Daf 88 (Volvo 340 vario)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Tsja die Hella-grille is inderdaad niet heel fraai, maar die verstralers zijn ideaal met nachtritten

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
:yesyes:Niels;100792 schreef : Maar hij ziet er goed uit! Toerentallen klinken niet eens zo verkeerd, waarschijnlijk met een beetje schijfafstand stellen nog omlaag te krijgen.
zie je dan die gemene lanceerplatformen wel aankomen:D?Niels;100792 schreef : Tsja die Hella-grille is inderdaad niet heel fraai, maar die verstralers zijn ideaal met nachtritten
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
En na de commandant is er zeker was gepland.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Probleem met het spiegeltje is dankzij de hulp van Huijsmans opgelost. Niet meer te bedienen van binnen met het hendeltje, maar wel van buiten en zeker aan de linkerzijde is dat geen probleem. Ook de achterlichtjes doen het na een behandeling met contactspray weer als gewenst.
Wat wel een probleem is dat de Daf 88 niet meer wil starten. Gisteren lekker wezen zwemmen met mijn dochter, maar toen we weer wilden vertrekken had de auto daar geen zin in. Ik heb het een hele tijd kunnen proberen, dus de accu was denk ik niet het probleem. Wat wel opvallend was dat wanneer ik aan het starten was en wat meer gas er bij gaf dat de startmotor stopte met draaien. Nam ik gas terug begon hij weer te draaien zelfs zonder dat ik daarvoor opnieuw de contactsleutel terug hoefde te draaien.:confused:
De auto leek af en toe te willen starten, maar het draaien van de motor had nog het meeste weg van nadieselen. Ook toen ik het na een aantal uren nog een keer probeerde kreeg ik hetzelfde resultaat. :confused:
Zelf vermoed ik dat het een electrisch probleem is. :S Ik zal eens moeten checken of de bougie wel vonkt. Daar ben ik gisteren niet aan toe gekomen, dus staat de auto nu nog bij het zwembad. Het zal wel vrijdag worden voordat ik weer verder kan kijken. :no:
- V300 register
- Verbannen
-
De andere vraag laat ik aan de experts over.
- V300 register
- Verbannen
-
ik zou het nog begrijpen als het verschil maakt in draaisnelheid (vacuum of geen vacuum, maakt verschil in de weerstand die de startmotor moet overwinnen bij compressie) maar helemaal stoppen, duidt op een elektrisch verhaal...
- V300 register
- Verbannen
-

Overigens is het enige elektrische dat ik kan verzinnen aan de gaskabel de kickdown. (naast de verschillende sensoren op de carburateur) Dat is het mooie aan die oudere wagens, zo veel elektronica zit er niet in.