show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Blue Special No. 2 van Steven (ex)

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2009 00:55 #804117 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
kijk dat is snel gefikst!! hardstikke goed

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2010 12:35 #817306 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
Zojuist de ontsteking weer aangepakt. Volgens het aantal kilometers was het nog niet nodig, maar de rotor was echt aan vervanging toe zo bleek net, het contactvlak was bijna helemaal weggebrand. Krijg je met die goedkope meuk van Facet. Om de 5000km vervangen dus. Nu eindelijk ook de juiste lengte bobinekabel gevonden.

Even voor de handigheid zet ik hier de artikelnummers neer waarmee je bij Brezan zo aan kunt kloppen. Geldt dus alleen voor oud type verdeler(kap) met schroefjes.

Verdeelkap: 2.7566PHT
Rotor: 3.7595RS
Bobinekabel: 34-60 (CAROL SILIC. 60 cm)
Bougiekabelset: 4.9332
Bougies: NGK BPR6E

NB: Bougiekabelset is met de korte bobinekabel, maar setje is goedkoper dan vier losse bougiekabels.

edit: De BPR6E was volgens de man niet ontstoord, specifiek naar gevraagd, maar ik twijfel daaraan. Ik lees op internet dat het gewoon een oude/alternatieve versie van de BPR6ES is en die is ontstoord....volgens dit forum is de BP6ES niet ontstoord.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2010 13:32 #817310 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
Dit vond ik wel interessant:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-02-2010 15:05 #817317 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
Hee handig zeg, ik heb hier de BPR6ES liggen om samen met de andere nieuwe ontstekingsdelen te monteren dit voorjaar, dat word dan dus:

B: 14mm thread diameter
P: Projected insulator type
R: Resistor type
6: Relatief koude bougie (bereik van 9)
E: 19mm Thread reach

S: standard 2.5mm diameter center electrode

Weet er ook iemand wat P en R betekenen?

Gr; Wouter.

P.S: sorry dat ik jouw topic een beetje "kaap" met deze vraag Steven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 15:28 #817320 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
Google is je vriend!

De P van projected insulator bedoel je:
www.ngksparkplugs.com/docs/tech/Racing_S...nce_Applications.pdf
De R van Resistor Type wordt hier prima uitgelegd:
faq.f650.com/FAQs/SparkPlugFAQ.htm

Nog wat info:
www.ngksparkplugs.com/docs/racing_catalog.pdf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-02-2010 16:33 #817329 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
Hahaha ja Google is je vriend, zeker weten en bedankt voor de links Jeroen.

Het leek me wel alleen wel aardig om de vraag hier te stellen omdat de gegeven antwoorden dan meteen voor alle forum bezoekers te lezen zijn.

Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2010 17:34 #817336 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
ik heb trouwens bij de voorbereidingen van de cursus een aardig documentje gevonden met een heel gevarieerd aantal NGK bougie types voor alle uitvoeringen (waarbij wel de BPR6ES of de BP6ES als alternatieven genoemd worden)

kan het nu zo gauw niet terugvinden natuurlijk :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2010 22:47 #817384 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
Maar ik kan niet uit het schema afleiden als de S wegvalt, wat dat betekent.

Trouwens, het is weer heerlijk rustig als ik voor een stoplicht stilsta. Wat een verschil maakt het elke keer weer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2010 23:08 #817397 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)

punkazz;124902 schreef : Ja hoor, het is de hoofdremcilinder. De wielremcilinders achter waren nog (net) ok. Dus dat komt de volgende keer.

hm, dit was ik alweer een beetje vergeten, maar ik heb nu wel al een tijdje het idee dat de auto achter nauwelijks meer remt. Laatst een halve noodstop moeten maken en alleen de voorwielen blokkeerden. Is dat normaal?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2010 00:00 #817402 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
Ik zou die WRC's wel even nakijken.... want als ze gaan lekken en te ernstig lekken moet je straks ook je voerringen misschien vervangen terwijl dat anders niet nodig was. En ze kosten je de kop niet. En vervangen zou je misschien ook zelf kunnen? Zo niet woont er een hele handige jongen bij je in de buurt. Benschop heet dat gehucht geloof ik, en binnenkort heeft hij weer een setje WRC's op voorraad :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD