show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

340 GL vario 1986 van Gerrit

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2011 18:12 #878648 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Goed zoeken, of mazzel hebben. Ik heb er ook een setje gevonden, thanks to Jeroen van B. en Erik van O. :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2011 20:11 #881828 door V300 register
Na de lekkage in de auto vandaag geprobeert de boel verder dicht te krijgen en gelijk wat aan het poetsen geweest. Ondertussen had mijn vrouw kaartjes voor Ouwehands dierenpark gescoord via internet (Marktplaats) voor 50% en dus met de Volvo naar Rhenen om de boel lekker droog te rijden van binnen. Nou, dacht het niet, auto wilde niet opschakelen, Scenic van de vrouw gepakt en gaan. Vanavond even de reserve EMVK gepakt en gewisseld en nog steeds niks, fuckerdefuck!
Het werd al donker door de volgende bui dus snel slangen/stekkers verwisseld en duik snel de auto in en wat zie ik branden......? Het lampje van de bergrem, hahaha wat een eikel. Had ik met poetsen natuurlijk aan gezet en daarna ging het weer prima!!! De moraal van dit verhaal:
Met een beetje poetsen en zweten, hoef je niet je reserve EMVK door te meten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2011 20:25 #881829 door V300 register

Gekke Gerritje;180561 schreef : Het werd al donker door de volgende bui dus snel slangen/stekkers verwisseld en duik snel de auto in en wat zie ik branden......? Het lampje van de bergrem, hahaha wat een eikel.

Haha, ik had laatst precies hetzelfde!!! Had de auto van binnen gestofzuigd en geboend. Rij de wasbox uit. Eerste reactie: neeeeee, niet weer ^&*(^&&$%^#^*(@!@#$#!!! Oh, wacht ff *kijkt naar beneden* en ja hoor de bergrem staat aan. Fiiiieeeeeuuuuuww.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-07-2011 00:00 #881922 door V300 register
Haha, had vandaag mijn Volvo aan een maat uit geleend omdat zijn auto even in onderdhoud en hij vond haar nog lekker rijden ook, vooral de stoelen waren super!! Hij vond alleen de aandrijving koud wel veel lawaai maken, nou dat klopt, hij reed hier weg en het was voor het eerst dat ik het buiten de auto hoorde, tering wat een herrie zeg!!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-07-2011 10:45 #881928 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Ja vooral de comfortabele stoelen doen het vaak goed he, en wat betreft de koude riemen, heb je al eens een vorige generatie VAG TDI na een (ijs)koude start weg horen rijden? (ik heb er in mogen rijden) dan schaam je je ook nogal voor de nog slapende buurt...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-07-2011 12:42 #881931 door V300 register
Kan je nagaan dat de stoelen in een 480 nog lekkerder zijn, althans dat vind ik. Zo'n tdi is echt net een trekker ja, maar bij mij hoor je de motor niet eens door de herrie van de koude riemen, buren blij, haha.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2011 12:34 #883359 door V300 register
De laatste tijd wat waterlekkages opgelost.
Linksachter in de kofferbak lekte ze wat langs het rubber, heb de klep nu strakker gezet, moet wel met een ferme zwaai dicht maar ze lekt niet meer.
De hoekjes die vrijkomen door het krimpen van de klapraampjes moet ik nog eens goed ergens mee vullen want volgens mij komt daar ook wat water langs.
Bij de rechterdeur had ik onderaan wat lekkage, heb nu het rubber er opnieuw ingezet, nog wat beter in de hoeken geduwd enzo en het rubber is nu 3 cm te kort i.p.v. 2.
Nu moet alleen het dak nog even bijgesteld worden want die lekt een klein beetje na een flinke bui.

Voor de winter nog even de 2 koelslangetjes bij de carb vervangen die ik van Robert Jan gekocht heb en de boel even flink doorspoelen en verse koeling erin, dan kan ik die van mijn To do list schrappen, staat nu nog op:

Conrad stoelverwarming in de bestuurdersstoel zetten.
Conrad lichtverklikker inbouwen.
Hella mistlampen (geel) eronder hangen.
Wintervelgen opnieuw spuiten.

En!!!! LPG???? Dus ook nieuwe schokbrekers, zijn alle 4 niet zo best meer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2011 21:54 #883401 door V300 register
[ATTACH]3263[/ATTACH]

Alsnog een foto van mijn Webasto dakje, lekker hoor met dit weer:y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2011 15:15 #883925 door V300 register
En ja hoor, net een flinke bui over Leerdam en het is weer kletsnat rechts voorin, het water blijft zich gewoon onderaan in de voorste hoek langs het rubber wurmen. Ik word hier zo schijt en schijtziek van, lekker goed voor de bodemplaat!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2011 15:53 #883930 door V300 register
Gewoon elk uur buienradar checken en op tijd je auto verplaatsen, is er niets aan het handje.

Eventueel zou je ook op zoek kunnen gaan naar het lek. Een gieter of tuinslang kan je hierbij helpen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC