Wessem340's - volvo 340 DL ''upgrade''
- V300 register
- Verbannen
-
- B20 (ik weet nog wel een B20 te liggen)
- 16V-kop (van een 1700-16V)
- turbo? (T3 oid)
- throttle-bodies (van een GSX-R 1000 ofzo?)
:worship:
Lekker besluitvaardig zijn jullie

Mocht je nog spullen nodig hebben voor een B18FT; heb nog het nodige liggen (inlaatspruitstuk, uitlaat, wel allemaal gebruikt iig)
Kijk ook effe wat voor B18FT je pakt. Deze zijn namelijk met twee verschillende nokkenassen geleverd (schijnt iets met de timing te maken te hebben). Degene met een zwart inlaatspruitstuk zijn het snelst. Mocht je ??n hebben met een blank inlaatspruitstuk; ik heb nog een "snelle" B18FT-nokkenas liggen.
Neem van mij aan.......................ga gewoon voor de 16V + T

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ach, op een gegeven moment krijg je tijd te kort en wordt je vanzelf besluitvaardiger

- V300 register
- Verbannen
-
Ps: Het wordt ''gewoon'' een b18ft! Die verschillende ide?n was gewoon voor de gein. Alhoewel het wel verwarrend is omdat de b18ep ook niet op het ??n op andere moment erin is gekomen.(door de ide?n)
@Buijs, ik heb totaal 3 b18e nokkenassen ter beschikking. FT blok is trouwens uit 95 +/- 200dkm gelopen. Turbo is nog niet bekend. Wel t3 formaat. (.63ar turbine/ 50 trim compressor denk ik. Bedankt voor je aanbod! Ik zal mij wel melden als ik iets eventueel nodig heb. Het ft blok is de versie met ''blank'' inlaatspruitstuk. Dus de mildere. Ik ga de boel waarschijnlijk aansturen met megasquirt. Nog genoeg plannen met het blok iig. Ook met de auto qua ophanging. Auto heeft trouwens ook aardig wat laswerk nog. Genoeg te doen om mij te vermaken/bezig te houden iig.)
Gr. Fabian
- V300 register
- Verbannen
-
Wessem340;180821 schreef : ach, de toekomst zal het brengen. Eerst aan de slag met de daily.
Ps: Het wordt ''gewoon'' een b18ft! Die verschillende ide?n was gewoon voor de gein. Alhoewel het wel verwarrend is omdat de b18ep ook niet op het ??n op andere moment erin is gekomen.(door de ide?n)
@Buijs, ik heb totaal 3 b18e nokkenassen ter beschikking. FT blok is trouwens uit 95 +/- 200dkm gelopen. Turbo is nog niet bekend. Wel t3 formaat. (.63ar turbine/ 50 trim compressor denk ik. Bedankt voor je aanbod! Ik zal mij wel melden als ik iets eventueel nodig heb. Het ft blok is de versie met ''blank'' inlaatspruitstuk. Dus de mildere. Ik ga de boel waarschijnlijk aansturen met megasquirt. Nog genoeg plannen met het blok iig. Ook met de auto qua ophanging. Auto heeft trouwens ook aardig wat laswerk nog. Genoeg te doen om mij te vermaken/bezig te houden iig.)
Gr. Fabian
Om je de ombouw gemakkelijker te kunnen maken zou je in principe nog een oud type kachelbak kunnen gebruiken. 't mooie daarvan is dat dan de originele turbo en uitlaatspruitstuk kunt gebruiken. Als je dan toch al voor een andere turbo gaat..........dan zul je waarschijnlijk ook wel meteen:
- spaghettispruitstuk maken?
- andere injectoren steken?
- meteen voor een 3 inch uitlaat gaan?
- B18E-nokkenstok?
Mocht je nog een inlaatspruitstuk nodig hebben. Ik heb nog een omgelaste versie liggen (samen met origineel gasklephuis). Mag je hebben. Laswerk is wel een beetje aan het scheuren, dus moet wel beetje netjes gemaakt worden, maar all?.
Mocht je nog eens info nodig hebben: vraag maar raak!
Heb sowieso nog steeds een kadootje voor je liggen: De reserve-sleutel van de 340

Ben trouwens weer bereikbaar via PB-tjes.........
- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;180852 schreef : Om je de ombouw gemakkelijker te kunnen maken zou je in principe nog een oud type kachelbak kunnen gebruiken. 't mooie daarvan is dat dan de originele turbo en uitlaatspruitstuk kunt gebruiken. Als je dan toch al voor een andere turbo gaat..........dan zul je waarschijnlijk ook wel meteen:
- spaghettispruitstuk maken?
- andere injectoren steken?
- meteen voor een 3 inch uitlaat gaan?
- B18E-nokkenstok?
Mocht je nog een inlaatspruitstuk nodig hebben. Ik heb nog een omgelaste versie liggen (samen met origineel gasklephuis). Mag je hebben. Laswerk is wel een beetje aan het scheuren, dus moet wel beetje netjes gemaakt worden, maar all?.
Mocht je nog eens info nodig hebben: vraag maar raak!
Heb sowieso nog steeds een kadootje voor je liggen: De reserve-sleutel van de 340.
Ben trouwens weer bereikbaar via PB-tjes.........
Erik, Bedankt voor het aanbod! We moeten maar eens buurten bij jullie in etten-leur als mijn daily werkt. Had je idd al een paar pbtjes willen sturen.
Reserve-sleutel is wel handig idd. Zou wel vreemd opkijken als mijn project auto ineens weer in ettenleur staat:D:humor:
Deze 340 ('85) staat er nu heel zielig trouwens weer bij. Zonder ophaning/motor etc. Maar daar gaat richting de herfst/winter verandering in komen!
Gr. Fabian
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Hee, jij bent een lekkere!Ovlov 3.6L;180811 schreef : Ik vrees dat het het volgende wordt:
- B20 (ik weet nog wel een B20 te liggen)
- 16V-kop (van een 1700-16V)
- turbo? (T3 oid)
- throttle-bodies (van een GSX-R 1000 ofzo?)
:worship:
Lekker besluitvaardig zijn jullie
Mocht je nog spullen nodig hebben voor een B18FT; heb nog het nodige liggen (inlaatspruitstuk, uitlaat, wel allemaal gebruikt iig)
Kijk ook effe wat voor B18FT je pakt. Deze zijn namelijk met twee verschillende nokkenassen geleverd (schijnt iets met de timing te maken te hebben). Degene met een zwart inlaatspruitstuk zijn het snelst. Mocht je ??n hebben met een blank inlaatspruitstuk; ik heb nog een "snelle" B18FT-nokkenas liggen.
Neem van mij aan.......................ga gewoon voor de 16V + T
Volgens mij had je dat spul al aan mij "beloofd" indertijd?:S
- V300 register
- Verbannen
-
flip21;181199 schreef : Is ie af? Deadline was gisteren:+
tjah, als die gisteren af was zou ik ook op de meeting zijn toch?:+
Nee deze lichtblauwe 340 krijgt een hele tranformatie. Komt een blok in m?t turbo (b18ft). Ophanging opnieuw aanpakken. (Ook deze zit nu onder de daily).
-Remmerij aanpakken
-Roestwerk aanpakken
-aandrijflijn aanpakken? (Lijkt mij wel handig)
-Spuitbeurt?
-Nog veel meer.
Met de daily is ook een hoop gebeurd. Binnekort weer updates in het daar bijbehorende topic. Het wordt .... VET! :yesyes::y:
Btw, als de onderdelen eerst aan Diede zijn beloofd. Dan heeft dat natuurlijk voorrang.
Gr. Fabian
- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;181200 schreef : Hee, jij bent een lekkere!
Volgens mij had je dat spul al aan mij "beloofd" indertijd?:S
Sorry Diede, recht-gebreid.
Zie PB

Wessem340;181204 schreef : tjah, als die gisteren af was zou ik ook op de meeting zijn toch?:+
Nee deze lichtblauwe 340 krijgt een hele tranformatie. Komt een blok in m?t turbo (b18ft). Ophanging opnieuw aanpakken. (Ook deze zit nu onder de daily).
-Remmerij aanpakken
-Roestwerk aanpakken
-aandrijflijn aanpakken? (Lijkt mij wel handig)
-Spuitbeurt?
-Nog veel meer.
Met de daily is ook een hoop gebeurd. Binnekort weer updates in het daar bijbehorende topic. Het wordt .... VET! :yesyes::y:
Btw, als de onderdelen eerst aan Diede zijn beloofd. Dan heeft dat natuurlijk voorrang.
Gr. Fabian
Ga je nog iets leuks doen met de B18FT of wordtie gewoon standaard?
(moet wel sneller worden als die van mij h?

- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;181232 schreef : Sorry Diede, recht-gebreid.
Zie PB
Ga je nog iets leuks doen met de B18FT of wordtie gewoon standaard?
(moet wel sneller worden als die van mij h?)
Erik, definitief weet ik het nog niet qua onderdelen die op de b18ft komen. Project staat echt weer in de kinderschoenen. iig wil ik testen gaan uitvoeren mbt cilinderkop bewerking. Trouwens interresse in een foto van de dwarsdoorsnede van een heronkop?
Gr. Fabian