343 DL special '77
- Robbert Jan
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
danpy;28984 schreef : Als je handig bent knutsel je dus iets dat bij gas los EN toeren > 1250 = 0V
of je koopt een jonge 340, die heeft deze 'fuel cutoff' schakeling zo'n beetje standaard.
dacht dat het bij de B14.4S ook in eerdere jaren al voorkwam.
2 liter injectie heeft bij correct afgestelde smoorklepschakelaars ook deze functie.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Toen mijn brulpijp er nog onder zat gaf ik bij afremmen op de motor altijd een heel klein beetje gas bij zodat ie nog wel afremde... maar ook lekker nabulderde...
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Kheb vandaag de hele auto van binnen en van buiten gepoetst. Erg netjes nu

Nog iets leuks:
Ik heb de linkse stoel...Maar die rechtse variant is natuurlijk ook wel erg gaaf...
Na het poetse ook de chocolip nog even afgespoten. Doet me toch wel zeer elke keer om dat ding weer om de hoek te moeten zetten (mag niet voor de deur, is te lelijk...) Daar om de hoek vertrouw ik voor geen meter, en hij word elke keer weer ondergescheten vanwege de bomen daar...Wil er toch wel erg graag een ander plekje voor

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;29008 schreef : hm, meningen verschillen hierover. Ik vind het wel mooi, en tevens iets aparts, en daar ben ik wel van.
I agree on that

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
De mooie rooie is niet lief geweest vandaag: Naast gestotter onderin toeren en slecht opschakelen, had ik net iets niet vets: Ik reed over een hobbelig weggetje in een woonwijk, plots een hoop geschraap en gerammel... Meteen gestopt en gekeken...Niets hangt onder de auto....verbeelde ik het me nou? stukje verder gereden...Nog eens goed kijken...
De vario is losgekomen op de een of andere manier. De rechterpoulie hangt op het oog ong. 5cm lager als de linkerpoulie. De poulie schraapte tegen de variokap, en dat maakte geluid. Wat het precies is ga ik morgen even bekijken, heb hem maar rustigaan naar mn werk doorgereden. Was gelukkig vlakbij.
Aangezien ik die vario toch eigenlijk al helemaal zat ben (slecht opschakelen, eenmaal opgeschakelt opgeschakelt blijven, verbruik, slechte riemen enzovoorts...) hebk min of meer besloten toch voor de handbak te gaan. Alleen nu moet het dan waarschijnlijk iets sneller...
Ik heb dus nodig: vliegwiel, koppeling, drukgroep, koppelingshuis, centrale aandrijfas(?) bak incl. schakelstang en ophangbeugels, 2 steekas/aandrijfassen. Zie ik nog wat over het hoofd?
Nu wil ik uiteraard wel de beste upgrade hebben. Ik heb al een 5bak, dus die komt er ook onder. Maar eventuele upgrades van het ontstekingssysteem (vanwege vliegwiel ed.) zijn ook van belang. Tips & trics zijn heeel erg welkom, want ik ben er zelf nog niet echt in thuis...