is een constante +12V geschakeld via het contact.
Kan ik op de blote stukjes tussenin gewoon 3 draden solderen voor de koplampwissers?
De bedoeling is dan eigenlijk dat i.p.v. de puls van het aangaan van het sproeipompje, nu de puls van het aangaan van de ruitenwissers gebruikt wordt om de koplampwissers te bedienen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-05-2012 16:45 #908175
door V300 register
Nu, dit probleem is ook opgelost :yeah:
Ik heb gewoon de massa (rechtse klem) en de 12V continu (middelste klem) bij de ruitenwissermotor gepakt. Ik heb simpelweg van die smalle AMP stekkertjes gepakt en boven op de contacten gestoken. De bedieningspuls heb ik nog gewoon via het sproeierpompje, maar er ligt een rode wachtdraad naar de ruitenwissermotor.
Ik heb alles ook uitgebreid gefotografeerd zodat ik een How To kan maken (ten minste, als er interesse is?), maar helaas kan ik momenteel geen foto's uploaden :hmmz:
General Custom;200209 schreef :
Nu, dit probleem is ook opgelost :yeah:
Ik heb gewoon de massa (rechtse klem) en de 12V continu (middelste klem) bij de ruitenwissermotor gepakt. Ik heb simpelweg van die smalle AMP stekkertjes gepakt en boven op de contacten gestoken. De bedieningspuls heb ik nog gewoon via het sproeierpompje, maar er ligt een rode wachtdraad naar de ruitenwissermotor.
Ik heb alles ook uitgebreid gefotografeerd zodat ik een How To kan maken (ten minste, als er interesse is?), maar helaas kan ik momenteel geen foto's uploaden :hmmz:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-05-2012 18:58 #908629
door V300 register
Vandaag ben ik weer productief geweest. De brandstofslangen aan de voorkant zijn vervangen met behulp van deze how-to:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=61088
De achterzijde komt van de week nog aan beurt, wanneer ik een fatsoenlijke krik heb.
Voor de rest heb ik tussendoor veel van die kleine dingen gedaan, o.a de raamschraaprubbers achter vervangen. Ook heb ik de voorkant compleet gemaakt met vario-roosters in de bumper i.p.v. de handbak-plaatjes. Om dit netjes af te werken zijn ook de bumpers weer voorzien van een verse laag gekookte lijnzaadolie. Hiervoor heb ik overigens een goede mengverhouding gevonden, namelijk 2 ? 3 delen lijnzaadolie op 1 deel terpentine.
De voorkant, zoek de verschillen
Toen ik hem net had:
Vandaag:
Mijn mening, onzettend dik en erg leuk om mijn eigen progressie te zien :yeah:
(nog een V8 er in, en het is helemaal de dikste 340 ooit :+)
-Antenne recht gemaakt.
-Spoiler van de ruitenwisser af.
-Snowcap er op.
-Andere grill, gepolijst en een nieuw logo er op.
-GLE-badge van een 850 embleem gemaakt.
-Koplamp wis/was.
-Vario-roosters.
-bumpers mooi zwart gemaakt.
Verder heb ik de auto mooi gewassen, en al het harde zwarte spul (stootstrips, raamlijsten, ruitenwisserarmen, snowcap, etc.) ingesmeerd en uitgepoetst met vaseline. Zo blijft al het rubber soepel en vochtwerend, ?n krijgt het zwart een mooie glans
Als laatste ben ik nog aan het rommelen geweest met Paint en Picasa, best aardig gelukt vind ik zelf :yesyes:
Full-size: i841.photobucket.com/albums/zz334/Genera...LE/GLE1bewerkt-1.jpg
Full-size: i841.photobucket.com/albums/zz334/Genera...LE/GLE2bewerkt-1.jpg
Voor de rest heb ik tussendoor veel van die kleine dingen gedaan, o.a de raamschraaprubbers achter vervangen. Ook heb ik de voorkant compleet gemaakt met vario-roosters in de bumper i.p.v. de handbak-plaatjes. Om dit netjes af te werken zijn ook de bumpers weer voorzien van een verse laag gekookte lijnzaadolie. Hiervoor heb ik overigens een goede mengverhouding gevonden, namelijk 2 ? 3 delen lijnzaadolie op 1 deel terpentine.
De voorkant, zoek de verschillen

Toen ik hem net had:
Vandaag:
Mijn mening, onzettend dik en erg leuk om mijn eigen progressie te zien :yeah:
(nog een V8 er in, en het is helemaal de dikste 340 ooit :+)
-Antenne recht gemaakt.
-Spoiler van de ruitenwisser af.
-Snowcap er op.
-Andere grill, gepolijst en een nieuw logo er op.
-GLE-badge van een 850 embleem gemaakt.
-Koplamp wis/was.
-Vario-roosters.
-bumpers mooi zwart gemaakt.
Verder heb ik de auto mooi gewassen, en al het harde zwarte spul (stootstrips, raamlijsten, ruitenwisserarmen, snowcap, etc.) ingesmeerd en uitgepoetst met vaseline. Zo blijft al het rubber soepel en vochtwerend, ?n krijgt het zwart een mooie glans
Als laatste ben ik nog aan het rommelen geweest met Paint en Picasa, best aardig gelukt vind ik zelf :yesyes:
Full-size: i841.photobucket.com/albums/zz334/Genera...LE/GLE1bewerkt-1.jpg
Full-size: i841.photobucket.com/albums/zz334/Genera...LE/GLE2bewerkt-1.jpg
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2012 00:10 #908643
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Mooie impressie. Leuk voor een folder.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-05-2012 11:22 #908680
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-05-2012 11:31 #908681
door V300 register
Un flotteur
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-05-2012 11:39 #908683
door V300 register
Waarom knutsel je niet je nieuwe carburateur op je auto? Dat was jij toch die er een had???
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-05-2012 11:42 #908684
door V300 register
die lijkt verdacht veel op een vlotter van de b200k
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-05-2012 11:46 #908685
door V300 register
Et voila, qu'est que nous avons maintenant? Un nouveaux flotteur pour le nouveaux carburateur :humor:
(of zoiets :+)
Lucluc;200926 schreef : Un flotteur
Et voila, qu'est que nous avons maintenant? Un nouveaux flotteur pour le nouveaux carburateur :humor:
(of zoiets :+)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-05-2012 11:47 #908686
door V300 register
een nieuwe flotter voor een nieuwe carburateur. Dat hebben we toch maar mooi dan. (Klopt mijn frans een beetje?)
Moderators: Mark Smeets