show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Daf 88 (Volvo 340 vario)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2009 22:30 #771127 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Daf 88 (Volvo 340 vario)
gebeurd bij een "speciaal" achterlicht op een terminal trekker ook wel eens, er zijn klanten die lampen van 2 euro uit de grabbelbak erop willen hebben:no:, dat is gewoon een kunst om in 1x normaal functionerend te krijgen... gaat het net ff fout, dan is de massa los en dan krijg je de identieke symptonen:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2009 22:31 #771128 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Daf 88 (Volvo 340 vario)
Maar hij ziet er goed uit! Toerentallen klinken niet eens zo verkeerd, waarschijnlijk met een beetje schijfafstand stellen nog omlaag te krijgen.

Tsja die Hella-grille is inderdaad niet heel fraai, maar die verstralers zijn ideaal met nachtritten ;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2009 22:33 #771130 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Daf 88 (Volvo 340 vario)

Niels;100792 schreef : Maar hij ziet er goed uit! Toerentallen klinken niet eens zo verkeerd, waarschijnlijk met een beetje schijfafstand stellen nog omlaag te krijgen.

:yesyes:

Niels;100792 schreef : Tsja die Hella-grille is inderdaad niet heel fraai, maar die verstralers zijn ideaal met nachtritten ;)

zie je dan die gemene lanceerplatformen wel aankomen:D?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2009 22:49 #771133 door V300 register
Ik hoor hier achter me dat commandant een goed 'schuurmiddel' is, maar dat er redelijk snel een waslaag op moet om te voorkomen dat de lak slechter wordt. (zoals je aan mijn wagens hebt gezien, ik ben geen poetser)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2009 23:16 #771142 door V300 register
Morgen ga ik de massastrip maar eens los halen. Natuurlijk net vergeten nog even contactspray te halen.
En na de commandant is er zeker was gepland.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2009 23:18 #771145 door V300 register
Oh, ik moet mijn onderschift: Nu nog zonder :340:, maar vastbesloten er op zeker moment ??n aan te schaffen. snel even veranderen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2009 09:59 #775108 door V300 register
Stilstand

Probleem met het spiegeltje is dankzij de hulp van Huijsmans opgelost. Niet meer te bedienen van binnen met het hendeltje, maar wel van buiten en zeker aan de linkerzijde is dat geen probleem. Ook de achterlichtjes doen het na een behandeling met contactspray weer als gewenst.

Wat wel een probleem is dat de Daf 88 niet meer wil starten. Gisteren lekker wezen zwemmen met mijn dochter, maar toen we weer wilden vertrekken had de auto daar geen zin in. Ik heb het een hele tijd kunnen proberen, dus de accu was denk ik niet het probleem. Wat wel opvallend was dat wanneer ik aan het starten was en wat meer gas er bij gaf dat de startmotor stopte met draaien. Nam ik gas terug begon hij weer te draaien zelfs zonder dat ik daarvoor opnieuw de contactsleutel terug hoefde te draaien.:confused:
De auto leek af en toe te willen starten, maar het draaien van de motor had nog het meeste weg van nadieselen. Ook toen ik het na een aantal uren nog een keer probeerde kreeg ik hetzelfde resultaat. :confused:
Zelf vermoed ik dat het een electrisch probleem is. :S Ik zal eens moeten checken of de bougie wel vonkt. Daar ben ik gisteren niet aan toe gekomen, dus staat de auto nu nog bij het zwembad. Het zal wel vrijdag worden voordat ik weer verder kan kijken. :no:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2009 10:11 #775109 door V300 register
Wat de spiegel betreft: is het hendeltje nu ook weg? Anders gaat de keurmeester zeuren bij de APK omdat als het erop zit, ook werken moet.

De andere vraag laat ik aan de experts over.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2009 10:22 #775110 door V300 register
hmmmmm dat is wel een h??l vaag probleem, als de startmotor stopt zodra je gasgeeft... en weer doorgaat als je het loslaat.

ik zou het nog begrijpen als het verschil maakt in draaisnelheid (vacuum of geen vacuum, maakt verschil in de weerstand die de startmotor moet overwinnen bij compressie) maar helemaal stoppen, duidt op een elektrisch verhaal...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2009 10:24 #775112 door V300 register
Het is dus niet gelukt de wagen aan de praat te krijgen. Misschien is het een idee om de wagen hierheen te slepen, zodat we rustig kunnen kijken. (en vergelijken ;) )

Overigens is het enige elektrische dat ik kan verzinnen aan de gaskabel de kickdown. (naast de verschillende sensoren op de carburateur) Dat is het mooie aan die oudere wagens, zo veel elektronica zit er niet in.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC