Blue Special No. 2 van Steven (ex)
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Afijn, ik zou de GPL zeker bewaren! Die andere met gas op kenteken kan je makkelijk verkopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar ik denk dat die pekelhoudend ijzer had ofzo. Die ging zelfs in de zomer hard achteruit:p
Ik zeg n moderne daily (ik rij v40 tegenwoordig, lelijke nepvolvo, maar t rijd goed!) en n leuke hobbybak in de schuur. De nieuwe wagentjes kunnen er gewoon beter tegen.
Je kunt nog ns kijken voor n 86er 7 serie, die zijn gegalvaniseerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Dan moet je je dat wel kunnen veroorloven... Als de kosten voor het lassen/gedeeltelijk restaureren al te hoog zijn is een "moderne" auto waarschijnlijk ook te duur? Voor een goede V40 (en ook voor een goede 700) ben je wel een paar duizend euro kwijt en zowel een V40 als een 700 is ook weer duurder in het onderhoud dan een 300.Pistonpen paultje;152862 schreef : Ik zeg n moderne daily (ik rij v40 tegenwoordig, lelijke nepvolvo, maar t rijd goed!) en n leuke hobbybak in de schuur. De nieuwe wagentjes kunnen er gewoon beter tegen.
Je kunt nog ns kijken voor n 86er 7 serie, die zijn gegalvaniseerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Ik kan je keuze goed begrijpen. Ik denk dat jou auto's qua vloer er ongeveer zo uit zien zoals die van mij? En ik wil niet weten wat het me had gekost als ik dat had moeten laten doen wat pap nu allemaal doet.... Nu kost het me niks, op de materiaal kosten na. Dan duurt het maar iets langer...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ps. En met n moderne auto heb je alleen wegenbelasting extra. Onderhoud kan nooit veel hoger worden. Je kunt pech hebben. Maar ik denk dat iedereen hier jaloers zal zijn wat m'n v40 tot nu toe in 30dkm aan onderhoud heeft gekost.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Ik mis mijn 740 nog wel eens. Stiekem zat ik laatst te kijken naar een V70 op G3, maar ik werd al gauw wakker uit dit slaapwandelen op internet. Ik heb immers voldoende auto's, ook op gas, die ik prima zelf kan onderhouden. Een V70 is andere koek. Ik onderhoud ze wel voor anderen, maar dan in zeer nauwe samenwerking met een garage. Zowiezo zijn onderdelen voor deze nieuwe types stikduur (bijv. gasinjector: 140 euro, sensor uitlaat: 120 euro, interieurfilter (voor je eigen veiligheid): 45 euro, etc. etc.
Ik rijd niet veel km daarom kan ik nog volstaan met daily 343/340/360. Alhoewel JL en Frits laten zien dat veel km ook geen probleem hoeft te zijn, mits tijdig onderhoud.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Een V40 heb je inderdaad voor 2 of 3 mille... maar is hij dan ook goed? Dan bedoel ik dat je er voorlopig niet nog zo'n bedrag tegenaan moet gooien voor allerlei kleine of grotere dingetjes? Voor dat bedrag heb je zeker ook een goede 740. Je kunt daarvoor ook flink wat laswerk aan de Blues Brothers laten doen, maar dan nog... 2-3 mille is gewoon erg veel geld als je geen vaste baan hebt en niet meer thuis woont.
Een goedkope Jap voor een paar honderd euro lijkt me een betere pekelhapper... Mijn broertje heeft jaren Mazda's en Toyota's van een paar honderd euro gereden zonder echte problemen. Als er grote kosten aankomen kun je hem gewoon wegbrengen of inruilen als je er niet aan gehecht bent.
De keuze is aan Steven, ik waarschuw alleen maar voor de mogelijke kosten van grotere en nieuwere auto's. (al denk ik dat hij dat zelf ook wel kan bedenken :+)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Niemand die de advertenties bekijkt?huysmans;152854 schreef : Is stalling in schuiven een optie? Al was het maar tot je een koper voor de set hebt. (Niet iemand binnen de club die even ruimte heeft hiervoor?)

Ik weet niet wat ik wil. Wil inderdaad best graag een 740 van 86 ofzo (duur). Maar ook wel een jongere 340, vanwege het makkelijke onderhoud. Eigenlijk komt het hier op neer: of een goedkoop barrel dat ik bij de eerste dikke rekening naar de sloop kan/durf/wil brengen zonder mij daar schuldig over te voelen, of gewoon een goede die ik qua roest voorlopig niet hoef bij te houden. Wat daartussenin zit ben ik een beetje zat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.