show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Bart's 340 GLE Millionaire
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-03-2012 09:24 #902809
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Dat ziet er weer strak uit zo!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-03-2012 23:17 #902860
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Lak & striping
De restauratie komt nu langzaam dichterbij, en de onderdelen komen steeds meer binnen. Op technisch gebied heb ik het belangrijkste nu wel liggen, dus over naar het cosmetische. Het plaatwerk is besproken met William van de V300C. Nog even wachten tot mijn sleutelruimte vrij komt en dan kan het plaatwerk gekocht worden. Een goede lasser is ook gevonden, dus dat gaat ook goed komen .Tijd voor de lak en stickers dus :yeah:
Lak:
Ik heb besloten dat de lak gewoon weer het zelfde wordt: zilvergrijs met een tintje brons en een tintje smoke er in. Eerst zat ik nog te twijfelen om er een andere kleur op te zetten, maar dat gaat toch maar niet gebeuren. Deze kleur hoort gewoon op een Millionaire, en niks anders
Striping:
Met de striping wil ik wel iets anders doen. het grijze randje dat er nu op zit zie je bijna niet, en is nogal oubollig als je het mij vraagt (ja, zelfs oubollig voor een bejaardenbak
)
Dus misschien is een zwarte sierstreep beter. In elk geval lijkt de auto er optisch langer door, en past het goed bij de zwarte sierstrips, daklijst, en raamlijsten en zo:
Maar waarom geen ''millionaire''-sticker er in verwerken zoals achter onder het ''340 GLE''-typeplaatje zit. Maar in dat geval twijfel ik weer... Of ik laat de streep eindigen in de tekst:
Of ik laat de streep doorlopen over de kofferbak waar deze het ''Volvo'' en het ''340 GLE'' typeplaatje zal doorkruisen.
Ik vind die laatste wel wat hebben, geeft net wat extra's. Maar aan de andere kant, het is niet origineel... Wat vinden jullie?
(PS. sorry voor mijn fotoshop kwaliteiten. Dit is gemaakt met een gratis programma dat ik even op een uurtje tijd heb uitgevogeld.)
De restauratie komt nu langzaam dichterbij, en de onderdelen komen steeds meer binnen. Op technisch gebied heb ik het belangrijkste nu wel liggen, dus over naar het cosmetische. Het plaatwerk is besproken met William van de V300C. Nog even wachten tot mijn sleutelruimte vrij komt en dan kan het plaatwerk gekocht worden. Een goede lasser is ook gevonden, dus dat gaat ook goed komen .Tijd voor de lak en stickers dus :yeah:
Lak:
Ik heb besloten dat de lak gewoon weer het zelfde wordt: zilvergrijs met een tintje brons en een tintje smoke er in. Eerst zat ik nog te twijfelen om er een andere kleur op te zetten, maar dat gaat toch maar niet gebeuren. Deze kleur hoort gewoon op een Millionaire, en niks anders
Striping:
Met de striping wil ik wel iets anders doen. het grijze randje dat er nu op zit zie je bijna niet, en is nogal oubollig als je het mij vraagt (ja, zelfs oubollig voor een bejaardenbak
)Dus misschien is een zwarte sierstreep beter. In elk geval lijkt de auto er optisch langer door, en past het goed bij de zwarte sierstrips, daklijst, en raamlijsten en zo:
Maar waarom geen ''millionaire''-sticker er in verwerken zoals achter onder het ''340 GLE''-typeplaatje zit. Maar in dat geval twijfel ik weer... Of ik laat de streep eindigen in de tekst:
Of ik laat de streep doorlopen over de kofferbak waar deze het ''Volvo'' en het ''340 GLE'' typeplaatje zal doorkruisen.
Ik vind die laatste wel wat hebben, geeft net wat extra's. Maar aan de andere kant, het is niet origineel... Wat vinden jullie?
(PS. sorry voor mijn fotoshop kwaliteiten. Dit is gemaakt met een gratis programma dat ik even op een uurtje tijd heb uitgevogeld.)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-03-2012 00:12 #902865
door V300 register
Hartstikke leuk bedacht dat met millionaire erbij! Doen, je kunt het altijd nog weer wijzigen. Zo'n standaard dubbel streepje vind ik ook wel wat hebben, zoals op o.a. m'n 360.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-03-2012 01:27 #902867
door V300 register
Met name dat eerste streepje is subtiel, maar maakt het geheel wel af. Mooi hoor!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-03-2012 08:14 #902869
door V300 register
@ Steven:
Precies, de originele wil ik trouwens in elk geval als sticker na laten maken, want dan heb ik altijd nog iets om hem weer origineel te maken. Volgens de folder is deze streep namelijk alleen op de millionaire geleverd... (al heb ik er wel gezien die er op lijken)
@ Jean-Luc:
Welk eerste streepje? De originele grijze, of het eerste zwarte gefotoshopte streepje?
Precies, de originele wil ik trouwens in elk geval als sticker na laten maken, want dan heb ik altijd nog iets om hem weer origineel te maken. Volgens de folder is deze streep namelijk alleen op de millionaire geleverd... (al heb ik er wel gezien die er op lijken)
@ Jean-Luc:
Welk eerste streepje? De originele grijze, of het eerste zwarte gefotoshopte streepje?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-03-2012 08:17 #902870
door V300 register
Mocht er trouwens interesse zijn in zo'n ''Millionaire''-sticker, laat het me maar weten. Ik laat hem kopi?ren en een aantal keer as sticker printen, dus een aantal keer meer is geen moeite
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2012 10:46 #902871
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire
let wel op dat je de goede kwaliteit sticker laat maken. Er zijn verschillende soorten namelijk. Voor de striping op mijn motorkap heb ik gekozen voor een zgn. "gesealde" versie, waardoor de zonnestraaltjes (UV) geen/nauwelijks zorgen voor verkleuring van de sticker. Ofwel, over 10 jaar is mijn sticker nog steeds groen met grijs 
Euhmm... subtiel gezegd zit er uiteraard wel "iets" prijsverschil in...
Euhmm... subtiel gezegd zit er uiteraard wel "iets" prijsverschil in...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-03-2012 10:50 #902872
door V300 register
Het prijsverschil maakt me zoveel niet uit. Als je iets doet, doe het dan goed 
Nu ben ik over en weer aan het e-mailen met een bedrijf, maar het lijkt lastig te zijn. Bij welk bedrijf heb jij de stickers laten maken?
Nu ben ik over en weer aan het e-mailen met een bedrijf, maar het lijkt lastig te zijn. Bij welk bedrijf heb jij de stickers laten maken?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2012 11:55 #902873
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire
bij een bedrijf dat auto's belettert
ik had wel een originele, losse sticker die ze ingescand hebben.
ik had wel een originele, losse sticker die ze ingescand hebben.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-03-2012 21:15 #902892
door V300 register
Dat scheelt wel denk ik. Ik heb dus enkel een opgeplakte sticker
Moderators: Mark Smeets