De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Gr; Wouter
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Voor deze prijs wordt alles voor mij gedaan en hoef ik alleen maar mijn spaarvarken te slachten. Als ik zelf meehelp is het natuurlijk goedkoper, maar dan kost het me wel veel teveel tijd.
De auto gewoon weer in redelijke conditie brengen is een stuk goedkoper en iets haalbaarder, maar dat gaat waarschijnlijk pas gebeuren als het rijden met de kilometerheffing onbetaalbaarder blijkt. Voorlopig is dat plannetje nog lekker onduidelijk dus we gaan hem lekker zoveel mogelijk conserveren en stallen de komende jaren.
Stel ik zou mijn nieuwe aanwinst nu laten restaureren kost dat "maar" ?2000,- omdat daar bijna niet aan gelast hoeft te worden. Feitelijk alleen demontage-, voorbewerkings- en spuitkosten. Scheelt nogal! mijn nieuwe 360 is echter nog in z?'n goede conditie dat een restauratie eigenlijk gewoon onzin is.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Bodejodel;106350 schreef : Stel ik zou mijn nieuwe aanwinst nu laten restaureren kost dat "maar" ?2000,- omdat daar bijna niet aan gelast hoeft te worden. Feitelijk alleen demontage-, voorbewerkings- en spuitkosten. Scheelt nogal! mijn nieuwe 360 is echter nog in z?'n goede conditie dat een restauratie eigenlijk gewoon onzin is.
En de meeste dingen kun je dus ook nog eens zelf doen! Alleen spuiten moet je dan laten doen.
Maar zolang het niet nodig is, niet doen inderdaad.
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik zou het ook zo doen, maar inderdaad, dat geld bij elkaar zien te sprokkelen is wat lastiger...setsunakaede;106410 schreef : Mwah, als hij voor 6000E die van mij helemaal tiptop kan maken dan teken ik daarvoor! (en dan nog zien hoe dat geld bijeen komt... detail)

Dat kost me veel teveel tijd, ik heb ook nog een gezin. Daar bovenop komt ook nog dat als die spuiter je auto spuit, dan wil hij volgens mij ook perse het schuren/voorbewerken zelf doen. Dan krijg je later ook geen discussies als er iets mis blijkt te zijn met het spuitwerk.v0lv0freak;106402 schreef : En de meeste dingen kun je dus ook nog eens zelf doen! Alleen spuiten moet je dan laten doen.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Waarschijnlijk ga ik hem toch te koop zetten. 2 auto's onderhouden en geld/tijd besteden aan een gezin en een huis gaat niet goed samen.
We zien over een paar jaar wel wat de kilometerheffing aan ellende brengt voor de 88-er.
Het laswerk is nu waarschijnlijk wel voor een jaar of 2 APK-voldoende en over 2 weken ga ik de handremkabel en de voorwiellagers vervangen zodat hij met een verse APK te koop komt.
Hij heeft me een hoop geld gekost, maar nu kan een andere liefhebber er nog wat mee. Als ik hem over 2/3 jaar uit de stalling zou halen zal hij alleen maar verder achteruit gegaan zijn vanwege de stilstand en nog meer geld kosten. Als ik dat dan niet kan ophoesten heeft een andere liefhebber er helemaal niks meer aan...