MK II Volvo 340L van de rwdstudent
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik heb namelijk uit betrouwbare bronnen gehoord van een renault5gtt met een gescheurd onderblok wat op 't moment stil staat en ik kreeg een leuke gedachtenspeling
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
AvdAkker;66334 schreef : ik heb namelijk uit betrouwbare bronnen gehoord van een renault5gtt met een gescheurd onderblok wat op 't moment stil staat en ik kreeg een leuke gedachtenspeling
ik dacht aan m'n eigen waggi, ivm het gescheurde onderblok van die gtt mijn onderblok gebruiken, en de turbomotor bij mij inbouwen. rest valt dan zo over te zetten met nieuwe keerringen en lagers erbij (ben je er in 1x vanaf).
nadeel is dat de auto me op dit moment nog 900 euri gaat kosten, blok er al 2ton op heeft zitten en nog niet gereviseerd is.
en dan krijg ik alle zooi er nog bij om het voor de 340 passend te maken wat ook weer een duit kost,.
en dan kan ik op dit moment m'n auto absoluut niet missen en vind ik het ook zonde om zo'n felle b14 als de mijne te gaan slopen:D
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Onderdelen zijn weer besteld. Nieuwe hoofdlagerslagers, drijfstanglagers, axiaallagers en een koppakking.
Ik moet de kop ter controle toch afhalen. 't Schijnt dat de zuigers kunnen scheuren ter hoogte van de olieschraapveer, wanneer de motor overtoerd is geweest.
Dat de bouten allemaal los stonden vond hij raar. Mogelijk is de boel opgerekt waarna de bouten los stonden. Dat de lagers eruit lagen was goed mogelijk door het overtoeren. Dat het vliegwiel er vervolgens op los bonkte heeft het nog erger gemaakt.
- V300 register
- Verbannen
-
scheelt volgens mij een hoop gesleutel iedere keer
- V300 register
- Verbannen
-
Ook komt er nu een schakelaar op het drukcircuit die de ontsteking onderbreekt wanneer de turbodruk boven 1 bar komt.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-