1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat prutsding is daar wel speciaal voor gemaakt....volvofiel;97528 schreef : Ach man, wat moet ik met zo'n prutsding ? la steeksleutel (maar wel bedankt voor de tip en het meedenken!).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
terwijl een steeksleutel op 2 vlakken van het zeskant grijpt, pakt zo'n sleutel over 5 van de 6 vlakken (en grijpt op alle hoeken)
het is dus eigenlijk een "ingezaagde zeskante ringsleutel"
dus in plaats van dit af te doen als een prutsding, durf ik de stelling wel aan dat ik hem met zo'n sleutel w?l in 1 keer losgekregen had.
ik gebruik die dingen namelijk al tijden, met veel plezier.
- V300 register
- Verbannen
-

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Een behoorlijk doorgeroeste moer die ook van binnen op de nippel vast zit is ook geen sleutel bestand. Geduld en tactische aanpak. En dan nog wat is de winst. De remcylinder was toch al kaduuk en de moer is niet meer goed te gebruik. Dan is het beter de tijd te besteden aan: controle staat remleiding. Als ie goed is, kniptang pakken, achter moer afknippen, andere zijde remleiding ontkoppelen, remleiding verwijderen, naar automaterialenzaak met remleiding (bijv Brezan), nieuwe moer met nieuw flensje laten zetten, en weer monteren. Daar wordt je uiteindelijk veel vrolijker van.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Als ik een middagje/avondje vrij heb wil ik een klusje doen. Als de auto niet meewerkt, heeft 'ie pech gehad.
Vandaag heb ik 'm gewassen, ontsteking vernieuwd (jaja, dat mag wel met zwarte bougies...) en de carburateur teruggebouwd.
Wat denk je? Starten - lopen!:worship:
Hij staat nu buiten, morgen nog effe paar plekjes bijwerken en inpakken voor zondag.
- V300 register
- Verbannen
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-