show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2010 23:00 #841309 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
wil wel eens helpen om te vervangen inderdaad..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
27-07-2010 23:06 #841311 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Die dynamo is pas van vorig jaar 'nieuw', dus dat lijkt me sterk met zo weinig kilometers. Het lijkt me eerder het lange staan + afentoe lopen + iets oudere accu.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2010 23:10 #841312 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
nee, als het 'bolletje' helemaal gekleurd is, is de accu gewoon vol.

dus dan is meting van dynamospanning puur uit academische interesse :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2010 10:13 #841335 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvo freak;151000 schreef : wil wel eens helpen om te vervangen inderdaad..


Da's al lang gebeurd :D

Die accu komt uit een 850 en het was onbekend hoe lang 'ie daar al in zat. Aan de accu te zien al minstens 5 jaar.

Ik zette 'm vorig jaar in de 345 met de gedachte dat 'ie de winter waarschijnlijk niet meer zou halen, maar ik moest even een accu hebben voor het invoeren, apk e.d.. Vervolgens heeft hij dat gedoe in Frankrijk gewoon overleefd (de accu was zo leeg dat zelfs de tankmeter onderuit zakte), en afgelopen winter ook nog (ook het vele lange starten in de vrieskou, met dat benzinepomp-akkefietje).
Daarom dacht ik dat hij nu, na heel veel stilstaan, dan eindelijk de geest had gegeven.

Maar kennelijk is het een taaie rakker en heb ik de minpool gewoon niet vast genoeg gemept... :p
We zullen zien vrijdag!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-07-2010 19:44 #841390 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Haha zo is de accu in mijn auto al 10 jaar!!!! En heeft de eerste 8 jaar in de 240 gezeten, oftewel 3000 km in de zomer en de rest van het jaar eens per 2 weken lopen ofzo.... Niet kapot te krijgen :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2010 21:44 #841406 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Vandaag ben ik druk geweest (goh).

Ik heb de paravan en het achterpaneel 3x geplamuurd en kon het er 3x weer afhalen omdat de plamuur niet hard werd.
Daarop heb ik nog ??n poging gedaan en er extra veel verharder bijgedaan; dat hielp!

De paravan is strak (genoeg) en het achterpaneel ook. Ik heb zelfs de vouw er weer redelijk terug in gekregen!

Ik heb alles gauw nog even geprimed; morgen na m'n rij-examen ga ik beginnen met het spuiten. Dan hoop ik morgenavond de voorruit erin te kunnen zetten.

Het portier rechtsachter heb ik al weer opgebouwd. Ging best snel :D
Ik moet alleen dat deurgreeprubber nog even vervangen.

Morgen nog even doorbikkelen en dan lukt het wel om hem vrijdag de schuur uit te krijgen... de rest van het spuitwerk komt in augustus wel. Voorschermen, neus e.d. heb je zo vervangen. Zelfde geldt voor de dorpels; middagje werk en ze zijn strak.

Nu maar duimen dat ik morgen slaag... anders heb ik me voor niets zo gehaast :f

Edit: overigens ben ik nog wel op zoek naar de vulslang! Zijn die universeel te krijgen of moet ik weer op bepaalde adresjes wezen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2010 21:46 #841407 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
meestal moet verf minimaal 24 uitharden en daarna kun je het nog behandelen met een toplaag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2010 21:48 #841409 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
De lak hoeft niet helemaal uitgehard te zijn om de voorruit erin te zetten, volgens mij.

Overigens heb ik de raamranden ingesmeerd met de dikste, hardst stinkende Tectylzooi die ik kon vinden, dus roesten doet dat voorlopig niet meer.

Ik moet niet vergeten om morgen eerst nog even ruitrubberkit te halen om er zeker van te zijn dat de zaak waterdicht is. Lijkt me wel belangrijk.

Edit: mijn raammechanismeoperatie is geslaagd; het raampje rechtsachter gaat weer helemaal open en dicht! :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2010 21:52 #841411 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;151101 schreef : De lak hoeft niet helemaal uitgehard te zijn om de voorruit erin te zetten, volgens mij. :D


Dat is nieuw voor mij, maar ik weet ook niet alles......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-07-2010 22:03 #841419 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
succes morgen!

en waarom zo'n haast met die voorruit idd? Op die ene week komt het nu ook niet meer aan ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD