show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2008 23:59 #722014 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
netto ja, en een kratje bier erbij ook nog. enige nadeel is dat het gewoon in m'n vakantie is en ik hier geen extra vrije dagen voor krijg. maarja wat moet je thuis doen? beetje aan m'n volvo sleutelen of karpervissen, kost allebei geld, dan kun je toch beter nog even een paar daagjes geld verdienen?

en nog leuk werk ook, schadetrekker in m'n 1tje opknappen en gelijk een beurt geven.

as zondag met een stel maten voor 11 dagen naar alanya in turkije! dat is mn vakantie:yeah:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2008 09:46 #722016 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Waarvan je waarschijnlijk 10x zo verrot, onuitgerust en brak terugkomt dan dat je erheen bent gegaan:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2008 14:32 #722029 door V300 register
en hoe werkt t tankje nou? kun je nou nog agressiever optrekken?
of rijd ie d'r gewoon netter op door een groter vacuum reserve?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2008 16:55 #722046 door Anjo van den Akker
op droog asfalt met slippende banden optrekken lukt in ieder geval nog niet.
(ontkoppelknop bovenop versnellingspook indrukken, toerental verhogen naar 3500 rpm en dan vol gas+schakelaar los laten)

ik heb op 't moment een kapotte gaskabel, tenminste de kickdownschakelaar werkt niet. ik heb dat geel groene draadje hiervan aan de massa gehangen als tijdelijke oplossing. ik moet nu dus zelf de bergremschakelaar bedienen tijdens het rijden als kickdowneffect, maar doe je dat niet precies bij vol gas dan is het effect niet zo groot, 't is dus iets om handig mee te worden. wat ik merk:

- snellere acceleratie bij gebruik kickdown.
- met kickdown doortrekken tot 5000 toeren en vervolgens van de kickdown af maar nog wel gas gevend (half/3kwart gas) resulteerd in een dalende toerenteller (naar 4000 rpm) maar n?t zo'n verhogende snelheid als wanneer je de kickdown nog gebruikt.
- met kickdown tot 5000 toeren en vervolgens gas helemaal los is een zakkende toerenteller en een rustiger toerental op cruisesnelheid.
- zonder kickdown tijdens optrekken, rustiger lopen van de motor (scheelt 500 toeren)

je merkt gewoon dat de vario meer vacuum tot z'n beschikking heeft, en omdat nu de economymeter voor de terugslagklep staat zie ik weer precies hoeveel vacuum ik heb in m'n inlaatspruitstuk (vol vacuum bij gas los laten, geen vacuum bij vol gas)

ik zie alleen maar voordelen eigenlijk van zo'n tankje. al heb ik wel het idee dat hij alsnog wat kleiner mag zijn, dan is hij ook wat makkelijker te plaatsen.

op dit moment, geloof het of niet heb ik hem onder de bijrijdersstoel gepropt. (past n?t) je moet daarvoor al de achterste boutjes van de stoel verwijderen en dan de tank eronder schuiven, maar als ie eenmaal zit dan zit ie.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2008 21:14 #722082 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

AvdAkker;63946 schreef : ...dan probeer ik alsnog een rechts links systeem te maken, demper op originele plek en van daaruit een T stuk met pijpen naar links en rechts en rvs sierstukken eraan...

Dat lijkt me vet! Een dubbele uitlaat:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2008 21:23 #722084 door V300 register
Dat heeft de vorige eigenaar van mijn auto er ook onder gehad, zal eens kijken of ik daar nog een foto van kan vinden...

Check, in het topic dat hij destijds zelf begonnen is en ik inmiddels gekaapt heb:

En zoals ik al zei, rood met zwart is da bomb, groen is voor japanners die aandacht te kort hebben :P
(sorry ik zal ophouden met mijn pleidooi Anjo ;) )

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2008 23:00 #722093 door Anjo van den Akker
over japanners die aandacht tekort hebben gesproken, net een blitz uitlaat onder een honda crx.

ik lees dat dit een dubbel sierstuk is, (standaard demper zit er nog onder) maar met zo'n regengoot onder m'n auto wil ik op z'n minst de indruk wekken dat ik een 572 hemi onder m'n motorkap heb..

opzich ziet het er wel kinky uit eigenlijk:D

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2008 23:39 #722099 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
een 572? dat is meteen wel een hele flinke jongen... :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2008 23:59 #722106 door Anjo van den Akker
daarom klopt m'n post achteraf nieteens, met een 572 hemi kun je zowieso je motorkap niet meer dichtdoen. ook moet je afscheid nemen van je kachel en je rechtervoet moet je na verbouwing van de tunnel maar in je nek leggen. verder zal het waars wel passen..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-08-2008 10:38 #722116 door V300 register
O joh alles kan... :D

ik heb gisteren een 6.1 hemi verkocht met 431pk en 570nm koppel. Icm achterwielaandrijving is dat heel leuk :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC