show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-08-2011 21:19 #882621 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Hahhaha heb jij dat ook al, had ik tijdens de sleuteldag in Veldhoven ook last van bij het kleppen stellen.

Gisteren had ik mijn bril maar af gedaan tijdens het werken aan de auto, zo irritant als je steeds die bril terug moet drukken op je neus
(zolang het geen preciese klusjes zijn aan de auto gaat dat nog wel bij mij)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2011 21:24 #882622 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Nou, ik heb ook wel eens gehad dat het spruitstuk echt goed los zat, toen hoorde je de kleppen ook tikken. Dat heb ik ff gecontroleerd bij Erik en er lijkt echt totaal geen vacu?mlek te zijn. Wel zit er een vreemde brom naar het pulsair-potje, ff doorgeblazen, hielp niets. Met luchtfilterdeksel erop viel het weer mee. Ook in de aanvoerbuis van het luchtfilter heeft iets 'meegeklept'. Dat had Anjo al een keer opgelost met een flinke tik. Ik heb toch gewoon het idee dat die klepjes nog veel beter gesteld kunnen worden.

Trouwens, mijn klepjes hoor je echt veeeeel harder als de motor goed warm is. Ik hoor altijd dat dat andersom is, maar dat heb ik eigenlijk nog nooit zo ervaren....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2011 21:27 #882623 door V300 register

Lucluc;181387 schreef : Goed filmpje idd!

Is mijn telefoon zonder internet toch nog ergens goed voor :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-08-2011 23:03 #883017 door V300 register
Retourtje Harlingen ging prima en heb de 1 op 11,7 gehaald! Afstellen heeft toch wel iets zin gehad dus. 120 op de GPS en waar ik 130 mocht ook. Rustiger voor stoplicht e.d. prima zo!

Oja volgens mij heeft een vrachtwagenchauffeur mij gespot. Er klonk een 'vriendelijke' toeter toen ik 'm inhaalde. Ergens bij Staphorst in de buurt. Althans, er was niets aan de hand en ik kon geen andere reden verzinnen :+ Wishful thinking?

Toen we met de boot op Vlieland aankwamen dacht ik ff dat ze mijn auto hadden ingeladen...er reed een witte 340 weg van de boot! Ook Vlieland is dus 'gezegend' met een stukje 300! ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2011 08:37 #883027 door V300 register

punkazz;181800 schreef : Oja volgens mij heeft een vrachtwagenchauffeur mij gespot. Er klonk een 'vriendelijke' toeter toen ik 'm inhaalde.

Misschien Paul Bouchard?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2011 10:55 #883030 door V300 register
Moet dan wel een bewoner zijn, je mag toch niet met de auto naar Vlieland??

Maar de rode die ik op de parkeerplaats van Harlingen zag staan was niet van jou??

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-08-2011 11:08 #883032 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Kan het misschein ook zijn dat de chauffeur je probeerde te attenderen op een niet werkend achterlichtje?

Mooi dat je nu wat zuiniger rijd, is toch een heel nette score als je ca 120-130 rijd vind ik.

Heb je het leuk gehad op Vlieland?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2011 11:52 #883034 door V300 register
Moet idd een bewoner zijn. Nee, ik heb geen rode. Vlieland was lachen. Een vriend van me moest er optreden (vlielandgroet festival), dus dat was een mooi beachfestijn. Ondanks de regen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2011 16:39 #883467 door V300 register
dat diesel achtige geluid wat deze motortjes maken als ze warm zijn is het kantelen van de zuigers in de cilinderboring.

kan geen kwaad en ze doen het bijna allemaal.

klepspeling hoor je terug als een veel hoger metalig tikken, dit hoor je vaak het beste terug dwars door het schutbord heen bij constante snelheid op strak asfalt. rikketikketikketikketik

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2011 13:51 #885064 door V300 register
Ik zal het maar eerlijk zeggen: de auto is bijna verkocht. Er was zeer weinig animo, ondanks de zeer lage prijs, helaas. Het doel van de potenti?le volgende eigenaar is om hiermee een schitterende Volvo uit 1983 met 50.000km op de teller van (backup) onderdelen te voorzien. Ik heb foto's gezien, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik er daarom weinig moeite mee zou hebben, zeker als ik rekening hou met de algehele staat waarin deze witte verkeert. Ik zie het als een mooie investering in een zeldzaam harde 83'er. Het doel van mij was om er i.i.g. een jaar mee 'door te komen' en dat is zo ongeveer gelukt. Ik weet dat ik mezelf eigenlijk niet hoef te verdedigen, maar ik heb toch de behoefte om het een beetje 'goed te praten', om allerlei redenen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC