show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Even voorstellen / 360 GLT 1986

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2011 21:03 #876587 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen / 360 GLT 1986
David, je hebt waarschijnlijk het zelfde probleem als wat ik had. Ik wilde namelijk een klokje inbouwen en ik kreeg het kastje er het laatste stukje ook niet uit en toen bleek de bekabeling van het klokje, dashboardlichtje en nog iets geloof ik aan elkaar opgebonden te zijn met een ty-wrap. Ik heb toen echt een tijdje heel voorzichtig zitten pielen en het kastje een klein beetje vervormd om het kastje eruit te krijgen. Eenmaal de kabels los en alles aangesloten ging het vanzelf.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• D.J. Middelman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2011 12:30 #877286 door D.J. Middelman (GAST)
Beantwoord door D.J. Middelman (GAST) in topic Even voorstellen / 360 GLT 1986
Het is gelukt, bedankt!
Afgelopen weekend iets leuks uitgehaald met de radio.
Komend weekend zal ik met wat foto's laten zien wat.

• D.J. Middelman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2011 18:37 #877864 door D.J. Middelman (GAST)
De foto's zijn niet gelukt, veel te donker.
Komend weekend poging twee.

Ik heb op de originele radio een AUX-ingang toe kunnen voegen.
Onder het stuur zit een klein schakelaartje waarmee ik kan kiezen tussen het geluid van de radio zelf of de AUX-ingang. Die is gekoppeld aan een iPod/iPhone dock aansluiting met remote ontvanger.
Als ik de iPod aangesloten heb kan ik met een draadloos afstandsbedieninkje de iPod bedienen en heb ik het geluid van de iPod via de radio naar de originele speakers. Het plan was om de iPod ook op te laden via dezelfde dockconnector maar dit is helaas (nog) niet gelukt.\

Foto's volgen dus nog.

• D.J. Middelman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2011 19:17 #878386 door D.J. Middelman (GAST)
Voor de foto's :

David;179445 schreef : Mijn radio, nu volledig werkend en met iPod dock:

Onder mijn stuur, net uit het zicht een kleine schakelaar waarmee ik kan kiezen tussen de tuner/cassettedeck en iPod.

De iPod dock connector zelf. Met de cassettebak geplaatst zie je er niks van. De hele iPod past zelfs achter deze bak:
Wel het geluid, niet het lelijke ding in het zicht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2011 19:48 #878387 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen / 360 GLT 1986
Toppie hoor! Komt er nog een beetje mooi geluid uit deze radio met de juiste speakers??

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
29-06-2011 20:46 #878390 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Even voorstellen / 360 GLT 1986

Gekke Gerritje;179448 schreef : Toppie hoor! Komt er nog een beetje mooi geluid uit deze radio met de juiste speakers??

Nee! Had deze radio in de 760 met originele Volvo speakers, en die zijn al een stuk beter als de flapjes in de 300 serie. Voor 13cm 2-weg (met tweeter in de conus) en achter uitbouw 3-weg (3 aparte speakers!). Geluid was opzicht prima, maar in verhouding veel te veel hoge tonen. En de lage + hoge tonen regel je met 1 knop, dus zet je er meer bass in, zijn de lage tonen automatisch helemaal 0, dus dat klonk ook niet...
Wat wel werkte was een cassette adapter en de bass op het externe apparaat (mp3 speler of mobiel) opschroeven, dan kwam er mooi geluid uit! Maar dan bleef je het cassettebandje horen ratelen in de speler... :snif:

Eis je niet te veel, dan is het wel prima luisteren. Alhoewel ik de ontvangst van radiozenders ook zeer matig vond. En dat lag niet aan de antenne, want met de nieuwe radio heb ik nergens last van...

Maar het staat wel mooi in je dashboard! ;)

• D.J. Middelman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2011 21:05 #878391 door D.J. Middelman (GAST)
Vergeleken met onze 244 (met moderne CD-speler en Philips speakers) vind ik het geluid erg goed.
Op dit moment zitten er alleen voor de voorportieren twee kleine Volvo-speakertjes. In de portieren zelf en achterin zit niks.
Misschien dat ik deze kleine speakers ooit vervang voor goede. Als ze maar onder de originele grilletjes passen.

Het geluid van het cassettedeck valt inderdaad vies tegen, dezelfde cassettes in een andere speler klinken veel, veel beter.
De radio ontvangst heb ik tot nu toe niks over te klagen. Wellicht omdat de auto nu nog stilstaat in the middle of nowhere ergens in de achterhoek.

Als ik een iPod of iPhone aansluit is het geluid echter subliem (in verhouding dan h?)! Vele malen beter dan radio en cassette bij elkaar!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2011 21:23 #878398 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Even voorstellen / 360 GLT 1986
'in the middle of nowhere ergens in de achterhoek' is voor mij dagelijkse kost :D

Geen enkele goede radio heeft er problemen mee, vooral 94.7 niet (optimaal fm, staat altijd op)

Maar wat we niet moeten vergeten, is dat deze radio's uit begin jaren '80 stammen, met dito geluid. Kijk eens wat voor radio er in het gemiddelde golfje of Kadett uit die tijd zit. Ik weet nog dat de originele Blaupunkt uit de Kadett van mijn broer echt om te huilen was, en die auto was "al" van 1990.

Als je goed geluid wilt, moet je een nieuwe radio kopen en nieuwe randapparatuur. Als je origineel wilt zijn met toch fatsoenlijke muziek, is een originele radio een hele goede optie. Al helemaal als je de radio toch niet zo hard aan hebt, of soms gewoon helemaal niet (heb ik bijvoorbeeld helemaal geen bezwaar tegen als ik zelf moet rijden).

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
29-06-2011 21:35 #878399 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Even voorstellen / 360 GLT 1986

David;179452 schreef : De radio ontvangst heb ik tot nu toe niks over te klagen. Wellicht omdat de auto nu nog stilstaat in the middle of nowhere ergens in de achterhoek.

Klopt, zolang je stilstond was het goed. Wij ontvangen de Belgische q-music hier z??r sterk, maar deze radio kreeg het voor elkaar zelfs op die zender ruis te maken :cry:

volvofiel;179459 schreef : Maar wat we niet moeten vergeten, is dat deze radio's uit begin jaren '80 stammen, met dito geluid. Kijk eens wat voor radio er in het gemiddelde golfje of Kadett uit die tijd zit. Ik weet nog dat de originele Blaupunkt uit de Kadett van mijn broer echt om te huilen was, en die auto was "al" van 1990.

Helemaal mee eens! Meeste auto's hadden nog een radio met 2 draaiknoppen. Op deze zit zelfs al 'dolby digital'. Zoals ik zei, voor normaal (zacht) luister niveau prima, maar verwacht er niet de 'ik zet de radio even harder, want er is een leuk liedje op' kwaliteit van ;)

• D.J. Middelman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2011 22:46 #878407 door D.J. Middelman (GAST)

volvofiel;179459 schreef : 'in the middle of nowhere ergens in de achterhoek' is voor mij dagelijkse kost :D

Hij staat nl. bij mijn schoonouders vlakbij Zelhem (je weet wel, dat prachtige dorpje vlakbij Doetinchem)

Te wachten op zijn kentekens.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC