show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 L 1983 van Marcel

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
31-05-2010 22:17 #834012 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
@Marcel, ja dat is ook helemaal waar en als je op jezelf bent aangewezen tijdens zo'n klus dan leer je het waarschijnlijk ook net wat sneller als dat je hier en daar meehelpt.

(zoals ik vorig jaar deed bij Niels..:woops:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2010 22:54 #834018 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel

ZwerverRoodbaard;145875 schreef : Jah dat soort mensen is snel tevreden :D

Ik heb inmiddels nog een zakje met de bevestigingsmaterialen gevonden, maar het enige bruikbare zijn de grote dikke ringen, de rubbers en de moeren heb je niks meer aan denk ik. Misschien nog om bij de automaterialenzaak nieuwe te bestellen? Als je naar de BBQ komt kun je die nog meekrijgen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-06-2010 23:42 #834118 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Kleppen stellen is er niet meer van gekomen. Ben eerst op zoek gegaan naar epoxy primer, waarvoor ik even naar westervoort moest en daar een liter meekreeg, kleiner hadden ze niet. Vervolgens de voorbalk en dorpel ingesmeerd, en nu kan ik 3/4e van dat spul weer weggooien :+ Volgende keer dus 1-k bestellen van rustbuster ofzo.

Ook had ik bij het radiatorslang losmaken de koelventilator-sensor afgebroken :+ Daar dacht ik tijdens die rit weer aan.. Toen ik terug was weer nieuw kabelschoentje erop en een knipperlicht-aansluiting vastgesoldeert die loskwam toen het voorscherm eraf ging.

Morgenochtend begint de tocht naar Rock am Ring, maandag weer terug, en dan verder de dorpel afwerken en de juiste lak-kleur bestellen :+

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2010 00:01 #834120 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel

Bodejodel;145928 schreef : Ik heb inmiddels nog een zakje met de bevestigingsmaterialen gevonden, maar het enige bruikbare zijn de grote dikke ringen, de rubbers en de moeren heb je niks meer aan denk ik. Misschien nog om bij de automaterialenzaak nieuwe te bestellen? Als je naar de BBQ komt kun je die nog meekrijgen.

Offtopic:
Ben helaas verplicht om de 12de op mn werk bier te komen drinken (teambuilding), maar als je ze wilt opsturen zou dat fijn zijn. Weet ik iig hoe ze dr uitzien en de maten.

Ontopic:
Succes met de rit naar RaR er komen een buslading goede bands :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2010 15:02 #835130 door V300 register
Ik zal het maar even hier neer zetten, aangezien ik het nutteloos vind er een apart topic voor te openen.
Ik had laatst bij euro-autoparts wat paraventhoeken besteld, bij artaparts stond links niet meer leverbaar. Nu werd ik dus gebeld dat zij hem ook neit meer konden leveren. Ze zouden nog contact opnemen met de mensen in Denemarken hoe of wat, maar het zou dus kunnen dat ze gewoon op zijn en niet meer gemaakt worden. Maandag hoor ik meer

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2010 14:40 #836319 door V300 register
Ik ga binnenkort de achterkant verlagen, waarvoor de gevreesde inbusboutjes van de aandrijfas aan de wielkant losmoeten. Nu dacht ik eerst, ik zet hele nieuwe boutjes terug, maar nu bedenk ik me, zou het verstandiger zijn om moeren erin te zetten, om van het vuil-in-inbusgaatje probleem af te zijn? Of zijn deze niet sterk genoeg voor zoiets?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2010 14:52 #836322 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Argh, hou op over imbusboutjes :D

Ik heb er zeskantbouten in teruggezet. Niet vergeten om ze na een poosje even na te trekken ;)

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2010 14:52 #836324 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Ik heb hier ook gewoon bouten en moeren liggen om de achterkant te verlagen.

Zal is even kijken welke maat het is :) -> M10 8.8

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2010 15:26 #836332 door V300 register
Inbusjes kun je met een correcte sleutel na schoonmaken met een lang pijpverlengstuk lostrekken. Kijk uit dat je niet je inbuskop doldraait.

6-kantboutjes van dezelfde sterkte terugzetten moet geen probleem zijn. Zo zaten ze bij mijn mk3 ook (affabriek?)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2010 15:27 #836333 door V300 register
het mooiste zou zijn om hier 10.8 zeskantboutjes met een een klein gaatje dwars door de kop voor te nemen.

deze kun je met een borgingsdraad vastzetten. werd/wordt veel gebruikt bij vliegtuigmotoren

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC