Bart's 340 GLE Millionaire
- V300 register
- Verbannen
-
vincentengel1990;200928 schreef : Waarom knutsel je niet je nieuwe carburateur op je auto? Dat was jij toch die er een had???
Ik kijk hoe de vlotter van die nieuwe carburateur er aan toe is, is hij nog goed, dan reviseer ik ondertussen de oude oude carburateur met de nieuwe vlotter
flyhart;200929 schreef : die lijkt verdacht veel op een vlotter van de b200k
Dat is wel apart, zou dat dezelfde zijn dan? Kan toch haast niet omdat een b200k een Volvo motor is...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
vincentengel1990;200931 schreef : een nieuwe flotter voor een nieuwe carburateur. Dat hebben we toch maar mooi dan. (Klopt mijn frans een beetje?)
Het is de eerste zin van mijn bericht met de foto's vertaald (of een poging dan toch)

- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;200932 schreef : Dat is wel apart, zou dat dezelfde zijn dan? Kan toch haast niet omdat een b200k een Volvo motor is...
B200K heeft ook een Solex carburateur, die o.a. ook op de BX sport zit.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dat is wel heel duur :wtf: Ik vond 55 euro voor zo'n stukje staal met rubber al vrij prijzig, want dat is het eigenlijk maar... De verzending uit Frankrijk was dan wel weer gratis, en de service erg goed

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Vandaag heb ik dus (eindelijk) de brandstofleidingen aan de achterkant vervangen. Nu dacht men bij de apk-keuring dat de brandstoftank lek was, omdat men een sterke benzinegeur rook bij het rechter achterwiel. Ik vond dit wel meevallen, en merkte dat dit alleen net na het rijden was.
Nu kan ik dit verklaren :w00t:
Het terugloopklepje in de aanvoerslang naar de motor, was een beetje kapot. Dit dingetje zorgde er nog wel voor dat de brandstof niet omlaag terug in de tank liep, maar helaas ook dat de benzine hier naar buiten kon ontsnappen. Vanaf nu dus geen gestink meer :worship: Wat iets minder leuk was, was de prijs. Zo'n terugloopklepje kost zomaar ?19 :hmmz: Wat wel grappig is, is dat het nieuwe klepje exact het zelfde is als de oude op ??n klein detail na. Op de oude staat ''west-germany'', en op de nieuwe ''germany'' :+
Even voor de tussenstand, alle benzineslangen zijn nu vervangen, behalve de ontluchtingsslangen bij de tank. Deze waren nog goed te doen, en ik had het wel onderhand gehad onder die auto (te veel zand in m'n smoel :hmmz:).
Wat ik ook nog heb gedaan is de tank, sleepoog, en het laatste stukje van de uitlaatpijp nog gespoten met antiroest, primer, en mat zwarte lak.
De einddemper moet overigens een keer vervangen. Het metaal is zo vergaan dat je er bijna met je vingers een gat in kunt drukken :hmmz2: Deze heb ik denk ik nog een liggen, maar ik zit er aan te denken om meteen wat te gaan spelen met een pijp i.p.v. katalisator, en misschien eens kijken wat voor geluid er uitkomt zonder middendemper :yeah: (of was dat de einddemper die bezitters van Amerikaanse auto's vervangen door een pijp?)
Verder moet er ook nog echt een keer iets gebeuren aan de versnellingsbak. Deze lekt op 2 plaatsen! Ik denk nieuwe pakkingen want het lekken is slechts heel af en toe een druppeltje... Aan de andere kant zit ik stiekem ook wel te denken aan een variomatic er onder. Automaat rijdt echt z? relaxt, en bovendien heeft een vario wel iets speciaals

- V300 register
- Verbannen
-
Omdat je de vooruitgang niet in de weg kunt staan, en veiligheid toch iets belangrijks is, moest ook ik er aan geloven... Jawel, na een jaar volhouden dat een 3e remlicht niet staat op een oude auto, heb ik toch besloten dat ik er een moest monteren. Tot mijn grote spijt moet ik zelfs toegeven dat ik het nog eens niet slecht vind staan! Het ding komt zelfs vrij goed in de buurt bij iets dat origineel had kunnen zijn :wtf:
Dus ik naar de sloop, kijken of ik iets kon vinden. Het 3e remlicht moet er oud uitzien, aan de onderkant van de raam zitten, en het liefst origineel Volvo zijn. Op naar de 440's en 460's dus! Helaas niks naar smaak :no: Wel heb ik een paar centrale vergrendeling kastjes en hoedenplankspeakers gevonden. Helaas was de hoedenplank niet veel meer, dus die moet ik nog een keer ergens opsnorren (gaten maken in de hoedenplank die ik heb wil ik niet)
Maar een derde remlicht had ik dus nog steeds niet... Ten einde raad, en omdat ik toch in Tilburg was, ben ik maar naar de Tupperware-shop gegaan. Met andere woorden, ik heb me gewaagd in een Halfords Super Store! En erger nog, er ging nog wat mee naar huis ook :wtf:
Ik heb dus het meest oubollige vierkante remlicht gekocht wat ze hadden, en zo kwam het Halfords Carpoint dinges gevalletje uit het pakje:
Juist ja, met 2 vierkante bevestigingspunten voor op het raam waaronder je een zwart rondje moet plakken om de lelijkheid te verbergen, ook kwam de aansluitdraad rechts naast het voetje te zitten, en krijg je er aansluitspul bij waarmee men de afzetmarkt voor volgende week vast garandeert.
Met zo'n geval ga je dan een halve dag aan de gang, en, tot mijn grote verbazing, kun je er met wat hak en breekwerk best nog wat van maken :wtf:
Close-up: (het remlicht zit in het midden, de lettertjes niet)
En van de binnenkant:
Gewoon lekker handig op het randje op de hoedenplank geplakt dus

- V300 register
- Verbannen
-

- Mark Smeets
- Moderator
-