De Witte 1985 360 Sedan van Jeroen
- Mark Smeets
- Moderator
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

- Mark Smeets
- Moderator
-
en een bodykit is ook extra gewicht

en de blauwe heeft weer EGR (terwijl het volgens de motorcode toch een B200EE is), dus dat werkt ook niet mee.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;104530 schreef : Het gewicht van de LPG installatie zal wel een einde maken aan die snelheidsbeleving vrees ik...
Ik gok dat die nieuwe verdampers echt ok zijn, want ik heb gisteren nog een stuk op benzine gereden en merk geen verschil. Alleen boven de 5000 toeren trekt benzine nog iets verder, maar zover trek ik hem alleen door als er weer een trekker moet worden ingehaald. :yeah:
Ik denk dat jij je meer zorgen moet maken om het gewicht van de drie kinderwagens.

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;104585 schreef : Ik gok dat die nieuwe verdampers echt ok zijn, want ik heb gisteren nog een stuk op benzine gereden en merk geen verschil. Alleen boven de 5000 toeren trekt benzine nog iets verder, maar zover trek ik hem alleen door als er weer een trekker moet worden ingehaald. :yeah:
Ik denk dat jij je meer zorgen moet maken om het gewicht van de drie kinderwagens.
Verschil van +- 8% blijf je altijd houden. Zelfs met een hypermoderne G3 installatie.
Een 'ouderwetse' installatie heeft de gasring ook nog eens gewoon in het inlaattraject zitten, en is kleiner als de diameter van de carburateur. Zelfde effect als een kleinere carb. En dat effect heb je dus ook op benzine....
Ik zeg maar zo: Ik verras nog steeds menig leasebakkenrijder met mn 360. (zo nu en dan hoor...'t is niet dat ik altijd volgas rij:humor:.)
- V300 register
- Verbannen
-
Dat komt omdat er daarbij vloeibaar LPG ingespoten wordt, direct op de inlaatklep. Veel voordelen, maar tis helaas een erg duur en problematisch systeem.
- V300 register
- Verbannen
-
't Is wel een prachtig systeem overigens.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Weet iemand een goed adres om dergelijke spullen goedkoop te bestellen? Voor mijn 740 had ik een vaste leverancier van de V7V maar voor 300 spul weet ik het niet meer... :nono:Bodejodel;104190 schreef : Overige werkzaamheden:
- Handremkabel RA vervangen
- Wiellager LV vervangen
Erik, heb jij een adres?
Er was een nederlands adres om rubbers / poly bushes voor de ophanging te bestellen, wie/waar was dat ook alweer?
De stabilisatorstangrubbers zijn opperdepop...
- V300 register
- Verbannen
-
Kijk eens voor parts op ebay...Daar staat soms echt cheapass spul. Ik heb net 2 koppelingssets voor een 1700 gekocht voor 45 euro incl. verzenden! Uitlaatspul koop ik bij RCR-Parts in Eindhoven...