Weer een 340 op de parkeerplaats!
- J. Ruiter
- Verbannen
-
gebruik een tandenborstel?volvofiel;72488 schreef : Oei! Dat ziet er mooi uit!:worship:
Trouwens, jouw poetstip ("gebruik een tandenborstel") werkte vandaag met uitstekend resultaat op de 343
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Werkt prima op plekken waar je lastig bij komt met je vingers zoals naden en randen, ook de type aanduidingen achterop en op de voorschermen heb ik er mee schoongemaakt in combinatie met Commandant.
Ik heb ook nog even een vraag: de lendesteunverstelknop ( alweer een leuk woord voor scrabble ) van de bestuurdersstoel zit scheef, deze heeft waarschijnlijk een behoorlijke tik gehad.
Heeft iemand wellicht een idee wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat het asje weer recht komt te staan?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gr; Wouter.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Het beste kun je de rugleuning aan de onderkant open maken (metalen krammetjes), het bandje loskoppelen, de knop verwijderen en een andere plaatsen.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Is de knop te verwijderen door het stukje kunststof/rubber uit het midden weg te halen, daar achter zit dan een schroef?
Gr; Wouter.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

De bevestiging van de knop aan de spanner wil nogal eens afbreken. De knop zit met een grove kunststof schroefdraad in een huls waar het bandje aan vastzit. Deze huls haakt volgens mij door de zijkant van de stoel heen.
Als het goed is gaat de knop alleen los van binnenuit, door het bandje van de knop af te haken. (maar dat weet ik niet meer zeker.)
- V300 register
- Verbannen
-
De metalen klemmetjes onder aan de bekleding wegknippen, hand erdoor, nieuwe knop erin en tie-wraps op de plaats van de klemmetjes terugplaatsen.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Nu is alleen bij mij de knop en het spangedeelte nog heel maar de kunststof beugel die om de stoelframe buis is vastgeschroefd blijkt in dit geval kapot waardoor de knop dus scheef ging staan bij het aanspannen omdat de kunststof beugel nog maar aan ??n kant bevestigd zat:
Maar eens even kijken of ik aan de afgebroken kant een metalen stripje kan schroeven en dan daarmee weer aan de buis van het stoelframe bevestigen.
Gr; Wouter
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Na het gebruikelijke spoelen/wassen/spoelen/drogen heb ik het reservewiel en de houder met krik enz er maar eens uitgehaald en het plaatwerk met commandant en daarna wax behandeld:
De krikhouder met toebehoren ligt nu te wachten op de schoonmaak/poetsbeurt:
Een leuk klusje voor komend weekend, net als de reparatie van de lendesteun op de GL stoel.
Word vervolgd.........:340:
Gr; Wouter.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-