340 GL vario 1986 van Gerrit
- V300 register
- Verbannen
-
Het naar rechts trekken valt wel mee, misschien ligt het ook wat aan de bandjes, voor het ik een stel fantastische Courier Champion en achter de onovertroffen Roadhog Supreme, tja dan wil je volvotje wel de berm in.
Vanmiddag de machinekamer schoon gemaakt, was nog nooit gedaan, viel me mee dat ze nog wilde starten daarna na dat waterballet. Na het verwijderen van de hoezen kwam ik ook op de achterbank een mooie beige/bruine pluchebekleding tegen, als nieuw. En onder de bank lag de originele rvs antenne spriet die ik gelijk in het houdertje geschroeft heb op het dak.!!!
Er heeft nog nooit een radio in de auto gezeten maar de kabels liggen er wel maar waar ik nou de speakers in moet bouwen????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Bij je voeten, vlak voor de voordeuren,
In de voorkant van de voordeurpanelen (in de punt van het schuin aflopende. bekleedde deel),
In de C-stijl bij een hatchback of in de sparingen in de hoedenplank bij een sedan.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Gekke Gerritje;133411 schreef : Oh ja, nog een luchtfiltervraag. Er zit zo'n mooie pijp aan die je naar voren toe naar links en naar rechts kan draaien, heeft dit nog nut of heeft dit iets met een winterstand te maken???:wtf2:
Ja. Er zit een 'gat' in de frontplaat van de auto. Als je de pijp daarvoor schuift staat hij op zomerstand (frisse, koele, versche lucht).
Als je 'm een stukje opzij draait zuigt hij (voorverwarmde) lucht aan uit de motorruimte; dit is de winterstand.
Er loopt overigens van het uitlaatspruitstuk nog een slang (stofzuigerslang look-a-like) naar de carburateur. Deze moet heel zijn. Deze brengt voorverwarmde lucht naar de carburateur waardoor die niet bevriest (als de slang kapot is en je draait in de winter de snelweg op, bevriest je carb en kun je alleen nog maar volgas rijden. Hoeft niet per se, maar toch).
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;133413 schreef : Je kunt op 3 (originele) plaatsen je speakers kwijt:
Bij je voeten, vlak voor de voordeuren,
In de voorkant van de voordeurpanelen (in de punt van het schuin aflopende. bekleedde deel),
In de C-stijl bij een hatchback of in de sparingen in de hoedenplank bij een sedan.
Nou dan ga ik maar eens zoeken, dan moeten er zeker eerst flink gaten gemaakt worden zie nergens roosters o.i.d.:woops:
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Voor in je deuren zijn er afgeplatte driehoekige speakerkapjes die qua vorm exact op het voorste gedeelte van je deurbekleding passen.
Ik heb op deze pc geen afbeeldingen van de accessoirebrochure waar deze speakers + kapjes in staan, wellicht dat iemand anders deze kan plaatsen, dan weet je waar je naar kunt zoeken op de sloop, want ze zijn best te vinden.
- V300 register
- Verbannen
-
1. Vervang de speakers die in de kapjes zitten heel snel, want die kartonnen originele dingen geven niet het allermooiste geluid na 24 jaar (understatement van de week)
2. Let erop dat de nieuwe speakers niet te groot (hoge opstaande rand) zijn anders krijg je het kapje er niet mooi op
3. de bedrading ligt vaak al tot in de portieren.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Zorg er ook voor dat de nieuwe speakers niet te diep zijn en dat de magneet ook een vrij kleine diameter heeft. De gaten in het plaatstaal zijn niet al te ruim bemeten.