Bart's 340 GLE Millionaire
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
@ Wouter: mee eens over punt 5 en 6
@ Bart, Joost . In een andere topic is wel eens gesteld dat het kortdurend warm lopen van de motor nog schadelijker voor de motor kan zijn als hem gewoon te laten rusten. Hoe zien jullie dit? Als de remvloeistof in goede conditie is en de cylinders etc ook, dan is er niet zoveel kans dat de boel gaat vastzitten. Niet op de handrem en uit de versnelling laten vind ik een goede tip. Van te voren het handremmechanisme schoonmaken en smeren en de kmkabel ff inspuiten verlaagd het risico op vastzitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;193480 schreef : Zorg er voor dat de lasser zijn laskwaliteit en de kwaliteit van inpassen van materiaal van te voren en tijdens het maken aan je laat zien. Anders wordt het afwerken en plamuren dadelijk heel veel werk. Als ie het mooi doet hoeft er maar ietsjepietsje plamuur op. Bedenk ook even welke soort plamuur je gebruikt en welke middelen tegen toekomstige roest? Ik krijg in mijn werkplaats af en toe veel ellende te zien vanwege het niet goed afwerken en gebruik van verkeerde coatingsmiddelen.
Zijn website:
www.lasservicemosseveld.nl/
Grappig dat je dat allemaal zegt, dat zei die lasser ook al zo ongeveer

Hij had het qua roestbescherming voor de kokerbalken over een soort was die ook op schepen gebruikt word. Voor de onderkant had hij het over een soort roestbeschermende coating.
Hij ging me nog een e-mail sturen met spullen die ik nodig heb/hij adviseert. Dat lijstje zal ik hier ook posten wanneer ik het heb.
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;193480 schreef : @ Bart, Joost . In een andere topic is wel eens gesteld dat het kortdurend warm lopen van de motor nog schadelijker voor de motor kan zijn als hem gewoon te laten rusten. Hoe zien jullie dit? Als de remvloeistof in goede conditie is en de cylinders etc ook, dan is er niet zoveel kans dat de boel gaat vastzitten. Niet op de handrem en uit de versnelling laten vind ik een goede tip. Van te voren het handremmechanisme schoonmaken en smeren en de kmkabel ff inspuiten verlaagd het risico op vastzitten.
Ik weet het niet. Je hebt aan de ene kant de nadelen van de motor kort laten lopen, maar aan de andere kant draait alles wel weer een keer. Ook vloeistoffen worden weer een keer rondgepompt en zo.
Maar als jij zegt dat het schadelijker is om hem kort te laten lopen dan stil te laten staan, dan geloof ik dat meteen...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Zolang korte ritjes worden afgewisseld met lange, maakt het weinig uit. Hier thuis is het vaak zo dat ik probeer om elke week een rondje te rijden met de 345, zodat alles gangbaar blijft. Gewoon even een half uurtje toeren. Maar voor mij betekent dat dat ik gewoon 25 minuten op provinciale wegen rijd (en dus minstens 80 km/h). Dan wordt alles wel lekker warm. Soms is het echter 10km ergens heen, daar blijf ik een paar uur (familie/werk) en dan weer 10 km terug. Maar dat compenseer ik door verderop in de maand een lang stuk te rijden. Toevallig moest ik vandaag weer eens tanken, is wel een poosje geleden dat ik dat voor het laatst gedaan heb. Toch houd ik alles in goede conditie. Gewoon op tijd onderhoud plegen en alles in de gaten houden. Komende zomer is het 2 jaar geleden dat de kvs en remolie ververst zijn, dus dan ga ik dat weer vernieuwen. Zo blijf je bezig en houd je alles gezond. Toen ik de 345 net had, was ik nog wel van de lapmiddeltjes en snelle "oplossingen". Maar inmiddels ga ik veel grondiger te werk en daar heb ik veel plezier van. Dat kost soms wat meer tijd, maar het is heerlijk als je dan zorgeloos op weg kunt (naar en van Zuid-Frankrijk, bijvoorbeeld).
Ik zeg: 4x per jaar (gelijk verdelen) minstens 30km aaneengesloten rijden en elk jaar verse motorolie. Scheelt al een heel stuk.
- Robbert Jan
- Nieuw lid
-
Is het enkel om ervoor te zorgen dat niets in de motor komt vast te zitten is er me verteld dat je dan beter eens per maand met een sleutel op de krukas de krukas een slag of 20-30 verdraait.
- V300 register
- Verbannen
-

Opknapspullen:
-4 deuren
-plaat RVS
-raamrubbers voor en achterruit
-paravan(hoek)
-Millionaire stickers
-differentieelpakking (lekt)
-tectyl of vergelijkbaar
-spuiten
-antikrasfolie
Accessoires:
-Luchthoorn
-koplampwiswas
-speakers hoedenplank
-elektrische spiegels
-luxe nummerplaten
-elektrische ramen achter
-aansteker achterpassagiers
-verwarmde voorstoelen
-imperiaal
-trekhaak
-snowcap
-originele radio
-cassettehouder in middenconsole
-GLT-spoiler
Over deze originele (of look-a-like) onderdelen zit ik te denken. Welke zouden jullie er opzetten? Of echt niet opzetten?
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening
(Dit is niet bedoeld als verkapte advertentie, de onderdelen zoek ik via de advertentierubriek hier en diverse veilingsites. Bovendien heb ik de meeste spullen al liggen, of heb ik er iemand voor benaderd)
- V300 register
- Verbannen
-
maargoed, denk dat het vooral een kwestie is van wat je zelf leuk vindt. als je iedereen zn mening moet gaan volgen hebben we straks allemaal exact dezelfde Volvo :+
- V300 register
- Verbannen
-
Tja, waarom dan luxe nummerplaten? Ik weet niet waarom, maar het heeft misschien wel iets t.o.v. gewone nummerplaten dacht ik. Het kost in elk geval niet echt veel... Dit is eigenlijk precies zo'n geval waar ik over twijfel
Het is niet dat ik iedereen zijn mening wil volgen, maar over bepaalde dingen twijfel ik best wel.
Zoals:
-bovengenoemde nummerplaten
-luchthoorn (heb ik liggen, maar ik weet eigenlijk niet. Beetje petjes gehalte)
-wiswas, elektrische spiegels, elektrische ramen achter (duur t.o.v. praktisch nut)
-GLT spoiler (doet dat geen afbreuk aan een GLE? Of misschien een andere spoiler van toen?)
-trekhaak (Misschien nuttig, maar lelijk en deze heeft er nooit onder gehangen. Bovendien loop je de kans dat iemand de auto leent om met 1500kg stoeptegels naar de stort te rijden)
-originele radio en cassettehouder (leuk, maar je hebt er weinig aan. Alleen radio of cassette, en knap waardeloos geluid. Aan de andere kant doen een cd-speler en nieuwe boxen weer afbreuk aan het jaren 80 interieur)
Maar het is wel handig om dit te weten voor de restauratie. Bepaalde dingen zijn achteraf veel moeilijker te plaatsen, zoals de bekabeling (wiswas, spiegels, ramen) bijvoorbeeld.
- Mark Smeets
- Moderator
-
General Custom;194893 schreef : -bovengenoemde nummerplaten
Waarom zou je daar over twijfelen? Luxe platen zijn gewoon veeeeeel mooier, en het geeft in het donker een mooi effect. En ze zijn in het donker door de schaduw slechter af te lezen, ideaal als je wel eens te hard rijdt

Meteen ook LED-kentekenverlichting maken
General Custom;194893 schreef : -luchthoorn (heb ik liggen, maar ik weet eigenlijk niet. Beetje petjes gehalte)
360 claxon (anders dan 340) op het stuur aansluiten, en de luchthoren met een extra knopje voor erbij.
General Custom;194893 schreef : -wiswas, elektrische spiegels, elektrische ramen achter (duur t.o.v. praktisch nut)
Gewoon doen, veel luxe FTW
General Custom;194893 schreef : -GLT spoiler (doet dat geen afbreuk aan een GLE? Of misschien een andere spoiler van toen?)
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4096
General Custom;194893 schreef : -trekhaak (Misschien nuttig, maar lelijk en deze heeft er nooit onder gehangen. Bovendien loop je de kans dat iemand de auto leent om met 1500kg stoeptegels naar de stort te rijden)
uuuuh, wat? Als of je je auto nog gaat uitlenen na zo'n investering? :no_comment:
General Custom;194893 schreef : -originele radio en cassettehouder (leuk, maar je hebt er weinig aan. Alleen radio of cassette, en knap waardeloos geluid. Aan de andere kant doen een cd-speler en nieuwe boxen weer afbreuk aan het jaren 80 interieur)
Gewoon nieuwe speakers + sub erin knallen en onderin 2 extra klokjes. Veel nuttiger

Zo dat was mijn mening
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Heeft mij veel ellende bespaard vorige winter, toen er een BMW achterop mijn 345 reed. Ook erg praktisch als student zijnde; fietsje achterop, aanhangertje (of gewoon de caravan van je pa erachter