show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Toon's nieuwe aanwinst: een 343

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2011 07:52 #881781 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Toon's nieuwe aanwinst: een 343

nijmegenleeft;180504 schreef : Vandaag een nieuw linker voorscherm en het paneeltje waar de pookhoes aan vast zit opgehaald.

Wat is in jullie ogen het beste,
Laten spuiten voor of na het monteren?

naar mijn ervaring; eerst de achterkant (binnenkant) goed behandelen tegen roest (RX-serie of HT Holle ruimte wax), dan met kit langs alle randen het scherm vastzetten, en pas gaan spuiten als hij zeker weten goed zit

een pas gespoten scherm monteren is monnikenwerk omdat je ontzettend bang bent om iets te raken en de lak te beschadigen (met name van het monteren van het frontje; dit past nooit heel lekker en ligt dan fijn over de rand van het scherm te schuren

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-07-2011 10:07 #881787 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toon's nieuwe aanwinst: een 343
Bij opnieuw spuiten moet je volgens mij de omliggende delen ook iets bijspuiten, om een gelijkmatig geheel te krijgen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-07-2011 10:10 #881788 door V300 register

Lucluc;180517 schreef : Bij opnieuw spuiten moet je volgens mij de omliggende delen ook iets bijspuiten, om een gelijkmatig geheel te krijgen.

Daar zat ik ook al aan te denken.

Wel leuk hoe idereen hier zijn mening over heeft.
Ik heb ook al verschillende mensen hier over gesproken en iedereen heeft wel een punt waar wat in zit.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2011 11:21 #881789 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Toon's nieuwe aanwinst: een 343
er zijn heel veel methodes "ideaal" maar zelden wordt er rekening gehouden met wat er over 10, 15 jaar (of langer) mee gebeurt; omdat die praktijkervaring vrijwel altijd ontbreekt.

t is de ideale gelegenheid om de binnenschermen en binnenkant van je nieuwe schermen van lak te voorzien, zo heb je de beste corrosiebescherming, monteren met licht gebruik van carosseriekit en zorgen voor een goede uitlijning tov deur, motorkap en neusje. de carrosier kan nu aan de gang gaan met het afwerken van het voorscherm, hij zal dit zoals J-L zegt uitnevelen over de bestaande delen (zorg er dus voor dat de auto niet pas gepoetst/gewaxt is!)

de lak wordt na het spuiten afgebakken, pas opgebrachte ML wordt hierdoor weer vloeibaar; het is dus raadzaam om pas n? het bakken en definitieve uitharden van de lak aan de holleruimte conservering te beginnen.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
17-07-2011 12:31 #881817 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Toon's nieuwe aanwinst: een 343

AvdAkker;180519 schreef : er zijn heel veel methodes "ideaal" maar zelden wordt er rekening gehouden met wat er over 10, 15 jaar (of langer) mee gebeurt; omdat die praktijkervaring vrijwel altijd ontbreekt.

Nou dan zet dat uitnevelen maar uit je hoofd :)
Onze 240 is naast de achterklep 20 jaar geleden ook uitgeneveld, en die blanke lak laat dus los. Persoonlijk heb ik liever ietsje pietsje kleurverschil als uitnevelen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2011 22:13 #883012 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Toon's nieuwe aanwinst: een 343
t was toch geen wonder dat de cvt wat raar schakelde

verdwenen tapeindje, deze combinatie is wel vreemd want als hij afgebroken is/was zou tussen de waterpijp en het uitlaatspruitstuk het stompje en een moer wel bungelen.

de troep van een ander even oplappen:

afgebroken tapeind zat niet echt mee (griptang slipte steeds door) dus toen maar even begonnen aan de koppeling

tadaa!

interieurtje weer erin gebouwd

en vlammen maar!:)
enige waar ik nog niet helemaal over uit ben is de koppeling, fysiek werkt hij helemaal goed. pedaal tot de bodem is los en pedaal 5cm van de boven begint de auto te kruipen maar de kabel staat nu h?lemaal naar het einde van de stelmogelijkheid. je kan de kabel dus wel veel losser hangen maar niet strakker. ik dacht dat je met een nieuwe koppeling altijd/meestal ongeveer halverwege de stelmogelijkheid uitkwam. enige wat ik kan bedenken is dat evt de hoek van de koppelingspedalen voor nieuw/oud type pedalbox anders is, en dus de kabelbevestiging daar op een ander punt zit

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-08-2011 23:34 #883018 door V300 register
Jeetje dit rijd wel erg luxe hoor zo`n 5 bak.
Top werk Anjo! super bedank :worship:t!!

Wel balen dat ik er zelf niet bij was vandaag.
(Met m`n vrouw en oudste dochter naar K3 in Den Haag geweest).
Maar gelukkig had je goeie hulp van m`n pa:p.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2011 01:07 #883023 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Toon's nieuwe aanwinst: een 343
Er zit nog een stelmogelijkheid rechtsboven op het koppelingshuis. Complete set is wel slim. Ik had een week geleden iemand waarvan de geklonken stripverbinding rondom de frictieplaat was afgebroken. De drukgroep was gelijk gammel.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2011 20:02 #883052 door V300 register
Vandaag is m`n pa een eindje wezen toeren en hij is weer helemaal verliefd op de 300 zij hij.
Hij vroeg al of ik er een probleem mee heb als hij er zo nu en dan een ritje mee maakt.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2011 20:03 #883053 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Toon's nieuwe aanwinst: een 343
Kijk dat is leuk! Dat je er maar veel plezier van mag hebben :) De DJ-TZ-51 leeft voor een deel in hem door :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC