show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Daf 88 (Volvo 340 vario)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2009 12:01 #775638 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Daf 88 (Volvo 340 vario)

AvdAkker;102873 schreef : stroomverdeler krijgt aandrijving van de nokkenas, er zit een wormwiel recht onder de stroomverdeler, waar de verdeleras op ingrijpt op een as met 2 nokjes,

je zou even de stroomverdeler moeten verwijderen (plaatje links van stroomverdeler verwijderen en de verdeler voorzichtig eruit trekken) en kijken of je onderop de verdeleras nog 2 nokjes ziet zitten..

zitten de nokjes er niet meer op, dan heb je geluk en is het een kwestie van zoeken naar de afgebroken nokjes en een nieuwe verdeleras,

zitten de nokjes er nog wel op, dan heb je pech en mag er een nieuwe motor in (goedkopere optie)

Een nieuwe motor is een goedkopere optie?!?!
Dus ik heb de miskoop van het jaar! :mad:

Ik ga kijken hoe het asje er uitziet, maar ik denk dat dit een kort avontuur met de Daf 88 was. :no:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2009 12:07 #775639 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Daf 88 (Volvo 340 vario)
goedkopere optie omdat je goeie b14 blokken al voor minder als e100 kunt kopen (bij erik n?g goedkoper)

ruilnokkenas + wormwiel + montage is zowieso al arbeidsintensiever als een normale motorswap en daarom altijd duurder

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2009 18:11 #775680 door V300 register
als de vertanding vanuit de nokkenas kapot is, moet je de oliepomp ook even nakijken. waarschijnlijk zit er teveel speling of metaaldelen in, zodat deze af en toe 'vast slaat'

de verdeler is beveiligd op vastlopen, door een breekstift onderin de verdeleras (waar dus ook die 2 assymetrisch geplaatste nokjes zitten) maar de oliepomp niet want die zit direct in de binnenvertanding.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2009 21:15 #775700 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Daf 88 (Volvo 340 vario)
Motor swappen is mogelijk. Het lijkt ingewikkelder en duurder dan het is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2009 09:51 #796811 door V300 register
We gaan het binnenkort eens proberen, eerst een B14.4E zien te vinden (en nee, ik ge niet weer een S in een E wagen klussen, Streepje rijdt voor geen meter met dat blok)

De apk verloopt in november, dat willen we toch wel voor zijn.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2009 11:34 #796820 door Anjo van den Akker
s-motor in e-auto zonder kat gaat ook alleen maar goed als je de ontstekingsunit overzet en de c-stekker van de renix weglaat:D

evt gelijk de egr afdoppen.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2009 11:43 #796821 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Daf 88 (Volvo 340 vario)
Ik heb de motor van een pulsair systeem omgezet in een katalysator auto en heb, geen problemen, ik heb wel de pulsair systeem verwijderd en afgedopt aan de cilinderkop en de vacu?m systeem aangepast voor de kat vacu?m systeem ook de ERG klep is verwijderd en afgedopt en de Renix is van de kat auto

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2009 20:52 #796881 door Anjo van den Akker

AvdAkker;102873 schreef : je zou even de stroomverdeler moeten verwijderen (plaatje links van stroomverdeler verwijderen en de verdeler voorzichtig eruit trekken) en kijken of je onderop de verdeleras nog 2 nokjes ziet zitten..

zitten de nokjes er niet meer op, dan heb je geluk en is het een kwestie van zoeken naar de afgebroken nokjes en een nieuwe verdeleras,

zitten de nokjes er nog wel op, dan heb je pech en mag er een nieuwe motor in (goedkopere optie)

is dat al gecontroleerd trouwens?

verdelerasje vervangen is iets makkelijker/sneller als 't blokje vervangen;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-09-2009 09:21 #796899 door V300 register

AvdAkker;119831 schreef : s-motor in e-auto zonder kat gaat ook alleen maar goed als je de ontstekingsunit overzet en de c-stekker van de renix weglaat:D

evt gelijk de egr afdoppen.

Moet die er wel bij komen... Heb je evt nog een E'tje?

2 Fast 4 U;119832 schreef : Ik heb de motor van een pulsair systeem omgezet in een katalysator auto en heb, geen problemen, ik heb wel de pulsair systeem verwijderd en afgedopt aan de cilinderkop en de vacu?m systeem aangepast voor de kat vacu?m systeem ook de ERG klep is verwijderd en afgedopt en de Renix is van de kat auto

Tja, in Streepje is het kale blok gegaan, d'r zat verder niets meer bij. Voor afdoppen is ook geen tijd geweest.

AvdAkker;119895 schreef : is dat al gecontroleerd trouwens?

verdelerasje vervangen is iets makkelijker/sneller als 't blokje vervangen;)

Nop, absoluut geen tijd gehad hiervoor, misschien va de week 's avonds een keer doen. (zodra ik weer iets van een linker hand heb die ik kan gebruiken... een panische hond wordt scherp :( )

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2009 09:41 #796901 door Anjo van den Akker

huysmans;119913 schreef : Heb je evt nog een E'tje?

ik probeer er geen gewoonte van te maken om ook nog eens motoren op voorraad te hebben, dat alpine turbo blok kan eigenlijk ook niet bij ons in de schuur liggen:woops:

ik zou niet moeilijk doen; goede ontstekingsunit erbij gebruiken, egr afdoppen en evt carb reviseren, loopt ie ook al prima.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC