show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

MK II Volvo 340L van de rwdstudent

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2008 22:24 #725975 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
ja dat snap ik, maar zuigertjes uitwisselen is ook het werk niet. als onderblok en krukas gelijk is..

ik heb namelijk uit betrouwbare bronnen gehoord van een renault5gtt met een gescheurd onderblok wat op 't moment stil staat en ik kreeg een leuke gedachtenspeling

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-08-2008 22:41 #725977 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
Dat is natuurlijk altijd leuk uitproberen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-08-2008 23:17 #725987 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
Een ander onderblok pakken heeft geen zin. Je moet inderdaad de zuigers en de nokkenas alsnog overzetten. Aangezien ik er net een revisie op heb zitten wil ik (als het allemaal nog goed is natuurlijk) alleen een andere krukas zetten met nieuwe drijfstand- en hoofdlagers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2008 23:33 #725989 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent

AvdAkker;66334 schreef : ik heb namelijk uit betrouwbare bronnen gehoord van een renault5gtt met een gescheurd onderblok wat op 't moment stil staat en ik kreeg een leuke gedachtenspeling


ik dacht aan m'n eigen waggi, ivm het gescheurde onderblok van die gtt mijn onderblok gebruiken, en de turbomotor bij mij inbouwen. rest valt dan zo over te zetten met nieuwe keerringen en lagers erbij (ben je er in 1x vanaf).
nadeel is dat de auto me op dit moment nog 900 euri gaat kosten, blok er al 2ton op heeft zitten en nog niet gereviseerd is.
en dan krijg ik alle zooi er nog bij om het voor de 340 passend te maken wat ook weer een duit kost,.

en dan kan ik op dit moment m'n auto absoluut niet missen en vind ik het ook zonde om zo'n felle b14 als de mijne te gaan slopen:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-08-2008 23:51 #725990 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
Nou niet meteen over huiden gaan beginnen voor de beer geschoten is Anjo... ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2008 09:18 #726009 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
Ik heb zojuist met m'n revisiesponsor gebeld.

Onderdelen zijn weer besteld. Nieuwe hoofdlagerslagers, drijfstanglagers, axiaallagers en een koppakking.

Ik moet de kop ter controle toch afhalen. 't Schijnt dat de zuigers kunnen scheuren ter hoogte van de olieschraapveer, wanneer de motor overtoerd is geweest.

Dat de bouten allemaal los stonden vond hij raar. Mogelijk is de boel opgerekt waarna de bouten los stonden. Dat de lagers eruit lagen was goed mogelijk door het overtoeren. Dat het vliegwiel er vervolgens op los bonkte heeft het nog erger gemaakt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2008 11:56 #726026 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
en een toerenbegrenzer in het ontstekingscircuit opnemen? (simpel kastje zoals tachorelais, wat de stroom naar de renix uitschakelt bij toerental boven X)

scheelt volgens mij een hoop gesleutel iedere keer :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2008 12:33 #726036 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
Ik ga een professionele toerenbegrenzer halen nu. +/- 120 euro. Dan kan ik ook tijdens het driften gewooon lekker het gas erop houden zonder overtoeren te draaien.

Ook komt er nu een schakelaar op het drukcircuit die de ontsteking onderbreekt wanneer de turbodruk boven 1 bar komt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2008 17:25 #726097 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
en die dan gelijk niet op het maximale toerental afstellen? zeg maar 5500 rpm ofzo? ipv 5800+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2008 17:12 #736783 door V300 register

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD