Wessem340's - volvo 340 DL ''upgrade''
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zie nu wel dat het inlaatspruitstukje een goed leven tegemoet gaat :yesyes:! Vet project!
Motorruimte heb je daaro zeer netjes aangepakt! Petje af!
btw; mij heb je helemaal jaloers op jullie werkplaats!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;165808 schreef : Hey is dat niet die 340 die Ruben aan Jim heeft gekocht en die ik weer van Jim heb gekocht en weer verkocht heb aan Ruben en die hem vervolgens weer aan Fabian heeft gekocht?
Ik zie nu wel dat het inlaatspruitstukje een goed leven tegemoet gaat :yesyes:! Vet project!
Motorruimte heb je daaro zeer netjes aangepakt! Petje af!
btw; mij heb je helemaal jaloers op jullie werkplaats!
Idd dat verhaal dat klopt;). Je vertelde ook toen je hier was dat het je oude auto was geweest;).
Vandaag de laatste dingen doen, en... Testrit!

En komende donderdag natuurlijk het rijbewijs;)
Gr. Fabian
- V300 register
- Verbannen
-
Net een testrit gemaakt samen met mijn broer.
Het Werkt!, Wegligging is velemale beter dan stnd. En trekkracht is best wel goed:y:
Vooral rustig gereden om te kijken of er geen lekken waren. Op een paar kleine stukjes na.
Hier een filmpje als bewijs:
[youtube]mTSvYEfeBoc[/youtube]
Gr. Fabian
- V300 register
- Verbannen
-
Morgen wedstrijdje in het heuvelland? 60pk lpg B14 mag toch geen probleem zijn:p

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;165967 schreef : Nou wordt het toch eens tijd voor een flat-out-filmpie, is het niet?
Vandaag dus een wat langer testritje gemaakt, bleef zeer netjes op temperatuur! Ook even een toerenteller gefixd. Ook een paar keer even de rev limiter nog aangetikt. ??n woord.... Bruut!
En jawel het is een vrij vlot autotje geworden. In de 1 en 2 gaat het goed vooruit. Nu wel nog remappen(Door Blabla). En de achterste dempers vervangen voor iets anders. Ook een andere nokkenas is misschien op zijn plaats. En misschien nog even kijken voor een extra uitlaatdemper om er tussen te plaatsen.
De landroversdempers zijn iets teveel van het goede. Hij begon achter nogal te ''hoppen''. De voorste dempers werken trouwens zeer goed! De dikke 75W90 olie houd het goed uit. Voor de 5 euro die het koste toch een zeer goede ''low butget'' oplossing. De achterkant binnekort even rode koni's onder monteren.
Wel de fotocamera meegenomen om een filmpje te maken, alleen geen geheugenkaart die er hoort te zitten.. Volgende beter.
Heeft trouwens iemand nog een temperatuurmeter voor een smiths klokkenset uit 85' voor een volvo 340? Mijn orginele is namelijk kapot.(ik tijdelijk een andere losse meter gebruikt,ander jaar)
Gr. Fabian
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
JW240;166636 schreef : zo vandaag de 340 gezien, erg onder de indruk. echt fun om mee te rijden, wat een geluid!
+1:yeah:
Kreeg er een heus rally gevoel bij:)
- V300 register
- Verbannen
-
Zo, het was weer een leuk dagje!

Vandaag voor het eerst in de 340 kunnen rijden(gisteren rijbewijs opgehaald).
Hier nog wat foto's van een aantal werkzaamheden:
Er moest een beugeltje nog komen voor de bobine, Dit heeft mijn broer even met het mig apparaat gelast.

Ook heb ik nog de kabelboom een week geleden aangepakt. En hebben we een beugeltje gemaakt voor de gasklep.

Voor de rest nog maandag even de auto schoongemaakt. Vandaag wat foto's genomen.

Daarnaast nog 2 filmpjes gemaakt.
Acceleratie van 4000-5300 RPM:
[youtube]NuztD5oEFYE[/youtube]
En in de tunnel:
[youtube]1vCNC1u9SNk[/youtube]
Gr. Fabian
- Mark Smeets
- Moderator
-

Wat een Zuid-Limburgs hier allemaal opeens, tijd voor een Z-Limburg meeting