Wessem340's - volvo 340 DL ''upgrade''
- Boris Duijndam (GAST)
-
- Nieuw lid
-
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Hallo Forumleden/Mensen.
Ik kwam nog wat foto's tegen van het uitlaatspruitstuk en spullen van de uitlaat.
Bij deze, Het uitlaatspruitstuk.
Passen en meten:

Compleet op het blok:

De uitlaatdelen:
Al weer een tijdje geleden hadden we de uitlaatdelen besteld.(Begin januari)
Dit zijn foto's van de gebruikte onderdelen.. :

En hier is ook de magnaflow demper te zien.

Gr. Fabian / Wessen340
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
hoefde je maar 2 runners te verbouwen? waar komt dat uitlaatspruitstuk dan origineel van af en waar loopt hij in deze setup vast?
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;169508 schreef : zie net dat ik ook uitlaatbochtjes van dezelfde firma heb:) had eerst een adresje vlak in de buurt om dat spul te bestellen, is helaas failliet gegaan. dit spul is zo ongeveer de enige tent die tenminste normaal z'n prijzen op internet zet; 25000 offertes opsturen hebben we geen zin in natuurlijk:p
hoefde je maar 2 runners te verbouwen? waar komt dat uitlaatspruitstuk dan origineel van af en waar loopt hij in deze setup vast?
Ik hoefde idd maar 2 runners te verbouwen. Uitlaatspruitstuk is gewoon orgineel b18ep. Die liepen vast door de te schuine hoek van de bochten van de middelste 2 runners.
Gr. Fabian
- V300 register
- Verbannen
-
B20 uitlaatspruitstuk is niet zo mooi als een B18EP, B20 heeft veel kortere runners. Het Laguna uitlaatspruitstuk is wel erg mooi maar dat past niet zonder hak-en zaagwerk. Misschien iets om in de toekomst een mooi 4-1 spruitstuk van te maken.
- V300 register
- Verbannen
-

Ruben;169564 schreef : Het uitlaatspruitstuk paste niet meer ivm het plaatsen van het B20 inlaatspruitstuk! Dat onderste deel is net iets anders, kanalen zijn groter en hebben andere vorm. Spruitstuk zelf is ook aanzienlijk groter. Nu waarschijnlijk wat overkill met de standaard nokkenas.
B20 uitlaatspruitstuk is niet zo mooi als een B18EP, B20 heeft veel kortere runners. Het Laguna uitlaatspruitstuk is wel erg mooi maar dat past niet zonder hak-en zaagwerk. Misschien iets om in de toekomst een mooi 4-1 spruitstuk van te maken.
Binnekort gaat de kop er af voor het nodige poortwerk. En er komt een leuke regrind waarschijnlijk in.
En idd, het verhaal van de uitlaatspruitstukken ken je idd wel;)
gr. Fabian
- V300 register
- Verbannen
-
Hallo Forumleden/Mensen,
Nog afgelopen week ben ik bezig geweest aan de 340.
- 5 Bak erin gebouwd.
- Kleine Simons absorbtie demper geplaatst.
Auto is een stukje stiller, maar het karakter blijft behouden van het geluid.
Daarnaast de auto tijdelijk verlicht. Mijn broer en ik waren er toch aardig van overtuigd dat de auto een stuk sneller is geworden. Zowel door de 5-bak(lichter diff.) en de totale 70 kg die eruit is(Ja er lag ook tijdelijk een dikke brandblusser).
Binnekort nieuwe filmpjes.
Gr. Fabian
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
yeehaa! Drive-by's en drift-byes!!! yeehaa!Wessem340;171058 schreef : Binnekort nieuwe filmpjes.
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
:+