anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
en nog leuk werk ook, schadetrekker in m'n 1tje opknappen en gelijk een beurt geven.
as zondag met een stel maten voor 11 dagen naar alanya in turkije! dat is mn vakantie:yeah:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
of rijd ie d'r gewoon netter op door een groter vacuum reserve?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
(ontkoppelknop bovenop versnellingspook indrukken, toerental verhogen naar 3500 rpm en dan vol gas+schakelaar los laten)
ik heb op 't moment een kapotte gaskabel, tenminste de kickdownschakelaar werkt niet. ik heb dat geel groene draadje hiervan aan de massa gehangen als tijdelijke oplossing. ik moet nu dus zelf de bergremschakelaar bedienen tijdens het rijden als kickdowneffect, maar doe je dat niet precies bij vol gas dan is het effect niet zo groot, 't is dus iets om handig mee te worden. wat ik merk:
- snellere acceleratie bij gebruik kickdown.
- met kickdown doortrekken tot 5000 toeren en vervolgens van de kickdown af maar nog wel gas gevend (half/3kwart gas) resulteerd in een dalende toerenteller (naar 4000 rpm) maar n?t zo'n verhogende snelheid als wanneer je de kickdown nog gebruikt.
- met kickdown tot 5000 toeren en vervolgens gas helemaal los is een zakkende toerenteller en een rustiger toerental op cruisesnelheid.
- zonder kickdown tijdens optrekken, rustiger lopen van de motor (scheelt 500 toeren)
je merkt gewoon dat de vario meer vacuum tot z'n beschikking heeft, en omdat nu de economymeter voor de terugslagklep staat zie ik weer precies hoeveel vacuum ik heb in m'n inlaatspruitstuk (vol vacuum bij gas los laten, geen vacuum bij vol gas)
ik zie alleen maar voordelen eigenlijk van zo'n tankje. al heb ik wel het idee dat hij alsnog wat kleiner mag zijn, dan is hij ook wat makkelijker te plaatsen.
op dit moment, geloof het of niet heb ik hem onder de bijrijdersstoel gepropt. (past n?t) je moet daarvoor al de achterste boutjes van de stoel verwijderen en dan de tank eronder schuiven, maar als ie eenmaal zit dan zit ie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 9
AvdAkker;63946 schreef : ...dan probeer ik alsnog een rechts links systeem te maken, demper op originele plek en van daaruit een T stuk met pijpen naar links en rechts en rvs sierstukken eraan...
Dat lijkt me vet! Een dubbele uitlaat:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Check, in het topic dat hij destijds zelf begonnen is en ik inmiddels gekaapt heb:
En zoals ik al zei, rood met zwart is da bomb, groen is voor japanners die aandacht te kort hebben

(sorry ik zal ophouden met mijn pleidooi Anjo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik lees dat dit een dubbel sierstuk is, (standaard demper zit er nog onder) maar met zo'n regengoot onder m'n auto wil ik op z'n minst de indruk wekken dat ik een 572 hemi onder m'n motorkap heb..
opzich ziet het er wel kinky uit eigenlijk:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

ik heb gisteren een 6.1 hemi verkocht met 431pk en 570nm koppel. Icm achterwielaandrijving is dat heel leuk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.