show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Frits 360 GLS sedan "84

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2009 12:03 #804965 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits 360 GLS sedan "84
Klopt maar dat weet Erik O ook heel goed. Ik heb het er met hem over gehad

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-03-2010 22:24 #824082 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits 360 GLS sedan "84
Inmiddels heeft de 360 een andere hoofdremcilinder, andere remklauw RV en remblokken. Ook heb ik de achterremmen gesteld. Hij remt nu beter dan hij bij mij ooit gedaan heeft.

Ik maak nu wel mega kilometers trouwens, zo'n 1000km in de week. Dus goeie remmen is ook wel lekker. :] Ik heb alleen het idee dat ik echt vermogen mis, dus binnenkort maar eens kijken naar de klepspeling.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2010 22:50 #824089 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Frits 360 GLS sedan "84
Lekker bezig. Goede remmen is heerlijk rijden. Als je klepspeling gedaan hebt zou ik voor de zekerheid nog een compressie test doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-03-2010 23:13 #824098 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits 360 GLS sedan "84
Die is zoiezo te laag :+

:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2010 23:31 #824102 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Frits 360 GLS sedan "84
Volgens mij kunnen de zuigersteeltjes nog iets langer. Daar moet nog iets ruimte voor zijn.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-03-2010 13:04 #824152 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits 360 GLS sedan "84
Ligt een B19A in. Die cilinderkop is hetzelfde als op een B23 en B21 qua compressie. Voor een B19 is de compressie dus aan de lage kant. Dit levert een inefficiente motor op. Samen met een iets te hoogtoerige nokkenas terwijl er nog een gasring in de inlaat zit...........dan wordtie traag.

Ik zeg: blok snel "op" rijden en een b23/b230 onderblok erin gooien met een M-nokkenas. Op de carburateur na is dan het blok hetzelfde als bij mij in de 244, en die rijdt heel fijn ;)

Wat ook kan: gewoon de kop flink afvlakken en een tragere nokkenas erin; dat zal ook al flink verschil maken.

Oow, shit............hebben we er ALWEER een project bij :(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-03-2010 13:15 #824153 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits 360 GLS sedan "84
HAhahaa het houdt niet op met jullie :D. Peppi en kokki!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-03-2010 13:49 #824159 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits 360 GLS sedan "84
Frits, we moeten maar eens vergelijken. Ik vind mijn GLS niet zo traag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-03-2010 14:23 #824163 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits 360 GLS sedan "84

Ovlov 3.6L;138205 schreef : Ligt een B19A in. Die cilinderkop is hetzelfde als op een B23 en B21 qua compressie. Voor een B19 is de compressie dus aan de lage kant. Dit levert een inefficiente motor op. Samen met een iets te hoogtoerige nokkenas terwijl er nog een gasring in de inlaat zit...........dan wordtie traag.

Ik zeg: blok snel "op" rijden en een b23/b230 onderblok erin gooien met een M-nokkenas. Op de carburateur na is dan het blok hetzelfde als bij mij in de 244, en die rijdt heel fijn ;)

Wat ook kan: gewoon de kop flink afvlakken en een tragere nokkenas erin; dat zal ook al flink verschil maken.

Oow, shit............hebben we er ALWEER een project bij :(


Volgens mij is de compressie maar iets van 8.5:1, dat is echt heel laag. Vraagt om een turbo of om een ander blok. Ik zou ook inderdaad een van de B230 onderblokken klaar maken en de B19 kop daar op zetten.
Misschien heel klein beetje vlakken, dunne stalen koppakking en een M/T nokkenas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-03-2010 15:01 #824165 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frits 360 GLS sedan "84
Er is wel verschil in de B19's. De iets vroegere hebben 95 pk en de latere (zoals in de auto van Frits) 92 pk. Ik merk dat mijn GLS toch aardig wat pit heeft, zelf met lpg nog prima geschikt voor dagelijks gebruik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD