Zo gaat dat tegenwoordig. In een nieuwe Mercedes (bijv C-klasse) is een radio ook optioneel. Op die manier kunnen ze adverteren met een lagere basisprijs. De auto kan echter niet geleverd worden zonder radio, je MOET er een kiezen. Voor de simpelste versie betaal je dan meteen 1500 euro. Daar bovenop loopt het niet zo heel veel meer op.
Het is dus echt puur het omlaag halen van de basisprijs. Binnenkort zul je haast nog de auto zonder motor geadverteerd zien. De VW Golf, vanaf ?15.000. Wilt u de 1400 motor ? Betaal ?5000 extra. :humor:
Het moment begint te komen dat ik eens de nieuwe veerpoten met verlagingsveren ga monteren. Hierbij wou ik ook de wiellagers vervangen. Het eruit rammen van die buitenste ring gaat nog wel, maar erin, gaat dat op dezelfde manier, gewoon slaan tot hij vastzit? Moet hij verder nog geborgd worden of iets dergelijks?
Die moeten geborgd en gecentreerd worden. Daarvoor heb je in ieder geval 2 nieuwe, speciale borgmoeren nodig. Met een randje dat je krom tikt met een beitel. Kijk maar naar de oude moeren die er af komen.
Ik heb bij m'n wiellagersetje per kant een moer gekregen, inderdaad met opstaande rand, die moet dus op de as getikt worden?
Ik zag net ook bij de verwijderde wiellagers dat een setje 2 'thrust washers' had, en de ander niet. Deze zit niet bij m'n nieuwe setje. Is deze belangrijk? :+
In de as zit een sparing, op die plaats tik je de rand om zodat de moer niet meer los kan draaien. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar ik heb het Anjo zien doen. Je moet hem iig niet te vast aandraaien, goed centreren en dan vasttikken.
Klopt, niet te vast draaien en het metaal in de uitsparing tikken. Eigenlijk een beetje vergelijkbaar met het opsluiten van de losse kogellagers van een voorwiel van een fiets. Als je die keivast zet draait je wiel niet meer.