show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Blue Special No. 2 van Steven (ex)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2010 08:11 #843102 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
Is stalling in schuiven een optie? Al was het maar tot je een koper voor de set hebt. (Niet iemand binnen de club die even ruimte heeft hiervoor?)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2010 09:08 #843104 door V300 register
Jammer Steven, maar een jonge 340 blijf je toch wel rijden? Eentje zonder al te veel roest, waar je nog lange tijd mee vooruit kan, door alleen maar goed te poetsen en onderhoud bij te houden?

Afijn, ik zou de GPL zeker bewaren! Die andere met gas op kenteken kan je makkelijk verkopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2010 10:26 #843110 door V300 register
Dit is ook de reden dat ik afgelopen winter besloten heb om niet met een oldtimer in de winter te gaan rijden. Heb gezien bij de 343 hoeveel n beetje pekel doet, later bij de 360 en de BMW van m'n ex. De amazone heeft nooit pekel gezien in mijn bezit.
Maar ik denk dat die pekelhoudend ijzer had ofzo. Die ging zelfs in de zomer hard achteruit:p

Ik zeg n moderne daily (ik rij v40 tegenwoordig, lelijke nepvolvo, maar t rijd goed!) en n leuke hobbybak in de schuur. De nieuwe wagentjes kunnen er gewoon beter tegen.

Je kunt nog ns kijken voor n 86er 7 serie, die zijn gegalvaniseerd.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2010 10:42 #843112 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
Balen Steven! Het was zo'n mooie combinatie! Als het geld er gewoonweg niet is houdt het op, ik ken het gevoel van toen ik mijn Daf 66 Marathon 1300 Coup? moest verkopen...:(

Pistonpen paultje;152862 schreef : Ik zeg n moderne daily (ik rij v40 tegenwoordig, lelijke nepvolvo, maar t rijd goed!) en n leuke hobbybak in de schuur. De nieuwe wagentjes kunnen er gewoon beter tegen.

Je kunt nog ns kijken voor n 86er 7 serie, die zijn gegalvaniseerd.

Dan moet je je dat wel kunnen veroorloven... Als de kosten voor het lassen/gedeeltelijk restaureren al te hoog zijn is een "moderne" auto waarschijnlijk ook te duur? Voor een goede V40 (en ook voor een goede 700) ben je wel een paar duizend euro kwijt en zowel een V40 als een 700 is ook weer duurder in het onderhoud dan een 300.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
18-08-2010 11:10 #843113 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
Valt toch best mee? Een V/S40 heb je al voor 2 of 3 mile. Een leuke 850 T5 kost ook niet veel meer tegenwoordig, maar die zijn wat duurder in onderhoud, zeker als je niks zelf kunt.

Ik kan je keuze goed begrijpen. Ik denk dat jou auto's qua vloer er ongeveer zo uit zien zoals die van mij? En ik wil niet weten wat het me had gekost als ik dat had moeten laten doen wat pap nu allemaal doet.... Nu kost het me niks, op de materiaal kosten na. Dan duurt het maar iets langer... ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2010 11:13 #843114 door V300 register
Dat onderhoud ben ik niet met je eens jeroen. Een 740 kost nauwelijks tot niks meer dan een 300. Als je n goeie 740 met n matige 343 vergelijkt dan is die 7 serie zelfs veel goedkoper..

Ps. En met n moderne auto heb je alleen wegenbelasting extra. Onderhoud kan nooit veel hoger worden. Je kunt pech hebben. Maar ik denk dat iedereen hier jaloers zal zijn wat m'n v40 tot nu toe in 30dkm aan onderhoud heeft gekost.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
18-08-2010 11:15 #843115 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
Ik denk dat jeroen de materiaal prijzen bedoeld. Maar als je een ongeblazen redblock met injectie hebt, dan heb je bijna geen onderhoud, op wat standaard dingen na.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2010 11:23 #843118 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
Daar heeft Paul wel gelijk in. De eerste series 740'tigs zijn goed te onderhouden en onderdelen zijn veel voorradig en met latere uitwisselbaar.

Ik mis mijn 740 nog wel eens. Stiekem zat ik laatst te kijken naar een V70 op G3, maar ik werd al gauw wakker uit dit slaapwandelen op internet. Ik heb immers voldoende auto's, ook op gas, die ik prima zelf kan onderhouden. Een V70 is andere koek. Ik onderhoud ze wel voor anderen, maar dan in zeer nauwe samenwerking met een garage. Zowiezo zijn onderdelen voor deze nieuwe types stikduur (bijv. gasinjector: 140 euro, sensor uitlaat: 120 euro, interieurfilter (voor je eigen veiligheid): 45 euro, etc. etc.

Ik rijd niet veel km daarom kan ik nog volstaan met daily 343/340/360. Alhoewel JL en Frits laten zien dat veel km ook geen probleem hoeft te zijn, mits tijdig onderhoud.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2010 11:33 #843120 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
Ik heb zelf een 940 ?n een 740 gehad en het onderhoud is zeker duurder. Qua motor valt het wel mee, dat is bij een N/A gelijk aan een 300 buiten falende computers en Lambdasondes (? 100,-), maar alle andere delen zijn zeker duurder. Een Turbo heeft nog iets meer onderhoud en delen die kapot gaan (koelwaterslang naar motor met aftakkiung naar turbo: ?100,- kan ik me herrinneren) Als er iets aan een V40 kapot gaat zal dat ook zeker duurder zijn als bij een 300 (en waarschijnlijk ook duurder dan een 700). Vrienden van mij hebben een V40 veur w?nig gekocht, maar de aanschafprijs is al weer een keer over de kop gegaan... Hetzelfde geldt voor 850's. Er zit nog veel meer handel in onderdelen voor een luxere of nieuwere auto. Vandaar dat alles wat/veel duurder is. Je krijgt er natuurlijk wel veel meer auto voor terug.

Een V40 heb je inderdaad voor 2 of 3 mille... maar is hij dan ook goed? Dan bedoel ik dat je er voorlopig niet nog zo'n bedrag tegenaan moet gooien voor allerlei kleine of grotere dingetjes? Voor dat bedrag heb je zeker ook een goede 740. Je kunt daarvoor ook flink wat laswerk aan de Blues Brothers laten doen, maar dan nog... 2-3 mille is gewoon erg veel geld als je geen vaste baan hebt en niet meer thuis woont.

Een goedkope Jap voor een paar honderd euro lijkt me een betere pekelhapper... Mijn broertje heeft jaren Mazda's en Toyota's van een paar honderd euro gereden zonder echte problemen. Als er grote kosten aankomen kun je hem gewoon wegbrengen of inruilen als je er niet aan gehecht bent.

De keuze is aan Steven, ik waarschuw alleen maar voor de mogelijke kosten van grotere en nieuwere auto's. (al denk ik dat hij dat zelf ook wel kan bedenken :+)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2010 12:13 #843126 door V300 register

huysmans;152854 schreef : Is stalling in schuiven een optie? Al was het maar tot je een koper voor de set hebt. (Niet iemand binnen de club die even ruimte heeft hiervoor?)

Niemand die de advertenties bekijkt? :D

Ik weet niet wat ik wil. Wil inderdaad best graag een 740 van 86 ofzo (duur). Maar ook wel een jongere 340, vanwege het makkelijke onderhoud. Eigenlijk komt het hier op neer: of een goedkoop barrel dat ik bij de eerste dikke rekening naar de sloop kan/durf/wil brengen zonder mij daar schuldig over te voelen, of gewoon een goede die ik qua roest voorlopig niet hoef bij te houden. Wat daartussenin zit ben ik een beetje zat.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC