Mijn Volveau 340
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Het vliegwiel kwam los met zeven stompjes van bouten eraan. Anjo heeft de resten met veel geduld uit het schroefdraad gepeuterd, maar ??n draad had dusdanig schade opgelopen dat het restant van die bout niet meer naar buiten wilde. Uiteindelijk besloten om zes van de zeven bouten vast te maken met de Loctite 'voor de ernstigste gevallen'. We zien wel. De vervolgschade bleek mee te vallen. Het vliegwiel hebben we vervangen want daar waren de tandjes wat afgevijld, maar de koppelingsplaat was gewoon heel. Alleen de veertjes waren kortstondig geraakt door de losgekomen bouten.
Toch blij dat het kreng weer rijdt. We zijn nog vergeten de vliegwielafdekplaat erop te zetten... dat wacht maar tot de volgende sleuteldag. En zo gaat het voort :+
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
verder lijkt die auto wel een besmettelijke ziekte, onder het motto "let's teach this bitch a lesson, BIG TIME" gingen we aan de slag, maar al op de heenweg moest mijn auto het met een afgescheurd sleepoog en wat schade aan de achterkant bekopen, allemaal voor een focking eend (ik rem dus NOOOIT meer voor beesten!); ben blij dat ik met dat rode hok gegaan was:y:
blij dat ie weer rijd niels, dat ie het dit keer maar wel lang vol mag houden :yesyes:
(je kan ook een poll maken, what's the next object to fail??:humor:)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik ben benieuwd of dit forum zoveel mogelijkheden ondersteunt ... :nono:AvdAkker;129151 schreef : (je kan ook een poll maken, what's the next object to fail??:humor:)
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Het positieve hieraan is dat je wel een steeds beter inzicht krijgt in de auto en de techniek, en sowieso natuurlijk de fysieke hulp van Anjo hierbij en de morele steun op het forum.
Eigenlijk ben je best een "rijk" man met zo'n mooie daf erbij!
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als je de startmotor aan de bekabeling laat hangen heeft dat kleine connectortje van die blauw/gele draad op de solenoid de neiging om half los te komen, de eerste de beste lange rit trilt ie verder los en dan start ie niet..
kan ook zijn dat die geen goed contact meer maakt doordat de connector wat mee verschoven is toen ie hing
als ik er aan denk duw ik hem even opnieuw erop zodat ik weet dat ie goed zit:+