show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2009 20:50 #767811 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;97222 schreef : Uitlaat lassen = done :)

Zo even de naald in de carburateur monteren en de wielremcilinder reviseren.

wielremcilinder reviseren?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 21:09 #767820 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Complete rem ra ligt in stukken, het was wel effe vechten om die veertjes los te krijgen.

De linker remvoering zit (net als de andere) vast met een pennetje en een veertje. Dat pennetje moet een kwartslag gedraaid worden zodat hij "door" de veer heen kan. In dit geval zat dat pennetje dus vast en was ik het geheel met veertje en al aan het draaien. Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik er een lijmtang op heb gezet. T??n lukte het wel.

Als morgen de remcilinder er is (hoop ik), is het slechts een kwestie van twee remleidingen los, twee boutjes los, nieuwe cilinder erop, remleidingen weer aansluiten en het hele zaakje weer terug monteren.
Dan naar buiten rollen en ontluchten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2009 21:19 #767830 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
goed bezig..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 21:21 #767831 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Eerst gaf ik er de brui aan, de onderste veer (onder die van de handrem) zat onmundig vast.

Even later besloot ik dat er best wat meer kracht bij mocht, toen ging 't w?l.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2009 21:25 #767832 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
If force doesn't work... apply more force. (or use more leverage) :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2009 21:30 #767840 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
may the force be with you..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2009 20:17 #768011 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Godverdegodverdegodverde censurige censure censuur!!

W?t een CENSUURremleiding! Met geen MO-GE-LIJK-HEID los te krijgen! Zelfs met een sokkentang wil 'ie niet.

Ik heb het ding een rotschop van hier tot tokio verkocht en ga nu eerst eens een cooling down doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2009 20:59 #768032 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
sokkentang?? daar hebben ze toch speciale sleuteltjes voor:

www.elgersma-e-shop.nl/easyorderCatalog/...=CAT0&prdcod=7642604

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2009 21:05 #768037 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
ik weet wel een ouwe tang...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2009 22:28 #768082 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ach man, wat moet ik met zo'n prutsding ? la steeksleutel (maar wel bedankt voor de tip en het meedenken!).

Uiteindelijk hebben we het rotding losgekregen: de cilinder met remleiding en al door de ankerplaat gehaald, de sokkentang ?n waterpomptang op de remleiding gezet en met een derde griptang aan de cilinder zelf gedraaid. Na veel moeite kwam 'ie los.

Daarna ging het vlotjes. Kortom: de rem is gefikst! De aanhouder wint, blijkt maar weer.

Morgen gaat het ding als de wiedeweerga de schuur uit en ga ik de zooi ontluchten. Dan de carburateur erop, luchtfilter en al die andere rommel weer aansluiten, wassen (mag wel na 10 jaar stof happen) en inpakken/klaarmaken voor zondag.

Pfff, lange dag vandaag. Om 5 uur uit de veren om de koeien te melken, daarna 5 staldeuren geschuurd en geschilderd (gisteren ook al 5) en ook nog eens een metertje of 10 dakbeplating onder de regengoot geschilderd...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD