1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
- V300 register
- Verbannen
-
dus dan is meting van dynamospanning puur uit academische interesse :+
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
volvo freak;151000 schreef : wil wel eens helpen om te vervangen inderdaad..
Da's al lang gebeurd

Die accu komt uit een 850 en het was onbekend hoe lang 'ie daar al in zat. Aan de accu te zien al minstens 5 jaar.
Ik zette 'm vorig jaar in de 345 met de gedachte dat 'ie de winter waarschijnlijk niet meer zou halen, maar ik moest even een accu hebben voor het invoeren, apk e.d.. Vervolgens heeft hij dat gedoe in Frankrijk gewoon overleefd (de accu was zo leeg dat zelfs de tankmeter onderuit zakte), en afgelopen winter ook nog (ook het vele lange starten in de vrieskou, met dat benzinepomp-akkefietje).
Daarom dacht ik dat hij nu, na heel veel stilstaan, dan eindelijk de geest had gegeven.
Maar kennelijk is het een taaie rakker en heb ik de minpool gewoon niet vast genoeg gemept...

We zullen zien vrijdag!
- Mark Smeets
- Moderator
-

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik heb de paravan en het achterpaneel 3x geplamuurd en kon het er 3x weer afhalen omdat de plamuur niet hard werd.
Daarop heb ik nog ??n poging gedaan en er extra veel verharder bijgedaan; dat hielp!
De paravan is strak (genoeg) en het achterpaneel ook. Ik heb zelfs de vouw er weer redelijk terug in gekregen!
Ik heb alles gauw nog even geprimed; morgen na m'n rij-examen ga ik beginnen met het spuiten. Dan hoop ik morgenavond de voorruit erin te kunnen zetten.
Het portier rechtsachter heb ik al weer opgebouwd. Ging best snel

Ik moet alleen dat deurgreeprubber nog even vervangen.
Morgen nog even doorbikkelen en dan lukt het wel om hem vrijdag de schuur uit te krijgen... de rest van het spuitwerk komt in augustus wel. Voorschermen, neus e.d. heb je zo vervangen. Zelfde geldt voor de dorpels; middagje werk en ze zijn strak.
Nu maar duimen dat ik morgen slaag... anders heb ik me voor niets zo gehaast :f
Edit: overigens ben ik nog wel op zoek naar de vulslang! Zijn die universeel te krijgen of moet ik weer op bepaalde adresjes wezen?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Overigens heb ik de raamranden ingesmeerd met de dikste, hardst stinkende Tectylzooi die ik kon vinden, dus roesten doet dat voorlopig niet meer.
Ik moet niet vergeten om morgen eerst nog even ruitrubberkit te halen om er zeker van te zijn dat de zaak waterdicht is. Lijkt me wel belangrijk.
Edit: mijn raammechanismeoperatie is geslaagd; het raampje rechtsachter gaat weer helemaal open en dicht!

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
volvofiel;151101 schreef : De lak hoeft niet helemaal uitgehard te zijn om de voorruit erin te zetten, volgens mij.
Dat is nieuw voor mij, maar ik weet ook niet alles......
- Mark Smeets
- Moderator
-
en waarom zo'n haast met die voorruit idd? Op die ene week komt het nu ook niet meer aan