show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Daf 88 (Volvo 340 vario)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-04-2009 22:45 #775504
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Daf 88 (Volvo 340 vario)
Dan zou ik verwachten dat ie het slechter en slechter ging doen, niet ineens niets meer. Overigens zien de bougiekabels er erg nieuw uit... in tegenstelling tot de centrale kabel naar de ontstekingsmodule. (die wel vonkt) Het handigste zou zijn alles te vervangen, dan sluit je alles uit. (maar ik weet niet of dat in het budget past)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2009 22:46 #775505
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Daf 88 (Volvo 340 vario)
Probeer eerst de rotor en verdelerkap en dan weer proberen. Wil het dan nog niet dan pas bougiekabels en desnoods bougies controleren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-04-2009 00:03 #775527
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Daf 88 (Volvo 340 vario)
Als de centrale kabel (vanaf de renix) wel een vonk trekt naar massa, kun je een nieuwe verdelerkap/rotor erop zetten, en ik wed dat ie dan gelijk loopt.
Merkwaardig dat deze onderdelen zo ver weggesleten zijn. Misschien slechte kwaliteit vervangingsspul gebruikt? (koop Bosch of Valeo)
het metaal hoort idd iets uit te steken bij de rotor.
Merkwaardig dat deze onderdelen zo ver weggesleten zijn. Misschien slechte kwaliteit vervangingsspul gebruikt? (koop Bosch of Valeo)
het metaal hoort idd iets uit te steken bij de rotor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-04-2009 12:16 #775544
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Daf 88 (Volvo 340 vario)
Of te lang doorgereden met deze set, kan ook. De vonk wordt wel getrokken door de centrale kabel naar massa, vandaar dat ik de rotor en kap verdenk. (ook gezien de slijtage)
Bedankt voor de bevestiging, die had ik toch graag. (helemaal daar het niet mijn wagen/budget is)
Bedankt voor de bevestiging, die had ik toch graag. (helemaal daar het niet mijn wagen/budget is)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-05-2009 09:38 #775624
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Daf 88 (Volvo 340 vario)
Vanmorgen heb ik de verdelerkap en de rotor vervangen. Wanneer iemand de weddenschap van antiekeradio heeft aangenomen; gefeliciteerd, je bet gewonnen. De auto loopt nog steeds niet.
Maar ik heb wel weer een richting waarin ik kan zoeken. Het is mij namelijk opgevallen dat de rotor steeds in dezelfde positie stond na het vele testen. Daarom eens gestart zonder kap en rotor. En wat blijkt: Het asje waarop de rotor zit draait niet!
Roept u maar! Hoe ga ik dit nu weer aanpakken?
Maar ik heb wel weer een richting waarin ik kan zoeken. Het is mij namelijk opgevallen dat de rotor steeds in dezelfde positie stond na het vele testen. Daarom eens gestart zonder kap en rotor. En wat blijkt: Het asje waarop de rotor zit draait niet!
Roept u maar! Hoe ga ik dit nu weer aanpakken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-05-2009 11:37 #775632
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Daf 88 (Volvo 340 vario)
Tanden van het rotoras-tandwiel afgebroken waarschijnlijk, het asje wat de motor ingaat en draait op de hulpas. Jean-Luc heeft hetzelfde gehad. J-L of Erik weten vast precies wat je nu moet doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
01-05-2009 11:41 #775633
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Daf 88 (Volvo 340 vario)
Crisis, wordt dit een euvel van 1400 motoren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2009 11:45 #775634
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Daf 88 (Volvo 340 vario)
stroomverdeler krijgt aandrijving van de nokkenas, er zit een wormwiel recht onder de stroomverdeler, waar de verdeleras op ingrijpt op een as met 2 nokjes,
je zou even de stroomverdeler moeten verwijderen (plaatje links van stroomverdeler verwijderen en de verdeler voorzichtig eruit trekken) en kijken of je onderop de verdeleras nog 2 nokjes ziet zitten..
zitten de nokjes er niet meer op, dan heb je geluk en is het een kwestie van zoeken naar de afgebroken nokjes en een nieuwe verdeleras,
zitten de nokjes er nog wel op, dan heb je pech en mag er een nieuwe motor in (goedkopere optie)
je zou even de stroomverdeler moeten verwijderen (plaatje links van stroomverdeler verwijderen en de verdeler voorzichtig eruit trekken) en kijken of je onderop de verdeleras nog 2 nokjes ziet zitten..
zitten de nokjes er niet meer op, dan heb je geluk en is het een kwestie van zoeken naar de afgebroken nokjes en een nieuwe verdeleras,
zitten de nokjes er nog wel op, dan heb je pech en mag er een nieuwe motor in (goedkopere optie)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-05-2009 11:47 #775635
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Daf 88 (Volvo 340 vario)
Oja, een B14 heeft geen hulpas, maar een vertanding op de nokkenas. Ik dacht even in B200 termen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
01-05-2009 11:54 #775636
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Daf 88 (Volvo 340 vario)
Joost had daar toch een foto verslag van?
Ik zal eens zoeken
Ik zal eens zoeken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets