show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2009 22:35 #768263 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
niels eerst goed inpuiten met wd40, 5 minuten wachten en dan losdraaien. en anders een dakleerbrander gebruiken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2009 22:38 #768266 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Speciaal gereedschap pas ik voor, zo'n ding gebruik ik ??n keer en dan ligt het maar te verstoffen.

@ Johan: zondag gaan we de aandrijflijn vervangen, de huidige is kapoet en daarom rijdt 'ie niet.

Foto's en een filmpje volgen morgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2009 22:47 #768274 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Omdat zondag ook de elandrun is, daarom vroeg ik het mij af.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2009 22:51 #768276 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Neuh, ga ik niet heen. De DLS loopt slecht en ik heb haast met de GLS.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 11:14 #768314 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;97737 schreef : Speciaal gereedschap pas ik voor, zo'n ding gebruik ik ??n keer en dan ligt het maar te verstoffen.


Famous last words...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 12:05 #768327 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Hij blijft wel eigenwijs. :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 12:11 #768332 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ik heb al een keer flink vloekend onder de wagen gelegen omdat ik zo'n wartel niet los kreeg. Toen ik 'm los had kon ik de leiding ook vervangen en Murphy was erg wakker... de meest vervelend zittende leiding was degene die ik mocht aanvallen.

Overigens heb ik gemerkt dat die sleutels ook bij normaal kluswerk erg handig kunnen zijn. Vooral de 10-11 sleutel wordt regelmatig gebruikt als ik met een steeksleutel net te weinig grip heb en een ringsleutel net niet past. (dan is die hap net voldoende om die kleine tik te geven om 'm los te krijgen)

Kleine tip, haal voor de remmen standaard remleiding (rolletje van 10 m oid), wartelsetje en een set van die sleuteltjes (de maten die je nodig hebt) in huis. Dit is niet je eerste wagen waar je aan de remmen zit gok ik zo, maar de laatste zal het zeker niet zijn. Zit je budgetair minder, lang leve de verjaardagen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 13:29 #768356 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
ik heb zo'n setje liggen om flensjes aan remleidingen te maken, maar ik twijfel nog steeds of dat wel het goede is :D

bij de originele remleidingen is het niet alleen trompetvorm naar buiten, maar is de rand ook nog terug naar binnen omgevouwen. Ik zie nog niet helemaal hoe ik dat met die tools voor elkaar moet krijgen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 14:05 #768365 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Eerst de 'punt' van de klem gebruiken om het trompet deel te krijgen, gevolgd door een inzet stukje (rondje met pinnetje dat uit een schoteltje steekt) tussen de leiding en de 'punt' van de klem.

Het pinnetje steek je in de leiding en daarna met dezelfde klem goed aandraaien. Oefenen is noodzakelijk, om het kupje netjes rond te krijgen. (het is meer de scherpe rand afronden dan echt naar binnen vouwen)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2009 15:13 #768386 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Zo, wat foto's.

V??r het wassen, net uit de garage gerold (w?t een stof!):






Ja, een NIEUWE buitenspiegel. Heeft zo'n beetje 28 jaar in een gesloten verpakking gezeten. Kostte F60,60 (toen) en is getint en verkleinend. Hij ziet er echt nog uit als nieuw!


Gewassen en gestreken. Ik heb flink moeten poetsen om ook het hardnekkige stof eraf te krijgen.








Neerklapbare middenarmsteun. Lekker hoor, zit veel fijner.


En het filmpje.
[img


Zo te horen wordt het tijd dat de kleppen eens gesteld worden, ik hoor ze al lichtjes tikken volgens mij.
Iets voor een sleuteldag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD