show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-04-2010 12:12 #827738 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Of een vakantie naar Japan boeken, het schijnt dat het driften daar een soort nationale volkssport is geworden.

Word dan alleen lastig om in je eigen auto te oefenen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2010 12:31 #827742 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Wouter76;141902 schreef : Of een vakantie naar Japan boeken, het schijnt dat het driften daar een soort nationale volkssport is geworden.

Dan neem je toch een Mitsubishi Lancer EVO of een Subaru Impreza?;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2010 13:42 #827757 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Wouter76;141902 schreef : Of een vakantie naar Japan boeken, het schijnt dat het driften daar een soort nationale volkssport is geworden.

Ik heb het helaas nog niet gezien ;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2010 15:22 #827763 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
hehe wel dik gebodykitte suzuki salto's of niet buijs;)

met een evo of impreza driften kan ook wel, maar dan moet je of het vermogen opschroeven naar 350/400pk of de tussenbak vastlassen en de tussenas naar de voorwielen verwijderen;)

ik heb vanmorgen/vanmiddag weer even gesleuteld met resultaat!

ik heb geen foto's van het proces maar ik heb nu van 3 T2 turbo's 1 relatief goede gemaakt. een uitgelopen turbo (giga speling op de turbineas) had het compressorhuis uitgesleten maar turbinehuis was nog goed; die gebruikt en ook de actuator van die.

andere turbo had een afgebroken draadeind in het turbinehuis zitten en daar dit bovenstaande turbinehuis op geschroefd

uit de 3e turbo kwam de retour-olie nippel en de koelwaternippels:D

uiteindelijk zag het er zo uit:

en kon er weer gestart worden, ff wat rook en toen ook dat verdween de auto even de sporen gegeven, gelijk m'n nieuwe schoenen en handschoenen uitproberen:) eerste 500M roken als een kanon waarop ik de auto aan de kant zette en eff ging neuzen, rook verdween op een gegeven moment en weer verder rijden; motor warm en toen gaan vlammen, hij loopt weer prima nu.

op een gegeven moment moest ik een chicane aanremmen; schakelde terug naar z'n 2 en ineens was het vermogen weg; trapte de koppeling in en de auto viel dood.. starten en paar x een luide plof uit de uitlaat gehoord, dat klinkt als geen ontsteking...

ik had uiteraard geleerd van de elandrun en als tijdelijke oplossing de brandblusser onder de lege bijrijdersstoel gelegd zodat ik er nu wel direct bij kon; echter daar zit ook een masterswitch van de ontsteking.. de brandblusser rolde naar voren en schakelde de ontsteking uit:D inmiddels waren er wat omstanders gestopt om te helpen maar bij een blik in de motorruimte haakte men gelijk af, zag er te proffesioneel uit aldus een van die kerels hahaha

schakelaar aan, starten & lopen!!

nou, hij doet het dus eindelijk weer; kan ik hem binnenkort mooi rijdend naar terberg brengen om de motor eruit te halen:):):) en ook eindelijk alle 3 m'n auto's weer operationeel, dat mag wel in de krant hahaha:D nu maar is de auto's wassen, dat hebben ze wel verdiend:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2010 13:52 #827824 door V300 register
Lekker bezig anjo !

Mocht je niet weg komen met die -grote- T3 actuator, heb ik nog wel wat diverse andere liggen ook.

Als je nog oefenterrein voor het driften zoekt, weet je het nu te vinden :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2010 12:53 #827910 door V300 register

AvdAkker;141897 schreef : ik wil nog steeds de onboard video (die is heel vet!!) en de video's waarbij ik op het stukje bij 0:10 spin en vol gas in de 2 houd zien, die waren helemaal spektakel...

verder vind ik het driften zelf nogal matig, als ik meer feeling voor de auto krijg en vooral meer lef:halo: (nog steeds gewoon bang dat ik wat sloop:D) wil ik hem zeg maar op het stukje van 0:05 driftend de volgende bocht in gooien ipv eerst normale controle krijgen en hem opnieuw in een drift zetten; daar ergerde ik me achteraf echt aan..

als het ding gewoon weer goed rijd wordt het gewoon echt eens tijd voor een leeg industrieterreintje met een pylonnenbaantje, een shitload banden en een dagje oefenen;)

Het is dit jaar ook weer best veel driften in Brustum in Belgie. Droge baan, zowel voor pro's als voor amateurs. En je kunt daar echt heel leuk rijden. Misschien iets om samen eens leuk een paar bandjes doorheen te rijden!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2010 10:21 #828260 door V300 register
oehhhh mag ik ook mee :)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2010 16:38 #828282 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
als je dan maar wel je 740Tic meeneemt;) ben benieuwd wat die gaat doen trouwens:)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2010 22:54 #828320 door Anjo van den Akker
ik had gisteravond heel eventjes al eventjes last van GHNNK tijdens het schakelen

als ik op dit moment boven de 6000rpm schakel dan doe ik dat zeg maar zonder koppeling; ff tussengas in de begrenzer en dan bij gesynchroniseerde toerentallen schakelen werkt ook wel maar het duurt zo lang:D net dus maar even alvast een nieuwe sinterplaat besteld, heb nog een nieuwe koppelingsset liggen ben dus benieuwd hoe het spul eruit ziet als 't blok eruit gaat en dan kan vervangen worden wat versleten is:)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2010 19:55 #828669 door Anjo van den Akker
zo, vandaag m'n takeltje en nieuwe motorbok binnen gekregen; hoef ik de takel niet meer bij terberg te lenen:)

die bok moet nog even opnieuw gelast worden, ding is zo krom als een hoepel

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC