1982 Volvo 343 2.0 DLS
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
De oude middendemper kan ik dan weer goed gebruiken; de pijp slijpen we eraf. Vervolgens slijpen we de rotte pijp van de GLS eraf en wordt de goede pijp van de DLS er weer aan vast gelast.
Schnappez-vous?
Edit:
Kan niet missen natuurlijk dat 'ie nog wat problems heeft. Als je hem start (koude motor) met choke uit, smoort hij als je wegrijdt. Uiteraard hebben we wat gespeeld met de choke, gaf alleen maar afslaan als gevolg.
Als je eenmaal een paar honderd meter hebt gereden is er niks meer aan de hand.
- V300 register
- Verbannen
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
volvomaniac;92852 schreef : Mooi man, kan die er de komende twee jaar weer tegen.
volvomaniac;93033 schreef : Zo zie je maar dat de apk keuring een moment opname is. Hij kan goedgekeurd zijn, en op het moment dat je de garage uit rijd mag de uitlat er ondervandaan vallen.
Lekker tegenstrijdig Johan. Even serieus: het is natuurlijk flauwekul om te zeggen dat een auto er met een nieuwe apk weer 1 of 2 jaar lang tegenaan kan. Als je zo met je auto omgaat wordt het natuurlijk nooit wat.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
punkazz;93313 schreef : Over dat smoren, daar heb je het vaker over gehad. Hoort dat niet een beetje bij een koude (benzine-)motor? (zonder choke ook nog eens)
Ik heb m'n broer even uitgehoord gisteren over dat smoren. Het lastige is dat ik het niet zelf kan 'voelen' namelijk.
Als de choke erop zit, smoort 'ie tussen 1000 en 2000 toeren. Maar toen ik 'm vroeg of 'ie de choke helemaal uit had, zei 'ie nee.
Ja, dat schiet ook niet op natuurlijk. Ik heb 'm gezegd dat hij eerst eens wat moet 'spelen' met de choke voor ik hier weer herrie ga schoppen.
- Mark Smeets
- Moderator
-

De 240 is nog met een choke, maar eerlijk gezegd gebruik ik die nooit. Ik geef gewoon iets meer gas bij het starten, en hou ook mijn voet een beetje op het gas in het begin. Het eerste stuk hoef ik toch nergens te remmen, hooguit als ik de oprit af moet, maar dan gebruik ik de handrem wel ff. Daarna blijft hij gewoon lekker lopen

EDIT: ok toegegeven, als hij echt last heeft van 'koude voeten', dan trek ik de choke een klein stukje uit, 30 - 40%, meer niet.
- V300 register
- Verbannen
-
Joost: de stromberg heeft twee instellingen voor verhoogd toerental afstellen (choke dus). Raadpleeg de vraagbaak en kijk of je dat beugeltje goed hebt staan. Als ik je verhaal zo lees, dan staat de hoogte van de naald nog niet goed, dus waarschijnlijk co2 niet goed afgesteld of niet op de juiste manier afgesteld. Blijft de olie in de carburateur, of loopt ie snel weg?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ohnee, de hele carburateur is van mijn GLS, maar er zit een nieuwe sproeier in. Eerst was het 8%.
Gek genoeg kon men jouw sleutel niet gebruiken tijdens het afstellen. Bij mij reageerde 'ie toch ?cht wel!
Afijn, als de nieuwe naald er is stellen we 'm opnieuw af.
Dat van de olie zal ik even bekijken.
Enne, zoals ik al zei, ik kan er niet in rijden dus ik moet 't doen met de verhalen van mijn broer. Ik heb 'm op het hart gedrukt die choke goed te gebruiken.
De garage heeft het stationair toerental lager afgesteld "omdat 'ie niet van de choke afkwam". Nouja. Als het weer wat beter wordt kijk ik er nog wel even naar.
Na het vele monteren/demonteren/half reviseren van die carburateur durf ik onderhand al wat meer:D
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
v0lv0freak;93347 schreef : Ben ik blij dat onze 360's injectie zijn, sleutel omdraaien en lopen maar
H?, ik zei niet dat dat bij de DLS niet zo was!

Ook in de stromende regen is het sleutel omdraaien en lopen. Toen ik vanmorgen m'n broer zag wegrijden geloof ik er niks van dat dat ding smoort.