show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2009 15:44 #791903 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen
Als je de auto achter je huis/in de tuin zet (op eigen terrein) hoef je geen verzekering/belasting te betalen.
Al eens aan legaal omkatten gedacht?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2009 17:05 #791907 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen
Het is gewoon een openbare parkeerplaats, dus dan moet je blijven betalen.

Hij moet gewoon weg. 2 auto's is teveel of hij nu gratis gestald staat of niet.

Legaal omkatten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2009 17:10 #791908 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen
Wat moet ik me inderdaad bij legaal omkatten bedenken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2009 17:19 #791910 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen
In principe zelfde als de minder wettelijk aanvaarde variant. Gebruikt de ene koets met het kenteken van de ander. Zo kun je het belastingvrije kenteken houden icm een koets uit bijvoorbeeld '89 oid.
De auto is zo slecht dat hij volgens jou niet meer te redden is. Dan mag je een andere auto omkatten. Vraag maar eens bij de RDW na maar het kan gewoon zonder dat je fout bezig bent.
Je moet dan wel zorgen dat de koets die je gebruikt dan voldoet aan de specificaties van de auto waar het kenteken vanaf kwam. Je moet dus aantonen dat je van bijvoorbeeld een '89er een '85er hebt gemaakt.
Een goede koets vinden en alles(het vereiste) ombouwen lijkt me een stuk makkelijker en goedkoper dan 6000 euro in een restauratie steken. Legaal omkatten zal stukken goedkoper zijn. Misschien iets om je eens in te verdiepen! Als er niemand voor mijn '86er komt bewaar ik de papieren en het kenteken ed ook om dit wellicht ooit nog eens te kunnen doen.

Ik ben wel 300 serie liefhebber maar voor E6000 kun je wel een betere oldtimer kopen. 245 is een stuk makkelijker met een groot gezien. Er is niks mis met een 300 hoor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2009 17:24 #791914 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen
Ehhh... dat is interessant... Ik heb nog een exact hetzelfde, ook witte, nagenoeg roestvrije 88er 360 GL sedan...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2009 17:30 #791918 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen
Inderdaad interessant Jeroen, het chassisnummer uit de 85'er in de 88'er bakken en je hebt een nagenoeg roest- en wegenbelastingvrije 360GL.
En al zou het illegaal zijn, wat ik me niet kan voorstellen omdat de andere gewoon naar de sloop gaat of het andere kenteken krijgt, kraait er geen haan naar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2009 19:28 #791929 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen

Volvo 740TIC;114747 schreef : In principe zelfde als de minder wettelijk aanvaarde variant. Gebruikt de ene koets met het kenteken van de ander. Zo kun je het belastingvrije kenteken houden icm een koets uit bijvoorbeeld '89 oid.
De auto is zo slecht dat hij volgens jou niet meer te redden is. Dan mag je een andere auto omkatten. Vraag maar eens bij de RDW na maar het kan gewoon zonder dat je fout bezig bent.
Je moet dan wel zorgen dat de koets die je gebruikt dan voldoet aan de specificaties van de auto waar het kenteken vanaf kwam. Je moet dus aantonen dat je van bijvoorbeeld een '89er een '85er hebt gemaakt.
Een goede koets vinden en alles(het vereiste) ombouwen lijkt me een stuk makkelijker en goedkoper dan 6000 euro in een restauratie steken. Legaal omkatten zal stukken goedkoper zijn. Misschien iets om je eens in te verdiepen! Als er niemand voor mijn '86er komt bewaar ik de papieren en het kenteken ed ook om dit wellicht ooit nog eens te kunnen doen.

Ik ben wel 300 serie liefhebber maar voor E6000 kun je wel een betere oldtimer kopen. 245 is een stuk makkelijker met een groot gezien. Er is niks mis met een 300 hoor.



En hoe zit het dan met de kleur moet die hetzelfde zijn? Is wel een idee voor mijn 87er.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2009 19:34 #791932 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen
Nou, in principe is er gewoon een toelating op dat kenteken voor een 85'er 360 2 liter sedan. Als je stapsgewijs de complete auto zou vervangen met laswerk (bij wijze van spreken) heb je ook uiteindelijk een "nieuwe" auto, dus waarom zou het niet mogen om in 1 keer de hele auto te vervangen. De toelating is er toch.
Kleur kun je op kentekenbewijs aanpassen, de auto zou ook overgespoten kunnen zijn. Je moet voor dit geintje uiteraard wel een zelfde carrossorievorm en motor hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2009 20:16 #791944 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen
Het klinkt mij nog steeds niet helemaal legaal in de oren...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2009 20:17 #791946 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen
Je zou er de rdw eens voor moeten bellen, dan weten we het allemaal zeker.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD