show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 340 GLE Millionaire

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2012 18:10 #898637 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire

General Custom;192985 schreef : Het verschil is vooral dat overal water komt.
Als voorbeeld wil ik de paravanhoek aanhalen. Rechts zit er roest onder, en best veel volgens mij ook. Zolang dat niet gerepareerd is gaat het verder met roesten, en als er water bijkomt nog harder.
Dan zijn er bijvoorbeeld ook nog de deuren, en vooral de stootstrips. Om een of andere rede komt hier oppervlakkige roest achter op sommige plaatsen. Dit komt ook puur en alleen door de regen.
Natuurlijk heeft een auto die stil staat in de regen wel minder te leiden dan een auto die rijdt in de regen.

Maar wat is er op tegen dan om de Volvo binnen te zetten? Het lijkt me namelijk altijd beter dan buiten...

Als je de paravanhoek goed inspuit met ML en de rubbers insmeert/dichtsmeert met vaseline kan er weinig verder roesten lijkt me (ziet er wel ranzig uit)
Ik weet niet in hoeverre je achter de stootstrips kunt behandelen met ML etc. Ik neem aan dat ze er eerst af moeten.
Als je door de regen rijdt dan stook je hem natuurlijk ook goed warm en daar droogt hij inwendig beter van.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
22-01-2012 18:14 #898639 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Jaa opzicht niks natuurlijk. Maar ik zie bij zo weinig gebruik ook niet de voordelen. Die deuren zijn waarschijnlijk toch verloren. Zeker als je hem toch laat spuiten, gewoon nieuwe zoeken. En die a-stijl is een bekende plek die veel auto's hebben. Dat is een gebrek aan de auto opzicht. Maar als de stalling toch niks kost en je de auto nog afentoe gebruikt heeft het binnenstallen alleen maar voordelen natuurlijk, behalve dat je hem extra moet halen (en daardoor misschien nog minder gaat gebruiken).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2012 18:25 #898642 door V300 register
De stootstrips gaan er pas af als hij ook effectief binnen staat. Als daar een gat in valt dan heb ik echt een probleem. Dan gaat alles intern roesten...
Ik wou inderdaad wel nieuwe deuren zoeken, maar die zijn natuurlijk niet echt schaars. Dat kan over een paar jaar nog altijd...

Sowieso wordt het komende tijd al met al hier en daar niet te dure en vooral goede onderdelen zoeken. Dat is de sport :D Zo heb ik ook nieuwe originele Volvo remblokken gekocht voor ?15, en NOS wielkastranden voor ?10/stk. Alles voor de Volvo 340 is zo heerlijk goedkoop, als je maar geduld hebt en goed zoekt :y:

De auto minder gebruiken kan eigenlijk haast niet. Op een gegeven moment krijg ik van die afkickverschijnselen :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-01-2012 14:11 #898681 door V300 register
Ik weet het goed gemaakt. ik heb nog een gouden 360 in de aanbieding. Belastingvrij. kan je voor een paarhonderd euro zo in wegrijden en deze lekekr wegzetten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-01-2012 15:20 #898689 door V300 register
Zonde, een 360 moet je ook wegzetten en niet in rijden :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-01-2012 18:31 #898699 door V300 register

flyhart;193031 schreef : Ik weet het goed gemaakt. ik heb nog een gouden 360 in de aanbieding. Belastingvrij. kan je voor een paarhonderd euro zo in wegrijden en deze lekekr wegzetten

Daar heb ik opzich wel oren naar. Alleen ben ik bang dat ik dan 2 restauratie objecten krijg :D Maar het is wel een optie inderdaad... Ik stuur je een pb ;)

Edit:
Ik heb de advertentie gezien (dus geen pb gestuurd). Klinkt niet verkeerd, maar het zelfde probleem als de Millionaire. Ik ben dus bang dat dat uit zou lopen op 2 restauratieprojecten...

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
23-01-2012 18:42 #898701 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Bart's 340 GLE Millionaire

v0lv0freak;192972 schreef : en je moet nog een auto hebben.. en geloof me, het is lastig daar niet ook een hobby object te maken. Want als auto liefhebber heb je daar gewoon behoefte aan, iets verbeteren aan je auto.. dus gaat daar ook nog geld in zitten...

General Custom;193051 schreef : Alleen ben ik bang dat ik dan 2 restauratie objecten krijg :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-01-2012 18:51 #898702 door V300 register
Inderdaad v0lv0freak :+

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2012 19:30 #898705 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire

flyhart;193031 schreef : Ik weet het goed gemaakt. ik heb nog een gouden 360 in de aanbieding. Belastingvrij. kan je voor een paarhonderd euro zo in wegrijden en deze lekekr wegzetten

ruilen tegen een 343? ;D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2012 21:12 #899044 door V300 register
Vandaag is er een lasser naar de Volvo komen kijken. Hij zei dat het ongeveer 2 dagen werk is, en rond de ?500 gaat kosten.

De auto strippen moet ik zelf doen, en natuurlijk onderdelen zoeken. De belangrijkste onderdelen die ik waarschijnlijk nodig heb zijn 4 deuren, raamrubbers, rechter paravanhoek, en rvs-plaat van 80x80cm.

Nu nog opzoek naar een betaalbare spuiter...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC