show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Blue Special No. 2 van Steven (ex)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-02-2010 10:01 #817411
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
Meestal kost een WRC laten vervangen niet meer dan ? 20 a 25,- per stuk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-02-2010 00:38 #817535
door V300 register
maar er zit natuurlijk wel een remdrukbegrenzer in het remsysteem die kapot kan gaan waardoor de achterremmen helemaal niks meer doen.
dat zou bij de APK naar boven moeten komen iig.
wel is het normaal dat de voorwielen eerder blokkeren. veiligheid.
dat zou bij de APK naar boven moeten komen iig.
wel is het normaal dat de voorwielen eerder blokkeren. veiligheid.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-02-2010 14:32 #817581
door V300 register
Inderdaad, als de achterwielen blokkeren terwijl de voorwielen nog grip hebben ga je achterstevoren. Remsystemen zijn daarom vaak zodanig ingericht dat de voorwielen w?l kunnen blokkeren en de achterwielen niet/nauwelijks.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-02-2010 22:34 #817689
door V300 register
Als je is enorm hard gaat en lomp terugschakelt in een bocht wil een wieletje wel even blokkeren
. Maar met vario gaat dat lastig geloof ik
.

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-02-2010 08:56 #817717
door V300 register
Als het ijzelt, en je rijdt 30 km/u, en je doet dan ineens gas los, remt een vario zo hard op de motor dat de achterwielen blokkeren. Althans, dat gebeurde bij mij vorige week. Resultaat was een slingerende achterkant, geen fijn idee met tegenliggers..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-08-2010 13:34 #842931
door V300 register
Nou, morgen wegbrengen, volgende week APK. Ben benieuwd, wordt vast weer een dikke rekening, mede doordat ik zelf al een lijstje met opmerkelijke dingen heb samengesteld:
- olie verversen, kleppen stellen
- WRC's achter waarschijnlijk / remmen lopen (soms) iets aan
- kmtellerkabel fixen
- contactpunten en condensator (+ afstelling)
- roest onderkant
- matig stationair lopen
- laswerk onder reservewiel
- (rubbertje) vuldop
- stuurinrichting kraakt en piept bij droog weer
- thermostaat
- olie verversen, kleppen stellen
- WRC's achter waarschijnlijk / remmen lopen (soms) iets aan
- kmtellerkabel fixen
- contactpunten en condensator (+ afstelling)
- roest onderkant
- matig stationair lopen
- laswerk onder reservewiel
- (rubbertje) vuldop
- stuurinrichting kraakt en piept bij droog weer
- thermostaat
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-08-2010 13:45 #842933
door V300 register
Onlangs wel het (vacu?m)slangetje vanaf de verdeler naar de carb vervangen (ik had de oude nog liggen van BS1). Zucht, weer vergeten waar die voor is....
edit: laat maar, alweer teruggevonden. Ik heb zo'n idee dat het probleem daar (verdeler) zit met matig stationair lopen. Beetje pingelen en onregelmatig verval/herstel in stationaire toeren, maar ook een hele lichte schommeling bij constante snelheid. De 'deotest' leverde niets op. Vandaar dat de contactpuntjes/afstelling vervangen/gecheckt moeten worden.
edit: laat maar, alweer teruggevonden. Ik heb zo'n idee dat het probleem daar (verdeler) zit met matig stationair lopen. Beetje pingelen en onregelmatig verval/herstel in stationaire toeren, maar ook een hele lichte schommeling bij constante snelheid. De 'deotest' leverde niets op. Vandaar dat de contactpuntjes/afstelling vervangen/gecheckt moeten worden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-08-2010 18:54 #843059
door V300 register
Ontzettend naar bericht net. De auto heeft de winter extreem slecht doorstaan. Vorig jaar was er namelijk nog maar weinig aan de hand. Er heeft water in gestaan. Kun je nagaan hoe hard dat gaat met die oudjes, zo hard dat het me toch weer verbaasd.
De hele onderkant tussen/bij de kriksteunen is rot en moet opnieuw gereconstrueerd worden. Plus nog een heleboel kleine dingetjes en wat minder kleine dingetjes, veerpoten e.d. Dit kost zoveel geld dat ik dat niet kan betalen. Ik ben nu nog aan het nadenken over wat er gaat/moet gebeuren, maar het ziet er slecht uit.
to be continued.
De hele onderkant tussen/bij de kriksteunen is rot en moet opnieuw gereconstrueerd worden. Plus nog een heleboel kleine dingetjes en wat minder kleine dingetjes, veerpoten e.d. Dit kost zoveel geld dat ik dat niet kan betalen. Ik ben nu nog aan het nadenken over wat er gaat/moet gebeuren, maar het ziet er slecht uit.
to be continued.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-08-2010 19:44 #843062
door V300 register
Afijn, ik ben nu (eindelijk) zo ver dat ik de zeldzame oudjes met rust ga laten :cry3:
Hoewel ik me niet schaam dat ik beide heb aangeschaft...Deze stond al bijna op de sloop en van de ander heb ik lang kunnen genieten zonder dat de carrosserie nou zo heel veel achteruit is gegaan (was al slecht).
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik deze auto's niet langer kan onderhouden. Ik zat er al te diep in eigenlijk....Ik ben ze niet waard. Misschien over een paar jaar als ik een vaste baan heb, dat ik de middelen heb om er ??n aan te schaffen.
Ik baal echt als een stekker dat het NU komt. Mokerslag. Ik praat over meer dan enkele honderden euro's namelijk...d??r heb ik nooit echt problemen mee gehad, dat wist ik en accepteerde ik, omdat ik zelf niks kan. Maar dit. Ik had allemaal toekomstplannen met name met deze auto. Maar ik moet nu realistisch zijn. Zelfs al zou iemand het voor de helft minder kunnen doen, dan nog is het een aanzienlijk recordbedrag voor mij.
Ipv deze reparatie kan ik ??n hele mooie andere Volvo kopen. En dat ga ik doen ook. En het klinkt gek, maar daar heb ik eigenlijk ook wel weer zin in.
Eerst was ??n auto een zorgenkindje, nu twee. Dat is me teveel. Eigenlijk sowieso, twee auto's is me teveel.
Nu zit ik met twee ouwe Blue Specials die ik een waardige demontage of restauratie gun en daar ga ik nu mijn best voor doen.
Misschien komt het voor jullie plotseling, maar ik zit er al een hele tijd mee. Dit was de druppel die misschien wel nodig was. Liefde maakt blind.
PB voor suggesties. Frontspoiler blijft bij mij *boer met kiespijn smiley*.
Uiteraard zal ik niet van het toneel verdwijnen. Maar het is niet zeker of ik weer een 300 zal kopen. Er is zoveel moois.
Hoewel ik me niet schaam dat ik beide heb aangeschaft...Deze stond al bijna op de sloop en van de ander heb ik lang kunnen genieten zonder dat de carrosserie nou zo heel veel achteruit is gegaan (was al slecht).
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik deze auto's niet langer kan onderhouden. Ik zat er al te diep in eigenlijk....Ik ben ze niet waard. Misschien over een paar jaar als ik een vaste baan heb, dat ik de middelen heb om er ??n aan te schaffen.
Ik baal echt als een stekker dat het NU komt. Mokerslag. Ik praat over meer dan enkele honderden euro's namelijk...d??r heb ik nooit echt problemen mee gehad, dat wist ik en accepteerde ik, omdat ik zelf niks kan. Maar dit. Ik had allemaal toekomstplannen met name met deze auto. Maar ik moet nu realistisch zijn. Zelfs al zou iemand het voor de helft minder kunnen doen, dan nog is het een aanzienlijk recordbedrag voor mij.
Ipv deze reparatie kan ik ??n hele mooie andere Volvo kopen. En dat ga ik doen ook. En het klinkt gek, maar daar heb ik eigenlijk ook wel weer zin in.
Eerst was ??n auto een zorgenkindje, nu twee. Dat is me teveel. Eigenlijk sowieso, twee auto's is me teveel.
Nu zit ik met twee ouwe Blue Specials die ik een waardige demontage of restauratie gun en daar ga ik nu mijn best voor doen.
Misschien komt het voor jullie plotseling, maar ik zit er al een hele tijd mee. Dit was de druppel die misschien wel nodig was. Liefde maakt blind.
PB voor suggesties. Frontspoiler blijft bij mij *boer met kiespijn smiley*.
Uiteraard zal ik niet van het toneel verdwijnen. Maar het is niet zeker of ik weer een 300 zal kopen. Er is zoveel moois.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-08-2010 19:53 #843063
door V300 register
Ik baal met je mee Steven. Jammer dat de GPL moest pekelhappen maar soms noopt het echte wintervoertuig ertoe, ik weet er alles van. Mijn Daf nu ook trouwens. Succes en sterkte.

Moderators: Mark Smeets