show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 L 1983 van Marcel

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2010 18:02 #824718 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Een van de schokdemperschroeven is los, nu de ander nog.. Hoe krijg ik eigenlijk de demper zelf uit de poot? Die zat ook aardig vast..:crazy1: En dan morgen toch snel ff opschuren en spuiten :)

Ik zag ook nog enkele scheurtjes in de veerschotel:
(klik voor groter)
[img

[img

[img

Betekend dit afkeur/vervangen? Of ben ik er op tijd bij als ik er nu wat primer + verf overheen doe


En een van de bovenste schotels mist een hoes-bevestiging:
[img


Deze is afgebroken denk ik. Dit is het ding waar de harmonicahoes omheen vastzat, mar bij de nieuwe set zit de hoes aan een kant in de bumpstop, dus dan is die niet meer nodig toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2010 18:22 #824720 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Je zou zo'n staalborstelkop voor op een boormachine moeten hebben, dan kun je de veerschotel netjes opschuren en beoordelen of deze nog goed genoeg is. Zo te zien gaat dat nog vrij goed als je hem nu netjes maakt en spuit, maar zo op de foto is het ook niet goed te zien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2010 20:32 #824729 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Mja, je zou 'm kunnen laten stralen, maar de vraag is hoeveel er dan van over blijft...

blijft natuurlijk een persoonlijke overweging, maar je wilt niet in de auto zitten als tijdens een snelwegrit die schotel breekt.

Als er nu al gaten inzitten, zou ik het zekere voor het onzekere nemen en een andere veerpoot zoeken die w?l goede schotels heeft. Die vervolgens goed schuren/stralen (een tandje grondiger) en dik in de teer o.i.d. zetten.

En niet vergeten om een stuk sterke, stevige (desnoods gewapende) slang om de onderste en bovenste winding van de veer te doen; scheelt krassen in de veerpoot en roesten. Mijn veerpoten hebben 29 jaar geleden dezelfde behandeling ondergaan en de schotels zijn nog perfect.

Maar zoals ik zei; blijft een persoonlijke afweging.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2010 21:52 #824739 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Ik ga ze dan denk ik flink opschuren en dan de gaatjes bekijken, vrijdag moet hij door de apk, daarna kan ik altijd nog veerpoten vervangen, ik krijg ze nu zo los denk ik :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2010 23:49 #824747 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
lijkt me duidelijk, die moeten gerepareerd of vervangen worden.

zonder verdere bewerking primer en verf erop smeren is zonde van de betreffende producten en de tijd die je erin stopt. de laag roest die er nu op zit is poreus en houdt vocht vast. dus dat moet er eerst af

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2010 07:03 #824751 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Hmm ok, dan ga ik ook geen moeite meer doen om andere veren en schokdempers erin te doen. En Erik lief aankijkek of hij nog veerpoten heeft liggen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2010 14:34 #824767 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Lassen aan de voorste veerschotels is niet toegestaan, tenzij de complete schotel wordt vervangen.

In deze toestand zal het de keurmeester zeker opvallen en is het onherroepelijk afkeur (en terecht).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2010 16:03 #824772 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Voor een 340 is een veerpoot te regelen. Voor een 360 wordt het ietsje moeilijker.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2010 16:34 #824775 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Kan iemand me vertellen hoe ik het beste een veerpoot terugzet in de bobbel en op de fusee? Eerst de fusee vast en eronder schuiven? (is me niet gelukt tot nu toe, komt neit laag genoeg ondanks veerspanners) Of eerst veerpoot bovenaan vast en dan de fuseekogel aan dat hefbalk vastschroeven? (hierbij kreeg ik een van de moeren niet vast) Ik ben nu echt even aan het afkoelen, ik krijg de neiging om die *#$! veerpoot vanuit elke mogelijke hoek tegen m'n auto aan te gooien:grr:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2010 18:13 #824784 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Er was blijkbaar nog een derde manier, fuseekogel vast, veerpoot bovenaan vastmaken in de bobbel, en de steunarm omlaag schoppen zodat de fusee in het gaatje floept.. (lekker)

Nu weer even alles vastmaken, en morgen op naar Landhorst

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD