De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Niet alleen modeljaar 1986, zelfs bouwjaar 1986 kwam ik achter nadat ik het kenteken kreeg. Datum eerste toelating: 05-08-1986Bodejodel;102460 schreef : Het is een witte 360 Sedan uit 1985. Wel van het derde type, dus modeljaar 1986.
Een jaartje extra kromliggen voor de belastingdienst dus. Geen ramp, wel jammer natuurlijk!
(moet ik ook maar niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten!)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Natuurlijk startte hij meteen en na het overschrijven, betalen en het inladen van wat reservedelen zijn we zonder problemen in Lunteren aangekomen alwaar een voorkeuring ingepland stond bij het vaste keuradres van Pim . Tijdens de rit trilde het stuur een beetje tussen de 70 en 100 km/h maar daar onder en boven niet. Onbalans in een van de voorwielen of een lager met speling dacht ik. Ook was er bij elke hobbel en drempel een harde knal te horen aan de achterzijde van de auto. Ik dacht het typische geluid van een 360 met een te kort aan uitlaatophangrubbers te herkennen.
De auto trekt ondanks de kilometerstand van 270.000 km veel en veel beter dan elke andere 360 die ik ken. Als deze auto voor de Cup gebruikt zou gaan worden was hij na de vermogenstest vast en zeker gediskwalificeerd vanwege teveel vermogen. Heerlijk! Na een remmentestrondje kreeg de auto onanks de bonkende uitlaat en het trillende voorwiel dan ook een complimentje van de garagehouder omdat de motor zo lekker liep. Het door Erik ervaren gemiddelde verbruik van 1:12 geloof ik dan ook meteen.
Na de keuring kwamen de volgende puntjes naar voren:
Laswerkzaamheden:
- RA Kriksteun
- RA Balk bij ophanging
- LA Dorpelhoek
- Uitlaat ophanging afgebroken op diverse plaatsen
- Handremkabel RA vervangen
- Wiellager LV vervangen

De scheuren in de voorruit zijn nog geen afkeur omdat ze net buiten het zichtveld zitten dus die laten we nog even zitten totdat we re raamrand gaan lassen.
Een dorpel is ooit slordig gelast en slecht tegen roest behandeld en gladgeplamuurd, maar ook dat is (nog) geen afkeur.
Al met al valt het nogal mee dus. De roestplekken die Erik aangaf zijn ook het enige dat moet gebeuren.
Ik ben voorlopig tevreden!
- V300 register
- Verbannen
-
roest aan kriksteunen geen afkeurpunt meer is?
- Mark Smeets
- Moderator
-
Bodejodel;104190 schreef : ....en de motorbalk (waar de motor niet op steunt
) is licht vervormd doordat er iets geraakt is. ...
Misschien dat de auto op deze balk vaker is opgekrikt. Pap had vroeger de slechte gewoonte de auto op te krikken via die balk, totdat de balk dus een keer afbrak. Zit dus een nieuwe onder (is al jaren geleden).
Fijn dat de auto nu al zo goed bevalt!
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat zou kunnen, maar de balk rondom de kriksteun is ook vrij ver heen.Fran?ois;104203 schreef : Is het niet zo dat volgens de nieuwe APK regels, die per 1 mei gelden,
roest aan kriksteunen geen afkeurpunt meer is?
Mij maakt het niet echt uit of het een afkeurpunt is of niet, het moet gewoon gemaakt worden!

Ohja, natuurlijk heb ik weer geen foto's gemaakt, want het was allemaal veel te krap gepland...

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-