show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2010 20:10 #825784 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Balen Anjo (of juist niet, 't is maar net hoe je het bekijkt)!

Misschien een goede les om eens na te denken over een taxatie en all-risk verzekering, voor zover je dat al niet gedaan hebt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-04-2010 17:44 #825888 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Inderdaad balen!!!
Da's effe flink schrikken!!!!
Gelukkig is het allemaal redelijk goed afgelopen.

Trouwens een mooie dwarse foto, baas!!!!!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2010 11:48 #826405 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
en het is alweer ruim een week stil :snif: het hok rijd nog steeds niet en de motor is er ook nog niet uitgeweest, wel heb ik alvast de turbo eraf geschroefd; turbineas lijkt zeer weinig schade te hebben geleden, speling valt voor zover ik dat kan beoordelen binnen de tolerantie van het lager. moet nog proberen om de restanten van het nippel eruit te krijgen, geen eenvoudige opgave gezien de conische passing onderaan het gat wat als borging dient.. maar dan heb ik iig een aardig goede reserveturbo liggen als de nieuwe er op komt:yesyes:

wil nu eerst de 343 goed aan het rijden krijgen voordat ik hiermee verder ga, heb nu 2 auto's voor de deur staan die er op dit moment alleen maar voor de sier staan :humor:

heb nog wel wat leuke elandrun plaatjes verzameld:

de plaatjes van Ivo Peters:

de sidepipe hing hier iets lager als dat het hoort maar nog steeds milimeters boven het asfalt:D

leuke reminder dat de koplampen nog steeds een keertje uit elkaar moeten:D

de plaatjes van PowerPete

en de plaatjes van Irwin

heb nog geen video's online gezien, wel teruggezien nadat het gefilmd was en dat zag er aardig vet uit!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 23:40 #827506 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
update = upgrade:

std T2 vs GT2560R; ballbearing turbo:)

T3-actuator vs std T2-actuator

oftewel, het blok gaat weer flink gekieteld worden!! het gaat niet alleen bij een turbotje blijven want er gaat nog meer spul besteld wordenyeehaa!

word vervolgd..

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2010 03:32 #827510 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Die is flink wat groter! :D

Heeft die GT2560R dubbele schoepen op de compressor?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-04-2010 07:53 #827511 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Een turbulente upgrade :+

En nu niet om nieuwsgierig over te komen (stiekem toch wel), wat ga je nog meer doen behalve de turbo vervangen voor een grotere broer?

En inm wat voor termen moeten we denken qua PK's ?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2010 09:45 #827517 door Anjo van den Akker
ik hoop stiekem op iets rond de 200pk maar als alles wat ik er op wil hebben erop zit word het toch echt tijd voor een papiertje waar de echte cijfers op staan:), dan is het de moeite

scherpe nokkenas+verstelbaar tandwiel / grp-a carb en nog wat andere dingetjes ga ik nu ook gelijk doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 09:54 #827519 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat zal wel weer 'n aardig centje gaan kosten denk ik! Maar je hebt nu enkele maanden kunnen sparen he!

Gaat de wegligging ook worden verbeterd samen met de remmen? Ja zeker, want jou kennende, geen half werk!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2010 12:49 #827544 door Anjo van den Akker
volvoice niet gelezen zeker:+

ik ga niet tegelijk aan remmerij + motorisch beginnen, simpelweg omdat het mij teveel geld kost om tegelijk aan te pakken. (zit momenteel te kijken voor nieuwe porsche 6pots klauwen!) vwb motorisch moet ik wel, de std T2 is verrot gelopen en een nieuwe std turbo of turborevisie (betrouwbaarheid staat bij mij gewoon erg hoog in het vaandel) kost dan ook ca ?500. als er zo'n bedrag nodig is om het ding nu weer te laten rijden terwijl ik weet dat er een grotere turbo op komt, dan is het eigenlijk dom om niet aan de grotere turbo te beginnen, motor moet er toch uit straks..

al zou dit ding straks 200pk presteren op de bank; zou ik nog steeds geen twijfelgevoelens hebben bij de remmen, die voldoen in een 340 gewoon enorm goed, zeker als er een B14 in het vooronder ligt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 14:22 #827563 door V300 register
Nee, niet gelezen, want ik heb hem volgens mij echt niet gehad OF mijn ma heeft hem weer ergens neergegooid! Vanavond naar huis en dan is goed kijken!

En Anjo, er ligt toch nog steeds een B14 in het vooronder! Dan hoeven die remmen toch niet echt! Dat T'tje dat er mss achter staat betekend toch niets!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC