Frits 360 GLS sedan "84
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik maak nu wel mega kilometers trouwens, zo'n 1000km in de week. Dus goeie remmen is ook wel lekker. :] Ik heb alleen het idee dat ik echt vermogen mis, dus binnenkort maar eens kijken naar de klepspeling.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zeg: blok snel "op" rijden en een b23/b230 onderblok erin gooien met een M-nokkenas. Op de carburateur na is dan het blok hetzelfde als bij mij in de 244, en die rijdt heel fijn

Wat ook kan: gewoon de kop flink afvlakken en een tragere nokkenas erin; dat zal ook al flink verschil maken.
Oow, shit............hebben we er ALWEER een project bij

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;138205 schreef : Ligt een B19A in. Die cilinderkop is hetzelfde als op een B23 en B21 qua compressie. Voor een B19 is de compressie dus aan de lage kant. Dit levert een inefficiente motor op. Samen met een iets te hoogtoerige nokkenas terwijl er nog een gasring in de inlaat zit...........dan wordtie traag.
Ik zeg: blok snel "op" rijden en een b23/b230 onderblok erin gooien met een M-nokkenas. Op de carburateur na is dan het blok hetzelfde als bij mij in de 244, en die rijdt heel fijn
Wat ook kan: gewoon de kop flink afvlakken en een tragere nokkenas erin; dat zal ook al flink verschil maken.
Oow, shit............hebben we er ALWEER een project bij
Volgens mij is de compressie maar iets van 8.5:1, dat is echt heel laag. Vraagt om een turbo of om een ander blok. Ik zou ook inderdaad een van de B230 onderblokken klaar maken en de B19 kop daar op zetten.
Misschien heel klein beetje vlakken, dunne stalen koppakking en een M/T nokkenas.
- V300 register
- Verbannen
-