show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1982 Volvo 343 2.0 DLS
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-02-2009 13:58 #754713
door V300 register
Op eBay staat op dit moment een nieuwe carb voor een 360 (B19 of B200K dus). Ik weet niet hoe zeldzaam deze zijn, maar misschien toch het vermelden waard.
Helaas, hij is gewoon goed gepoetst... De advertentie zegt zelfs dat hij een defect heeft...
Beantwoord door V300 register in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
Helaas, hij is gewoon goed gepoetst... De advertentie zegt zelfs dat hij een defect heeft...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 17:06 #754760
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
DLS loopt nog steeds niet. Hij wil niet aanslaan.
Z.s.m. wordt de ontsteking vernieuwd en indien nodig de contactpunten vervangen/afgesteld.
Zowel Anjo als Jean-Luc hebben zich ingespannen om hem aan de praat te krijgen, maar 't is niet gelukt.
Z.s.m. wordt de ontsteking vernieuwd en indien nodig de contactpunten vervangen/afgesteld.
Zowel Anjo als Jean-Luc hebben zich ingespannen om hem aan de praat te krijgen, maar 't is niet gelukt.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 19:17 #754812
door 16673-dummy
Mwuhahaha, hij loopt weer:yesyes:
Weliswaar op drie poten en met een hoop gas, maar hij deed het! We hebben de contactpunten drooggef?hnt, toen de bougies goed schoongemaakt (in totaal wel drie keer ofzo, binnen een half uur) en toen gestart.
Ik hield met m'n hand op de carb de choke vast (zit geen kabel aan) alleen gaf 'ie op een gegeven moment backfire. Daar dat vlak naast m'n hand was en een flinke knal gaf, liet ik plots de choke los en sloeg 'ie weer af.
Afijn, morgen ontsteking vernieuwen en dan zien we wel verder. Het zal er wel op uitdraaien dat er iets bij de contactpunten afgesteld moet worden (= contacthoek afstellen?).
Weliswaar op drie poten en met een hoop gas, maar hij deed het! We hebben de contactpunten drooggef?hnt, toen de bougies goed schoongemaakt (in totaal wel drie keer ofzo, binnen een half uur) en toen gestart.
Ik hield met m'n hand op de carb de choke vast (zit geen kabel aan) alleen gaf 'ie op een gegeven moment backfire. Daar dat vlak naast m'n hand was en een flinke knal gaf, liet ik plots de choke los en sloeg 'ie weer af.
Afijn, morgen ontsteking vernieuwen en dan zien we wel verder. Het zal er wel op uitdraaien dat er iets bij de contactpunten afgesteld moet worden (= contacthoek afstellen?).
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 19:39 #754827
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
juah ik dacht al zoiets.
al is een matige ontsteking (want hij vonkte in principe wel al 100x beter als de blue special van stefan) nog geen reden voor een 10% hoog co. dus ik ben benieuwd wat de dls met deze carb doet voor de keuring.
backfire heeft te maken met het feit dat de ontsteking gewoon vervangen en nagesteld moet worden:+ leuk hea die klappen, of waren het niezen:+ bij een v8 wel eens met m'n handen op het luchtfilterdeksel zitten leunen, tot er een giga backfire kwam wat het luchtfilter uit elkaar deed klappen. dat was best ff schrikken en ik had daarna een lamme hand:)
al is een matige ontsteking (want hij vonkte in principe wel al 100x beter als de blue special van stefan) nog geen reden voor een 10% hoog co. dus ik ben benieuwd wat de dls met deze carb doet voor de keuring.
backfire heeft te maken met het feit dat de ontsteking gewoon vervangen en nagesteld moet worden:+ leuk hea die klappen, of waren het niezen:+ bij een v8 wel eens met m'n handen op het luchtfilterdeksel zitten leunen, tot er een giga backfire kwam wat het luchtfilter uit elkaar deed klappen. dat was best ff schrikken en ik had daarna een lamme hand:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-02-2009 20:39 #754845
door V300 register
Brakke ontsteking was toch wel de comclusie van de dag. En dat die Stromberg carburateurs fijne simpele dingen zijn.
Nog een conclusie was mijn brakke hoofd: aanrukken met speciaal gereedschap en het dan thuis hebben laten liggen..... Foei luc.
Wel een warm welkom bij de gastvrije familie Ruizendaal! En leuk om ineens 3 300's met B19A motoren bij elkaar te zien. Die Joost heeft toch een zeldzame verzameling auto's!
Nog een conclusie was mijn brakke hoofd: aanrukken met speciaal gereedschap en het dan thuis hebben laten liggen..... Foei luc.
Wel een warm welkom bij de gastvrije familie Ruizendaal! En leuk om ineens 3 300's met B19A motoren bij elkaar te zien. Die Joost heeft toch een zeldzame verzameling auto's!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 20:40 #754846
door 16673-dummy
Ja, er kwamen aardig wat ploffen en wolkjes uit de carburateur.
Echter spande de HR-83-PF van de zomer de kroon: daar kwam toen een gigantische steekvlam uit.
Maarre, met de carb van de GLS moet 'ie door de keuring komen ja. Dan schroef ik daarna de originele carb er weer terug op en maak ik m'n carb weer terug op de GLS.
Echter spande de HR-83-PF van de zomer de kroon: daar kwam toen een gigantische steekvlam uit.
Maarre, met de carb van de GLS moet 'ie door de keuring komen ja. Dan schroef ik daarna de originele carb er weer terug op en maak ik m'n carb weer terug op de GLS.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 20:42 #754847
door 16673-dummy
Huh? Een warm welkom? Je kreeg IJS man!
Ja, drie B19A's naast elkaar is heel leuk, maar het is nog meer lachen als ze het alledrie doen:+
Maar dat gebeurt vast nog wel een keer hoor.
Lucluc;88861 schreef : Wel een warm welkom bij de gastvrije familie Ruizendaal!
Huh? Een warm welkom? Je kreeg IJS man!

Ja, drie B19A's naast elkaar is heel leuk, maar het is nog meer lachen als ze het alledrie doen:+
Maar dat gebeurt vast nog wel een keer hoor.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-02-2009 20:45 #754850
door V300 register
Misschien Paultje er nog bij om het gezelschap compleet te krijgen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 20:52 #754856
door 16673-dummy

Ja, organiseren we een B19A-meeting.
De 343 GLS van Peter C. erbij en dan is het helem??l compleet:+

Ja, organiseren we een B19A-meeting.
De 343 GLS van Peter C. erbij en dan is het helem??l compleet:+
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-02-2009 12:15 #755119
door V300 register
ik heb het bij de EMW ook wel eens gehad, dat ik aan de ontsteking aan het prutsen was, en dat er ineens een complete wolk benzinedamp uit de carburateur terug naar buiten geblazen werd!
Moderators: Mark Smeets