Toon's nieuwe aanwinst: een 343
- V300 register
- Verbannen
-
waarschijnlijk heb je een lekke remcilinder achter, of een gesprongen remslang.
advies bij zulke toestanden is dan ook altijd om de remvoeringen ?n remcilinders links en rechts compleet te vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Is dat erg kostbaar?antiekeradio;162782 schreef : lampje van de handrem blijft branden = remvloeistofniveau te laag.
waarschijnlijk heb je een lekke remcilinder achter, of een gesprongen remslang.
advies bij zulke toestanden is dan ook altijd om de remvoeringen ?n remcilinders links en rechts compleet te vervangen.
En een grote klus?
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Het is geen enorm grote klus, als je het zelf voor het eerst doet ben je toch zeker wel een ochtendje bezig.
Maar je moet natuurlijk wel zeker weten of je een lekke remcilinder hebt, dat hoeft natuurlijk niet. Controleer ook even die flexibele slang bij je achteras. Die wil ook nog wel eens poreus worden, als je dan toch de achterremmen moet vervangen adviseer ik dat slangetje meteen mee te doen. Die zijn niet zo duur.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Weet ieman hoe je die koppelingen van buitenaf het beste kunt beschermen tegen vocht? Klodders vet? Paint? Roestwerende middelen?
- V300 register
- Verbannen
-
Mineraal vet of olie mag je nooit gebruiken op plaatsen waar het in contact kan komen met rubbers van het remsysteem, of met de vloeistof zelf.
een verbinding tussen remleiding en remslang kun je eventueel na montage met een beschermde wax behandelen, zoals bijvoorbeeld Teroson:
www.akd-tools.gr/xmsAssets/File/TDS/TEROSON/ubs_wax_spray.pdf
- V300 register
- Verbannen
-
Id. de remcilinder.
Ik hoop dat de auto maandag naar Malden kan om hem op de roest punten aan te pakken.
Ook de koppeling is erg slecht maar als het goed is komt er een handbak in op korte termijn, en wordt dat probleem ook verholpen.
- V300 register
- Verbannen
-
Ze hebben teveel projecten staan op dit moment.
Jammer maar dan maar in het najaar.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik wist dat de koppeling niet meer top is maar het is nu wel snel gegaan.
Ik komongeveer niet meer van de plaats.
Ik durf er eigelijk niet meer mee te rijden want ik ben bang dat ik voor een stoplicht niet meer weg kom.
Hoe kan dat zo snel gaan?
Ik heb niks raars gedaan. Ik heb wel eens van een verbrande koppeling gehoord kan dat hier ook het geval zijn? En wat kan daar de oorzaak van zijn?
- V300 register
- Verbannen
-
Verder kan het ook zijn dat er olie op is gekomen en hij te glad is om aan te grijpen!
Hoe dan ook, je zal er wat aan moeten gaan doen en vermoedelijk zal je wel de hele koppeling moeten vervangen!
- V300 register
- Verbannen
-
Toen ik hem twee weken terug naar de garage bracht voor de kapotte rem was er volgens mij niet veel aan de hand.
Maar misschien was ik toen teveel bezig met afstand houden op de voorliggers ivm die kapotte remmen