Bart's 340 GLE Millionaire
- V300 register
- Verbannen
-
Zelfs het vet zit nog om de asjes en dingetjes allemaal :wtf:Volgens mij moet alles nog wel in goede staat zijn, want de pakkingen lijken (zonder open te schroeven) van tevoren doordrenkt te zijn met olie. de revisieset die ik nog had liggen kan ik dan gebruiken voor de carburateur die er nu opzit.
Aan de andere kant, een schone carburateur is natuurlijk veel en veel fijner en makkelijker om uit elkaar te schroeven en te reviseren dan een vieze... Wanneer deze er straks 1000km op zou zitten wanneer de pakkingen het begeven is dat een stuk vervelender :hmmz2:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
vooral niet de fout maken om de 4 grote bevestigingsbouten te strak aan te trekken. hier staat een moment van slechts 14 Nm voor in de boeken!
En zorg ook dat je eerst controleert of het flens gedeelte van het inlaatspruitstuk, en de kunststof isolatieblokken, nog mooi vlak en recht zijn.
nummer 1 verouderings onderdeel van deze carburateurs zijn de schuimplastic delen van de vlotter. Als de buitenhuid van het kunststof beschadigd raakt kan er benzine in de pori?n van het materiaal trekken. Dan wordt de vlotter te zwaar en komt het benzine niveau veel te hoog te staan (tot de carburateur via de venturi overloopt)
Als deze carburateur van nieuw af aan gedemonteerd geweest is, heeft die vlotter niets geleden en begint het slijtage proces pas als je hem gaat gebruiken.
Wat betreft de rubber delen is het een soortgelijk verhaal. deze kunnen uitharden door contact met de buitenlucht, maar contact met benzine is nog agressiever. Dus ik verwacht eigenlijk dat hier gewoon niets mee aan de hand is!
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter;197939 schreef : Als deze carburateur van nieuw af aan gedemonteerd geweest is, heeft die vlotter niets geleden en begint het slijtage proces pas als je hem gaat gebruiken.
Wat betreft de rubber delen is het een soortgelijk verhaal. deze kunnen uitharden door contact met de buitenlucht, maar contact met benzine is nog agressiever. Dus ik verwacht eigenlijk dat hier gewoon niets mee aan de hand is!
Dit klinkt erg goed! Ik weet niet of er eerst nog getest werd met de Volvo 340 voor deze uit de fabriek rolde, die 10km kan hij wel gebruikt zijn misschien. Dit is er echter niet aan af te zien, geen enkele viezigheid of verkleuring van binnen en er zitten zelfs nog kleine onbeschadigde papieren stickertjes op.
Edit:
De foto van millionaire-stickers is weer weg, hier de link: i841.photobucket.com/albums/zz334/Genera...llionairesticker.jpg
- V300 register
- Verbannen
-
Het zijn gelukkig maar kleinigheden, en hopelijk weet de garage er meer raad mee dan ik...
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;198650 schreef : Ik heb de auto net naar de keuring gebracht... De brandstofpomp lekt olie, de thermostaat moet vervangen worden, en als kers op de taart schoot de choke net los. Deze kan niet meer ingeduwd worden :hmmz2: Goed begin :cry4:
Het zijn gelukkig maar kleinigheden, en hopelijk weet de garage er meer raad mee dan ik...
Ac h, als dat alles is voor de APK dan is er toch niets loos?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Thermostaat zit net na de waterpomp in de dikke slang bovenop, er zitten twee slangklemmen op als het goed is, vanaf de pomp gezien de tweede klem houd de thermostaat op zijn plek, nieuwe kost ca ? 10,- (89 of 91 graden Celsius)
En verder wat betreft de choke; wat Erik zei, is vast snel weer te verhelpen.
Al met al gelukkig niets ernstigs (doorgeroeste dragende delen of remmerij/ophangingsdelen in ver gevorderd aftakelings stadium)
Succes!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

Morgen wordt de auto gekeurd... Afwachten dus! (spannend)
Het is inderdaad een 1700cc blok. Het vervelende aan de thermostaat is dat deze op zo'n ontzettend vervelende plaats zit. Hij zit achter op het blok. Je kunt er van de ene kant niet bij door het kachelhuis, en aan de andere kant niet door de verdelerkap, de radiatorslang, en een of andere olieslang. Lekker lui zijn en de garage laten doen dus
Overigens ben ik voor mezelf de afweging gaan maken. Wil ik op mijn ene vrije dag in de week boven de auto hangen, of er in zitten? Het liefst dat 2e, dus voor het onderhoud zal hij in de toekomst gewoon naar de garage gaan. Het voordeel is dat ik zeker weet dat deze garage goed werk levert
- V300 register
- Verbannen
-
en dan heb je alle ruimte.