show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
12-05-2009 21:02 #777215 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen
Tijd voor een sprintje :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2009 21:37 #777222 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen
Het gewicht van de LPG installatie zal wel een einde maken aan die snelheidsbeleving vrees ik... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
12-05-2009 21:49 #777224 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen
Maar de grijze heeft wel nog een 'GLS' overbrenging, dus minder toeren..
en een bodykit is ook extra gewicht ;)

en de blauwe heeft weer EGR (terwijl het volgens de motorcode toch een B200EE is), dus dat werkt ook niet mee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2009 08:37 #777266 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen

Bodejodel;104530 schreef : Het gewicht van de LPG installatie zal wel een einde maken aan die snelheidsbeleving vrees ik... :D


Ik gok dat die nieuwe verdampers echt ok zijn, want ik heb gisteren nog een stuk op benzine gereden en merk geen verschil. Alleen boven de 5000 toeren trekt benzine nog iets verder, maar zover trek ik hem alleen door als er weer een trekker moet worden ingehaald. :yeah:

Ik denk dat jij je meer zorgen moet maken om het gewicht van de drie kinderwagens. :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2009 10:21 #777274 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen
Welnee, voordat je gaat sprinten moet je eerst die aanhanger waarin je die vervoert even loskoppelen natuurlijk ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2009 11:29 #777277 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen

Lucluc;104585 schreef : Ik gok dat die nieuwe verdampers echt ok zijn, want ik heb gisteren nog een stuk op benzine gereden en merk geen verschil. Alleen boven de 5000 toeren trekt benzine nog iets verder, maar zover trek ik hem alleen door als er weer een trekker moet worden ingehaald. :yeah:

Ik denk dat jij je meer zorgen moet maken om het gewicht van de drie kinderwagens. :p


Verschil van +- 8% blijf je altijd houden. Zelfs met een hypermoderne G3 installatie.

Een 'ouderwetse' installatie heeft de gasring ook nog eens gewoon in het inlaattraject zitten, en is kleiner als de diameter van de carburateur. Zelfde effect als een kleinere carb. En dat effect heb je dus ook op benzine....

Ik zeg maar zo: Ik verras nog steeds menig leasebakkenrijder met mn 360. (zo nu en dan hoor...'t is niet dat ik altijd volgas rij:humor:.)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2009 11:39 #777284 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen
een LPi installatie is de enige die geen verlies (of zelfs kleine vermogenswinst) weet te behalen.

Dat komt omdat er daarbij vloeibaar LPG ingespoten wordt, direct op de inlaatklep. Veel voordelen, maar tis helaas een erg duur en problematisch systeem.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2009 12:00 #777289 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen
Ik heb een LPi wel eens op de vermogenstestbank gezien bij mij op school. En zeker bovenin zakte hij behoorlijk in...Ontbrandingssnelheid van LPG is gewoon niet hoog genoeg om boven de 5000 toeren nog heel veel te presteren...

't Is wel een prachtig systeem overigens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2009 18:34 #777484 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen

Bodejodel;104190 schreef : Overige werkzaamheden:

  • Handremkabel RA vervangen
  • Wiellager LV vervangen

Weet iemand een goed adres om dergelijke spullen goedkoop te bestellen? Voor mijn 740 had ik een vaste leverancier van de V7V maar voor 300 spul weet ik het niet meer... :nono:

Erik, heb jij een adres?

Er was een nederlands adres om rubbers / poly bushes voor de ophanging te bestellen, wie/waar was dat ook alweer?
De stabilisatorstangrubbers zijn opperdepop...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2009 21:37 #777505 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen
was laatst een topic over, ff zoeken...

Kijk eens voor parts op ebay...Daar staat soms echt cheapass spul. Ik heb net 2 koppelingssets voor een 1700 gekocht voor 45 euro incl. verzenden! Uitlaatspul koop ik bij RCR-Parts in Eindhoven...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD