show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2010 16:52 #827582 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nee het is gewoon een feit, het lage gewicht van een B14 (al is het een T) maakt een enorme remmerij upgrade eigenlijk al overbodig. het word een ander verhaal als je begint met een autotje dat origineel een 1.2 blokkie heeft en er een 2.3T in lepelt.

kan er nog eindeloos over discussieren maar mensen met een 340 zijn gewoon al enorm verwend vwb de remmerij, zeker bij een mk3. mits het spul ?cht in orde is valt er gewoon niets over te klagen en voldoet het zeker ookal word er wat betreft vermogen flink geschroefd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 17:05 #827585 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Voor normaal weggebruik is de remmerij prima ja. Voor op een circuit is het een ander verhaal, maar dat komt meer omdat de zooi dan veel meer en veel vaker op zijn donder krijgt.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2010 17:10 #827588 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nee ook nog nieteens, voor mij persoonlijk verschilt circuitgebruik en straatgebruik niet zoveel qua rijgedrag, ik rem eigenlijk altijd keihard en zo laat mogelijk. het enige waar je op het circuit profijt van zult hebben is een set remblokken waarmee je niet zo snel last hebt van fading, setje DS2500 ertussen en klaar.

nee de enige redenen waarom ik in een later stadium voor een BBK en schijfremmen achter ga is eigenlijk de looks en omdat ik iets aparts wil hebben, niets meer en niets minder.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-04-2010 17:21 #827590 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ja die remmen op de rode 340 doen het in ieder geval heel prima mag ik rustig concluderen :+ (iets met een tour-rit in de omgeving van Breda/Zundert...:D )

Dat is iets wat mijn vader ook al riep toen wij voor de eerste keer een 300 gingen rijden (360); prima remmen op die auto!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 23:18 #827625 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Nu moet ik zeggen dat ik ook niet te klagen heb over de remmen van m'n 343...................totdat ik 5 keer hard heb geremd. 't ding begint dan te faden, dat wil je niet weten en...........het vet in het wiellager begint dan te koken ;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2010 18:40 #827656 door Anjo van den Akker
hehe, net fftjes het turbotje "gepast" en het is maar goed dat er een ander uitlaatspruitstuk op komt want dit had niet echt goedgegaan:+ moet ook nog even wat creatiefs verzinnen voor de wastegateactuator, voorlopig lijkt onder de turbo de mooiste locatie, ernaast kan niet ivm chassisbalk..

nokkenas + tandwiel is besteldyeehaa!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2010 19:21 #827661 door V300 register

AvdAkker;141818 schreef : nokkenas + tandwiel is besteldyeehaa!

Dat moet je dus ook een rib uit je lijf gekost hebben!
Of ben ik nu mis?

Het tandwiel is dan om hem te kunnen timen?
Anjo, was je nou niet beter af of die crossflow kop van jou te gaan monteren? Je bent toch van plan het halve blok uit elkaar te gooien, dan kan je toch beter ineens die upgrade meenemen? Of wat zijn nou eigenlijk de plannen met die crossflowkop?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2010 19:23 #827662 door V300 register
da's veel te ingewikkeld :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2010 19:30 #827663 door V300 register
Jamaar, komt die kop er nu op of niet? das de enige vraag! Tis dat ik weet wat ik kan verwachten...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2010 20:40 #827665 door Anjo van den Akker
het kost wel ff wat ja, volgende week bestel ik er misschien nog een stage 3 cylinderkop achteraan ook:yummie::yummie::yummie:

dat word straks hopen dat de sinterplaat het houd!!!

crossflow, dat is heel simpel. ik heb vanavond wat zitten rekenen en ik kom op dit moment met turbo-kop-nokkenas-verstelbaar nokkenastandwiel-klepveren-Grp-A carb en nog wat ander grut al bijna aan e2000.

een behoorlijk bedrag maar dan zit ik wel gelijk nagenoeg aan de limiet wat met de B14.4E-T kan en nog aardig betrouwbaar blijft. crossflow dat is een ander verhaal, de modificaties aan de B14.4E-T die nodig zijn om dat ding te plaatsen maakt dat enkel rendabel (de moeite waard) met bijv een intelligent injectie systeem en zelfs zonder verdeler (4 losse bobines) dat tezamen met alles wat daar bij komt kijken; zowel aan materiaal als onderdelen is (voor hoe ik het wil hebben) een drievoud van het eerder genoemde bedrag + enorm flinke dosis tijd, maar; dan heb ik wel ECHT een monster.

al bij al doe ik het net zo lief met de 100pk minder die ik met een crossflowkop + ombouw zou kunnen halen terwijl dat me een goede e4000 "scheelt" en op de langere termijn ook wat betrouwbaarder blijft, grote voordelen van de B14.4E-T verder opfokken is dat de std internals nog geschikt blijven bij de manier hoe ik de onderdelen toepas en dat scheelt ook aardig wat centen.

sjah, toch blijft het een erg moeilijke keuze; het geld klop ik echt niet zomaar even uit een oude sok ofzo maar m'n feel is op dit moment zo'n beetje 50/50, nog even over denken; ook over de gevolgen dat dit heeft voor m'n andere 340 en de 343 het is overigens ook zeer goed mogelijk dat ik nu gewoon eerst aan de gang ga met enkel de turbo + alles RVS en met de verdere echte tuning bezig ga als het me wat beter uitkomt, deze ballbearing turbo is tov origineel ook al een upgrade; ookal behoud ik dezelfde laaddruk:)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC