show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-05-2011 23:43 #875393
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Hoi Steven, lekker gedaan want voorlopig stop je de ellende wel, heb je trouwens aluminiumplamuur gebruikt???
Als je nog zo'n plekje hebt moet je eens tweecomponenten kneedpasta gebruiken, een soort kneedbaar staal wat we in de scheepvaart zelfs onder water gebruiken, echt super voor kleine gaatjes.
Als je nog zo'n plekje hebt moet je eens tweecomponenten kneedpasta gebruiken, een soort kneedbaar staal wat we in de scheepvaart zelfs onder water gebruiken, echt super voor kleine gaatjes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-05-2011 15:44 #875428
door V300 register
Ik heb plamuur gebruikt met van die vezels erdoor, zodat het beter vult. Werkte prima. Zo'n soort pasta heb ik ook wel eens gebruikt voor een klein gaatje in de achterklep bij de Blue Special 1, was geen twee-componenten. Zit nog steeds op z'n plek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-06-2011 11:34 #876560
door V300 register
Zojuist 4 'nieuwe' standaard ielige bandjes gescoord voor zeer weinig (van de advertentiesite). Dakdragers kreeg ik er gratis bij. Leuk! (Hoe ver moeten die van elkaar gemonteerd worden?)
Dit weekend gaan ze erop, want mijn bandjes kunnen echt niet meer...nat wegdek na kurkdroge periode = drifting to the max. Ik kwam er nu ook pas achter dat ik linksvoor een andere band erop heb, niet de standaard 155/80 R13. Suf. Nou ja, na dit weekend weer massive profiel erop:
[ATTACH]3177[/ATTACH]
Dit weekend gaan ze erop, want mijn bandjes kunnen echt niet meer...nat wegdek na kurkdroge periode = drifting to the max. Ik kwam er nu ook pas achter dat ik linksvoor een andere band erop heb, niet de standaard 155/80 R13. Suf. Nou ja, na dit weekend weer massive profiel erop:
[ATTACH]3177[/ATTACH]
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
07-06-2011 11:51 #876562
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Daar kun je weer even mee voorruit Steven (en vooral veilig), daar zit nog lekker wat profiel op.
Wat gek zeg die andere band, wat voor maat heeft die dan?
Met alle 4 banden in dezelfde maat en een stuk meer profiel ga je dat ook vast merken aan het sturen (zeker bij heel lage snelheid)
Houd jij de voorgeschreven banden druk altijd aan?, ik heb er rondom zo'n 2,3 Bar in zitten.
Wat gek zeg die andere band, wat voor maat heeft die dan?
Met alle 4 banden in dezelfde maat en een stuk meer profiel ga je dat ook vast merken aan het sturen (zeker bij heel lage snelheid)
Houd jij de voorgeschreven banden druk altijd aan?, ik heb er rondom zo'n 2,3 Bar in zitten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-06-2011 11:58 #876563
door V300 register
Ja, achter heb ik altijd 2,3 ; voor 2,1 ofzo. De maat is me even ontschoten, iets van 175/60 R13?! Op zich sjimmiet hij wel een beetje bij het wegrijden, maar ik heb niet last van hele erge trillingen. Ik ben waarschijnlijk veel erger gewend met de 343, daar kreeg ik die trillingen maar niet opgelost. Dus ik was meteen blij met deze vooruitgang.
Ik vermoed dat bij Erik er twee gelijke voorbanden hebben opgezeten, maar 1 band was toen al op...daar heb ik toen een vervanger (met velg) voor mogen uitzoeken in de schuur, ik denk dat ik toen van de standaard uitging ofzo? Lijkt me eigenlijk sterk, ik heb gewoon een vervanger voor die ene band gezocht. Naja, maakt ook niet uit.
Ik vermoed dat bij Erik er twee gelijke voorbanden hebben opgezeten, maar 1 band was toen al op...daar heb ik toen een vervanger (met velg) voor mogen uitzoeken in de schuur, ik denk dat ik toen van de standaard uitging ofzo? Lijkt me eigenlijk sterk, ik heb gewoon een vervanger voor die ene band gezocht. Naja, maakt ook niet uit.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-06-2011 12:14 #876565
door V300 register
Het zijn trouwens Arrowspeeds, ik weet dat dit zo'n Kwik Flop merk is, maar ik ga/kan/wil niet in ??n keer 200+ euro uitgeven aan banden die echt vet superdeluxe mega goed zijn.
Ik heb al gevonden dat deze band 1 db onder de norm zit. Ter vergelijking: Pirelli (zelfde maat) doet 3 db. Geluid doet me daarentegen niet zoveel, dan had ik mijn deurrubbers allang moeten vervangen.
Iemand verdere ervaringen met deze banden? Slijtage bijv.
Ik heb al gevonden dat deze band 1 db onder de norm zit. Ter vergelijking: Pirelli (zelfde maat) doet 3 db. Geluid doet me daarentegen niet zoveel, dan had ik mijn deurrubbers allang moeten vervangen.
Iemand verdere ervaringen met deze banden? Slijtage bijv.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
07-06-2011 13:41 #876570
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Die ene 'verkeerde' band was dan waarschijnlijk 175/70R13, dan was er ten opzichte van de andere drie banden (155/80R13) in ieder geval een minimaal verschil (0,5%)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-06-2011 14:52 #876573
door V300 register
165/70 was het.
Revisiekitje EMVK gedaan, behalve diode. Wat bleek, nu was het terugschakel-klepje alweer los. Testronde geslaagd.
Tip bij klepjes vervangen: opletten dat het brede stuk aan het begin van het klepje in zijn geheel over het dikke deel van het piefeltje valt bij het erop drukken...dat ging niet helemaal soepel bij mij (beetje flubberig stukje rubber is het). Het zijn idd twee 'klikjes' die je moet voelen. Oftewel, check even rondom of er niks dubbel dreigt te gaan zitten voor het definitief erop schuiven.
Revisiekitje EMVK gedaan, behalve diode. Wat bleek, nu was het terugschakel-klepje alweer los. Testronde geslaagd.
Tip bij klepjes vervangen: opletten dat het brede stuk aan het begin van het klepje in zijn geheel over het dikke deel van het piefeltje valt bij het erop drukken...dat ging niet helemaal soepel bij mij (beetje flubberig stukje rubber is het). Het zijn idd twee 'klikjes' die je moet voelen. Oftewel, check even rondom of er niks dubbel dreigt te gaan zitten voor het definitief erop schuiven.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-06-2011 15:15 #876577
door V300 register
Goed bezig Steven! Ik hoorde dat RJV zonder lijm de klepjes monteerde. Moet dus kunnen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-06-2011 15:25 #876579
door V300 register
Ohja, ik heb wel een klein druppie gebruikt, gewoon voor de zekerheid. Maar het voelt inderdaad alsof het niet nodig is.
Moderators: Mark Smeets