Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
- V300 register
- Verbannen
-
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=1191
Kwestie van afstellen dus. Hij is ook weer wat minder zuinig... Dus al met al klinkt dit wel logisch.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Het CO mag max 3,5 % zo uit mijn hoofd, 1,5 a 2,0 % is een mooie waarde.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Net even bij Verkerk geweest in Utrecht. Aardige man, wist precies wat ik bedoelde. "Maandag heb ik weer eventjes meer lucht, vandaag en morgen niet. Net zoals je auto, weet je wel"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
(laatste keer waren de banden gratis gemonteerd bijvoorbeeld, dan valt de factuur toch nog weer wat mee)
Ook zou je evt met wat hulp je carburateur af kunnen stellen op gehoor en daarbij de invloed van oa gebruik van bergrem/voetrem (vacu?m) de motor en daarmee het CO af te stellen, er is voor zover me bijstaat een topic waarin Anjo heel secuur uitlegd hoe je dat kunt doen.
Enige waar je dan de garage nog voor nodig hebt is om even de uitlaat gas probe te gebruiken om het CO te meten (evt ter plekke zelfnog iets bij te stellen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;61675 schreef : schroef uitdraaien totdat de motor begint te sputteren, dan langzaam indraaien (eventueel toerental corrigeren met de gasklep aanslagschroef)
tijdens het indraaien gaat het toerental eerst omhoog, blijft dan een tijdje vrijwel gelijk, en gaat dan vrij snel dalen. als je nog verder draait gaat de motor ook weer sputteren/overslaan.
het ideale punt is het punt waarop het toerental n?t begint te dalen.
veel auto's kom ik tegen waarbij die aan de 'rijke' kant (uitgedraaide schroef) van het gedeelte met constant toerental staat, omdat die instelling stationair een heel soepel klinkende motor oplevert.
maar; het CO is dan veel te hoog en hij zal ook inhouden/haperen bij lichte deellast.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Eventjes voor m'n eigen administratie, kan ik het wat makkelijker terugvinden:
Wouter76;150369 schreef :
Voor de CO schroef geld:
Indraaien: (met de klok mee) = stationair mengsel word armer.
Uitdraaien: (tegen de klok in) = stationair mengsel word rijker.
Voor de stationair regel schroef geld:
Indraaien: (met de klok mee) stationair toerental word hoger.
Uitdraaien: (tegen de klok in) stationair toerental word lager.
De combinatie hiertussen komt nogal precies, dat is het gedeelte wat een meer kundig iemand op gebied van deze carburateurs kan uitleggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.