show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Blue Special No. 2 van Steven (ex)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-08-2009 12:35 #792701 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
alles in 1? dus euro 98 met loodvervanger??? wordt dat nog verkocht? :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-08-2009 14:02 #792721 door V300 register
jep, bij een tankstation dat nog midden in het dorp staat :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2009 14:17 #792832 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Blue Special No. 2 van Steven (ex)
Hier ook nog ja, midden in Doetinchem.

Hier is het voordeel dat het maar 1 cent duurder is dan gewone 98; daarom tank ik die mix met loodvervanger.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2009 10:58 #793782 door V300 register
Vandaag weggebracht voor de APK. Lijst van de punten:

- Radiateur toch lek, vandaar dat m'n koelvloeistof op een gegeven moment verdwenen was. Geen idee hoe hij aan dit type radiateur komt (is toch lastig te vinden?), maar we zien wel (ik kan navraag doen als het is gelukt).
- Dorpel rechts, komt een groot deel nieuwe dorpel in. Dit zat eraan te komen, want: enorm gat + plamuur. Vond het al raar dat het vorig jaar geen afkeur was. Hij werkt 'm af met zwart spul, maar ik ga 'm zeker weer blauw spuiten. Btw: met dit zichtbare probleem is de taxatie verricht...voor mensen die nog twijfelen over taxeren met hun niet al te strakke wagen.
- Allerlei klusjes zoals koplampbeeld, ashoes achter (was vorig jaar al vervangen...), uitlijnen, balanceren, gare benzineslang bij carb vervangen (werd bij de invoering een jaar geleden bij de RDW al geconstateerd), massacontact bij knipperlicht (stadslicht bleek mee te knipperen, hehe, 'k heb nooit een lampje (v/h knipperlicht) hoeven te vervangen en dus is het me nooit opgevallen, anders had ik het zelf wel gefixed), handremkabel linksachter, en ik vergeet vast nog iets.

Ik laat altijd alles doen, want op deze auto wordt niet bezuinigd en ik heb 'm redelijk snel weer nodig. Dinsdag klaar.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2009 11:27 #793784 door V300 register

punkazz;116677 schreef : ...op deze auto wordt niet bezuinigd...

Omdat ie het waard is!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2009 12:24 #793786 door V300 register
Ik ga voor het komende jaar het volgende doel stellen: een professioneel bedrijf laten kijken naar alle (andere) plekken vanaf de dorpel aan de voorzijde naar achteren, inclusief wielkastranden achter, deuren en gehele onderkant; een offerte aanvragen voor restauratie hiervan, hangt dit alles alleen nog af van de financi?le situatie.

Daarna ooit (liefst zo snel mogelijk/tegelijkertijd): dinitrolbehandeling.

De voorzijde van de auto komt dan later (schermen zoeken etc.) evenals vernieuwen v/d striping.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2009 19:33 #794222 door V300 register
Yes, ik heb 'm weer terug!

Ik moet zeggen, het laswerk valt me niks tegen, integendeel. Het is dan wel/helaas geen grondige aanpak ? la Jos e.v.a. geweest, maar er zit in ieder geval geen gat meer in :D Hij heeft het afgewerkt met zwart antiroestspul en dat ga ik over enkele weken weer blauw maken. Voorlopig goed genoeg.

Nieuwe pr? 84 radiateur is te krijgen bij Van Lent Automaterialen in Arkel, 159 euro.

Super met loodvervanger hebben ze ook in Bunnik centrum.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2009 14:53 #794583 door V300 register
Nou, er is weer iets aan de hand.

Vanmiddag kom ik uit Zwolle rijden, niks aan het handje, koelvloeistof nog gechecked voordat ik wegging (vanwege nieuwe radiateur), prima. Halverwege de rit naar Heerde (+/- laatste 6 kilometer) liep de temperatuur op (richting midden). Daarvoor bleef het altijd op 1/4 staan. Ik dacht, er is nog niks aan de hand. Kom ik thuis, zet de motor uit: stoom onder de kap vandaan, schrik me wild. Expansievaatje helemaal leeg. Er zit ergens een lek bij de carburateur, ik hoor lucht ontsnappen. Hij is nu nog aan het afkoelen, straks vul ik 'm bij en ga kijken waar het lek zit, hopelijk niet de koppakking :(

Alle slangen die tijdens de APK zijn vervangen lekten niet, het ligt dus niet aan de nieuwe radiateur die er net in zit. Had wel het idee dat hij nog een keer ontlucht kon worden.

BAAL!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2009 15:23 #794586 door V300 register
Lek gevonden: de slang naast het kleppendeksel (kop?) naar de carburateurvoet had zijn langste tijd gehad, helemaal gescheurd bij de slangklem, aangetast door de olie waarschijnlijk (is dit geen APK-checkpunt?). Zat ook best veel prut in/op. Hopelijk valt de schade mee en heb ik niet met een veel te hete motor gereden (in ieder geval niet lang), de tempmeter bleef immers binnen de perken. Stoom kwam dus van het spruitstuk waar de koelvloeistof op terecht was gekomen.

Is die slang een voorgevormde slang, of kan ik er gewoon een flexibele slang op zetten?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2009 15:31 #794587 door V300 register
Als het die slang is die over het kleppendeksel loopt naar het kachelhuis, dan kan je die nog nieuw krijgen, althans twee jaar geleden nog 1 besteld. Bij een lek aan het uiteinde kan je ook een stukje afknippen en weer vastklemmen. Succes!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC