De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen
- V300 register
- Verbannen
-
Al eens aan legaal omkatten gedacht?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Hij moet gewoon weg. 2 auto's is teveel of hij nu gratis gestald staat of niet.
Legaal omkatten?
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
De auto is zo slecht dat hij volgens jou niet meer te redden is. Dan mag je een andere auto omkatten. Vraag maar eens bij de RDW na maar het kan gewoon zonder dat je fout bezig bent.
Je moet dan wel zorgen dat de koets die je gebruikt dan voldoet aan de specificaties van de auto waar het kenteken vanaf kwam. Je moet dus aantonen dat je van bijvoorbeeld een '89er een '85er hebt gemaakt.
Een goede koets vinden en alles(het vereiste) ombouwen lijkt me een stuk makkelijker en goedkoper dan 6000 euro in een restauratie steken. Legaal omkatten zal stukken goedkoper zijn. Misschien iets om je eens in te verdiepen! Als er niemand voor mijn '86er komt bewaar ik de papieren en het kenteken ed ook om dit wellicht ooit nog eens te kunnen doen.
Ik ben wel 300 serie liefhebber maar voor E6000 kun je wel een betere oldtimer kopen. 245 is een stuk makkelijker met een groot gezien. Er is niks mis met een 300 hoor.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Volvo 740TIC;114747 schreef : In principe zelfde als de minder wettelijk aanvaarde variant. Gebruikt de ene koets met het kenteken van de ander. Zo kun je het belastingvrije kenteken houden icm een koets uit bijvoorbeeld '89 oid.
De auto is zo slecht dat hij volgens jou niet meer te redden is. Dan mag je een andere auto omkatten. Vraag maar eens bij de RDW na maar het kan gewoon zonder dat je fout bezig bent.
Je moet dan wel zorgen dat de koets die je gebruikt dan voldoet aan de specificaties van de auto waar het kenteken vanaf kwam. Je moet dus aantonen dat je van bijvoorbeeld een '89er een '85er hebt gemaakt.
Een goede koets vinden en alles(het vereiste) ombouwen lijkt me een stuk makkelijker en goedkoper dan 6000 euro in een restauratie steken. Legaal omkatten zal stukken goedkoper zijn. Misschien iets om je eens in te verdiepen! Als er niemand voor mijn '86er komt bewaar ik de papieren en het kenteken ed ook om dit wellicht ooit nog eens te kunnen doen.
Ik ben wel 300 serie liefhebber maar voor E6000 kun je wel een betere oldtimer kopen. 245 is een stuk makkelijker met een groot gezien. Er is niks mis met een 300 hoor.
En hoe zit het dan met de kleur moet die hetzelfde zijn? Is wel een idee voor mijn 87er.
- V300 register
- Verbannen
-
Kleur kun je op kentekenbewijs aanpassen, de auto zou ook overgespoten kunnen zijn. Je moet voor dit geintje uiteraard wel een zelfde carrossorievorm en motor hebben.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-